UPC skal brenne brenne!

URETTMESSIG OPPSIGELSE AV TELEFONABONNEMENT

Jeg har vært kunde hos UPC over lengre tid, i forskjellige perioder.
Jeg måtte avslutte mitt abonnement hos dere nylig, grunnet flytting,- der dere ikke kunne levere deres tjenester.
Jeg har vært godt fornøyd med tjenestene jeg har kjøpt hos dere så langt.
Stor var derfor overraskelsen da jeg skulle portere mitt telefonnummer over til ny operatør,- og fikk beskjed fra operatøren om at UPC ikke svarte på henvendelsen.
Jeg tok kontakt med kundeservice 25.07.06, for å forhøre meg om årsaken.
Der fikk jeg vite at abonnementet mitt på telefoni var sagt opp 03.07.06.
Dette finner jeg noe overraskende da jeg ikke har sagt opp telefoni-abonnementet mitt!
Hun opplyste om at da jeg hadde levert inn modemet, ble det betraktet som en oppsigelse.
Videre fikk jeg beskjed fra kundeservice (dessverre fikk jeg ikke navnet på damen), om at nummeret mitt nå var tapt og at jeg måtte ta kontakt med den opprinnelige leverandør for å evt få det tilbake, og at UPC ikke hadde noen rådighet over mitt nummer, da dette tilfaller opprinnelig utsteder.
Hun var svært lite imøtekommende,- og mente at dette var helt logisk, og at UPC var uten noen skyld i denne sammenheng.

Jeg har noen punkter å innvende på denne påstanden:

1. Som dere ser av min oppsigelse, har jeg spesifisert at jeg sier opp digital-TV-abonnementet mitt, samt internett- abonnementet. Jeg har IKKE sagt opp telefoniabonnementet mitt. (se vedlegg 1)
2. Jeg tok kontakt med UPC per telefon for å forsikre meg om at jeg ikke skulle si opp telefoniabonnementet mitt, slik at det ble portert over til ny operatør. Jeg fikk bekreftet at dette var rett.
3. Jeg mottok bekreftelse på oppsigelse fra UPC , med rettningslinjer for oppsigelsen, bl.a at det var 30 DAGERS OPPSIGELSE, og liste over utstyr som skulle leveres inn. Der sto det heller ingenting om at mitt telefoniabonnement var sagt opp. (vedlegg 2)
4. Jeg leverte inn det nevnte utstyr 24.06.06 (vedlegg 3), og forsikret meg nok en gang om at jeg ikke skulle si opp telefoniabonnementet, og fikk bekreftet dette fra kundebehandler i service-senteret. Vedkommende burde da ha informert meg hvis noe var galt, som for eksempel at jeg IKKE skulle ha levert inn modemet. Ettersom UPC skrev i brevet (vedlegg2) at modem skulle innleveres, og behandler i servicesenteret ikke reagerte på dette, selv etter at jeg nok en gang forsikret meg om at jeg ikke skulle si opp telefoniabonnementet, leverte jeg i god tro, og for å overholde min del av avtalen.
5. Damen på kundeservice mente at abonnementet var sagt opp, i.o.m at jeg hadde levert tilbake modem, ettersom internet og telefoni var koblet til samme boks. Dette ble ikke bekreftet i servicesenteret ved innlevering, der jeg fikk beskjed om at alt var OK, og at mitt telefoniabonnement ikke var sagt opp. Jeg som kunde, kan neppe klandres for at dere har en boks med to funksjoner. Da burde jeg ha fått beskjed om dette ved innlevering.
6. Skulle jeg nå ha gått med på, at jeg hadde sagt opp telefoniabonnementet mitt den 03.07.06, til tross for at jeg ikke har gitt noen skriftlig beskjed om dette, slik UPC krever, eller det faktum at jeg ikke har vært i kontakt med UPC den 03.07.06,- skulle det allikevel tilsi at jeg har 30 DAGERS OPPSIGELSES TID I HENHOLD TIL UPC’S EGNE FORESKRIFTER.(vedlegg 2)Så effektivt sett skulle da heller ikke telefoniabonnementet mitt være inoperativt før 03.08.06. Men UPC har da valgt å sette det inoperativt fra 03.07.06. DETTE TIL TROSS FOR AT JEG IKKE HAR SAGT OPP MITT TELEFONIABONNEMENT!
7. Jeg har ikke fått noen skriftlig bekreftelse fra UPC om at mitt telefoniabonnement er sagt opp.
8. Jeg tok kontakt med Telenor, den opprinnelige utsteder at telefonnummeret mitt, på bakgrunn av opplysningene jeg ble gitt fra damen på kundeservice. Der fikk jeg vite at informasjonen jeg hadde fått fra UPC var direkte uriktig. UPC har råderett over mitt telefonnummer i de tre månedene med ”karantenetid”, etter den tid vil mitt nummer bli ”fritt vilt” for hvilken som helst teleoperatør, og jeg kan ikke ”bestille” det tilbake fra Telenor etter den tid.

På grunnlag av disse argumenter virker det på meg som om UPC bør gå igjennom sine rutiner og foreskrifter, samt måten kunder blir møtt på kundeservice.

Jeg anser at UPC har handlet urettmessig i mitt kundeforhold hos dere, samt at dere urettmessig har sagt opp mitt telefoniabonnement. Jeg forventer derfor en snarlig løsning på saken, og jeg ønsker at mitt telefonnummer skal porteres til min nye leverandør TELIO umiddelbart.
Telefonnummeret mitt har vært i familien siden 22-nummer ble innført i Oslo, så et anslag på 25 år, er ikke urimelig. Dette nummeret er innarbeidet blant familie og venner, og jeg ønsker fremdeles å beholde det.
Jeg håper på en snarlig løsning av saken.

Med Vennlig hilsen

Tonje M. Bugge

Kopi vil bli sendt forbrukerrådet.

<em>henrik</em> sitt bilete

Life is ungood?

Life is ungood?


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

UPC sucking my d***

Har ikke spesielt god erfaring med dem selv. Hadde bredbånd der tidligere, og tjeneste funket bra nok den. Problemene startet med at jeg fikk inkassovarsel fra Lindorf lenge etter at abonnementet var sagt opp, med krav om at jeg skulle betale for kabelmodem som ikke var returnert. Men det returnerte jeg dagen etter oppsigelsen.

Selv med kvittering for innlevert kabelmodem var de uvillige til å stoppe inkassoprosessen, fordi innlevert modem hadde ikke samme serienummer som utlevert modem. Senere i prosessen fikk jeg overbevist dem om at det kanskje ikke var så rart, i og med at de byttet ut modemet like etter installasjon... da det jeg først fikk var defekt.

Det triste er at det i utgangspunktet var en enkel sak, en ren planke. Men ren og skjær uvilje fra deres side dro saken helt ut av dimensjoner. Morons. :-(

----------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Har forsonet meg med at nummertet er tapt

for å si det sånn, men de skal faan meg så betale!

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Det er ikke nødvendigvis tapt

Det er bare noe de sier for de ikke har standardrutiner for slikt på servicedesken deres. Hvis du absolutt vil ha det tilbake skal det la seg gjøre. Det har sikkert blitt frigjort i nummer-"poolen". Men det er ikke sikkert at noen har fått det ennå, og om de har det, så der det vel fortsatt så nytt for dem at de sikkert ikke vil ha store problemer med å bytte til et annet et.

----------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Divabolica</em> sitt bilete

fikk beskjed om

at det var tre mnd "karantenetid" på slike nr. Men på den annen side,- alt UPC sa var jo ljug.

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Det kan nok stemme

Og da skal det jo ikke være noe i veien for at de reserverer det og gir det tilbake til deg om du ønsker det. Evt. tar det ut av karantene og gir deg det umiddelbart. De kan hvis de vil. :-(

----------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Divabolica</em> sitt bilete

kjødet er svakt

og viljen står det nok dessverre dårligere til med, er jeg redd, når det gjelder disse gutta. men takk for oppmuntrende ord. Jeg er en realist, andre kaller meg pessimist, men det er fordi de ikke vet bedre.

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Jeg er veldig trøtt, men

Jeg er veldig trøtt, men jeg skal la være å komme med tørre vitser om nummer her.
Men jeg har veldig lyst.
Ojoj...ta deg sammen Janne.

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Divabolica</em> sitt bilete

please forward all your calls

to UPC honey. Tipper de IKKE vet å verdsette dem. Jeg derimot liker alltid vitser. Særlig tørre :D

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Må bare si

at jeg var så sint at jeg skalv, da jeg skrev dette.
Mye typo's å rette opp i ja. Takk gud for stavekontroll.
Tror det er best at jeg bare lar kundebehandleren lese brevet, uten at jeg sier noe. Tror det kommer til å gjøre dagen hans mye triveligere.

Nuh skal jeg opp og denge UPC.

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


<em>Tollef</em> sitt bilete

Lykke til!

Lykke til!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

uproffe upc

Selv har jeg faktisk bare god erfaring med upc sin inkompetanse. De har glemt å ta seg betalt for kabel tv i godt og vel tre år nå. Helt greit for meg.

You can't spell slaughter without laughter!


<em>TV Noise</em> sitt bilete

HÅper det blir en rask

Håper det blir en rask løsning på dette. Hvis ikke vanlig kundebehandler er istand til å løse problemet, be om å få prate med en overordnet.

Aldri moro å høre om sånne saker, siden jeg selv jobber i en av de største kundeservicene i Norge.

Erfaringsmessig er stort sett ingen feilfri, men gjør man en feil er det desto viktigere at dette blir rettet opp i så fort som mulig.

UPC hadde btw en svært misfornøyd internett kunde som gjentatte ganger klaget på hastigheten som han mente han aldri fikk. Enden på visa var at han fant ut hvor ene fiberen de bruker lå, kappet denne og over 5000 abonnenter mistet både TV og nettet. Historien forteller ingenting om han fikk raskere internett selv.

Why do birds suddenly appear ?


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Det var planen min også.

Det pleier å hjelpe å snakke med sjefen.

Uansett: de hadde sef tlfnr mitt fremdeles, det tok kundebehandleren 5 min å ordne opp. Det hjelper med personlig fremmøte.
Men de får faan meg ta kundeservice per tlf et tak.
Han unnskyldte det hele, så nå er det bare å rebestille portering og håpe på det beste.

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.