Hvor skal jeg begnynne?

Heisann alle

Etter å ha drømt om det i flere år har jeg endelig tatt meg råd til å gå til innkjøp av en Synth (en brukt Korg Triton LE) Har i tillegg også kjøpt meg en laptop som jeg ønsker å bruke sammen med synthen. Nå har det seg slik at jeg er total nybegynner på alt som har med bruk av synth sammen med PC, så jeg har mange ting jeg lurer på. Det første jeg planlegger er innkjøp av relevant programvare og da lurer jeg på hva i all verden man skal velge her? Jeg har lett til øyet har vært både stort og vått, men det er jo en jungel der ute. Cubase SX; Cakewalk, Soundforge etc. bare for å nevne noen. Kan noen gi meg en kjapp innføring i hva jeg burde vurdere, både når det gjelder programmer til å "redigere" musikk,evt. softsynther, lage beats/loop etc. Dersom noen har linker til gode ressurser/manualer/videoer/filer, så mottas dette også. ALL hjelp mottas med STOOOOR takk.

mvh,

THOMASO

<em>VAngst</em> sitt bilete

Mulighet?

http://www.renoise.com/
Renoise.
Fasttracker.
Sjekk ut.Sunjammer sverger til dette,og er med å skrive bruker-manualen. Verdt å sjekke.
Sunjammer er sikkert tilgjengelig for spørsmål.

lol.

There is a LOL in Lolita.


<em>flips</em> sitt bilete

Renoise ... og Ableton Live?

Oi, long time, no tracker ... artig ... :)

Men får ein haug med feilmeldingar om at mange sentrale .DLL-filer er feil versjon ift. installasjonsdiskett e.l.

Elles ser Ableton Live ganske interessant ut, kjapp å få gjort det grøvste i, kan t.o.m. bra nok for det meste, sjølv om det er best
live ... (?)

--
flips 8)


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Her er mine 2 kroner...

Ok.. en kort innføring.

Du har:
1 stk synth
1 stk bærbar PC

Du trenger:
1 stykk midi-sequencer software (Cubase, Sonar, FastTracker, Logic, etc.)
1 stykk wave editor (SoundForge, WaveLab, etc.)
SoftSynths VSTi (INSTRUMENTER) (Reactor, FM-7, Vanguard, Absynth, Moog Modular, Albino, etc.)
SoftSynths VST (EFFEKTER) (Waves, Autotune, Timeworks, etc.)