M-Audio Audiophile 2496 spiller lavere enn normalt

Hei
Jeg har koblet lydkortet analogt til forsterkeren min med vanlige phono kabler. Jeg har også en annen pc med et vanlig Soundblaster 5.1 lydkort som er koblet til en annen inngang på samme forsterker.
I dag spilte jeg musikk på begge maskinene samtidig akkurat i det jeg svitsjet om inngangsvelgeren på forsterkeren. Da oppdaget jeg til min forskrekkelse at lyden fra maskina med Audiophile 2496 kortet var betydelig lavere enn den andre maskina.
Jeg har prøvd å bytte om inngangene på forsterkeren men det hjalp ikke. Har også skrudd opp volumet på alt jeg kan tenke meg av software som har volumkontroll.
Jeg fant også ut at lyden fra standalone dvd-spilleren og lyden fra maskina med Soundblaster kortet er akkurat like høyt. Det er kun Audiophile 2496 kortet som gir mye lavere lyd enn alt annet.
Er det noen som vet hva som er grunnen til dette? Er det sånn det skal være med dette kortet?

På forhånd takk
Zebulon

<em>Bariuz</em> sitt bilete

Whut??

DET er merkelig da! Kanskje det er noe galt med det ene kortet du har? Fortell om du finner ut.


Testet den digitale utgangen

Testet den digitale utgangen på kortet i dag. Da blir lyden mye høyere slik som det skal være. Det er altså kun når jeg bruker analog utgang at lyden er lavere.
Det syns jeg er veldig rart. Alle volumkontrollene i windows står på fullt.
Jeg skal nok etterhvert gå over til å kun bruke digitalutgangen bare jeg får kjøpt meg en skikkelig kabel på 10m så da er det jo egentlig ikke noe problem.

Men uansett så vil jeg jo finne ut av hvorfor det er så mye lavere på den analoge utgangen.
Ingen som har en ide om hva det kan være?


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.