"Død" tangent på Nordlead 3

Har fått en "død tangent" på Nordlead 3en min.

Noen som vet om det er enkelt å bytte en slik selv, evt. hvor i Oslo-området de fikser sånne ting uten å flå meg?

<em>TV Noise</em> sitt bilete

Er den fysisk

lobotomert =? Hvis ikke kan det være så enkelt som støv som ligger på kontakten(e).

Kan jo kontakte Luthman og høre om de har ett serviceverksted de anbefaler i nærheten.

Roland XP30 w/Vintage Synth+FX Collection boards, Yamaha Motif ES Rack, Novation KS Rack, Waldorf microwave II, Roland SPD-20 Total Percussion Pad, Yamaha 01x mixer/soundcard/midi controller, Yamaha i88X audio/midi interface


<em>Bariuz</em> sitt bilete

å?

Jeg har et liknende problem med min nord lead 2. En av tangentene mangler velocity! Veldig irriterende.... Støv kanskje? Burde vel ta en "Guzzy" og rense hele øksa snart.

--------------------------------------------------------------
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
www.myspace.com/blackcomedymetal
www.myspace.com/hypnodrift
--------------------------------------------------------------


Haha, kan være en fordel ja

Haha, kan være en fordel ja når ting begynner å fuske :-)
Ga opp å "reparere" Jp-8 nå, har skifta like kretskort og kabler osv., men sender den til analog.no, må bare få reparert flighten først.

Imerslund har vel Norlead service, fantastisk butikk ifølge bildene.

Venter ellers på å få den nye DaveSmith Prophet '08 som komemr i November:-)


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Har fikset en del sånt

tidligere når jeg jobbet i en musikkforretning. Utrolig også hva folk klarer å stappe inn i ett instrument med tangenter, åpnet ett el-piano hvor noen hadde klart å stappe en voksen linjal innenfor tangentene og som lå å skrangla inni blandt tangentene.

Roland XP30 w/Vintage Synth+FX Collection boards, Yamaha Motif ES Rack, Novation KS Rack, Waldorf microwave II, Roland SPD-20 Total Percussion Pad, Yamaha 01x mixer/soundcard/midi controller, Yamaha i88X audio/midi interface


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Guzzy. Er det noe jeg må

Guzzy. Er det noe jeg må passe på hvis jeg skal åpne synthen og rense den? Noen tips? Har aldri gjort noe sånt før...

--------------------------------------------------------------
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
www.myspace.com/blackcomedymetal
www.myspace.com/hypnodrift
--------------------------------------------------------------


Er ikke ekspert. men noen

Er ikke ekspert. men noen tips:
1. Vær forsiktig, fort gjort å brekke plastikkdeler.
2. Ta bilder, merk kabler med sprittursj, og ha alle skruer osv. i en kopp!.
3. Det er forskjellige tangentlønsinger fra produsentene, så det må du bare studere, ikke alltid man kan finne ut hvordan man løsner en tangent, f.eks på min Virus synth, er det en skjult tapp inni tangenten som må bendes for å løsne tangentene, derfor må man borre et hull på alle tangentene som skal fjernes :-o, fant dette ut idet jeg skulle skifte en ødelagt og den nye hadde hull oppå tangenten.
4. Når man har fjernet tangentene er det vel bare å fjerne kontaktputematten og rense med en passende rensepray, er kontaktputen fått sprekker må man bestille ny. ( vet ikke helt rikige måten man renser sånne kontaktputer på da )
5. Når man da til slutt gir opp, sleng alle løse deler i en plastpose og lever alt til nærmeste musikkleverandør :-p


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Strengt tatt samme problem jeg har ja

Det er velocity som er goners. Touch og aftertouch funker faktisk.

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Forresten!

Tror det er disse tangentene på Nord 2 og 3

http://fatar.com/Pages/TP_7BA.htm

--------------------------------------------------------------
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
www.myspace.com/blackcomedymetal
www.myspace.com/hypnodrift
--------------------------------------------------------------


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Prinsippet

kan sikkert varierer fra produsent til produsent men i hovedsak er det en liten bryter man trykker på når velocity, touch og aftertouch aktiveres. Kan være så enkelt som litt trykkluft på boks som fikser problemet.

Roland XP30 w/Vintage Synth+FX Collection boards, Yamaha Motif ES Rack, Novation KS Rack, Waldorf microwave II, Roland SPD-20 Total Percussion Pad, Yamaha 01x mixer/soundcard/midi controller, Yamaha i88X audio/midi interface


Vanlig problem...

Det virker som det er et vanlig problem...
Selv har jeg en Roland Juno-2 med dårlig aftertouch, så hvis det er noen som vet hvor man får tak i passende kontaktputer hedde det vært fint.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.