ITRAS BY

Nytt norsk rollespill:

Det surrealistiske rollespillet "Itras by" er satt til en forunderlig 20-tallssetting der drømmer og mareritt blir til virkelighet, og leseren selv er helten. Spillet henter impulser fra filmer som Delikatessen og De fortapte barns by, fantasylitteratur, tegneserier og science fiction. Boken er skrevet av Ole Peder Giæver og Martin Bull Gudmundsen, illustrasjoner ved Thore Hansen. Besøk www.itrasby.no for mer informasjon eller for å bestille spillet.

<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

d666

Du kan da ikke reklamere for rollespill her! Vet du ikke at rollespillene er Satans redskap for å ødelegge ungdommen?

http://www.chick.com/reading/tracts/0046/0046_01.asp


Bare hvis det er online.

Baldur's Gate har aldri ødelagt noen :D

_________________
Skal det være en karamell??!


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Baldur's Gate ødela aldri noen nei.

Ikke så rart. Ingen gadd spille det mer enn èn uke uansett. Lineært og kjedelig. :P
-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


=)

Jeg koste meg når det kom ut jeg. Men så satt jeg og spilte en del ting som Cadaver etc.

_________________
Skal det være en karamell??!


<em>Scorn</em> sitt bilete

Cadaver

Cadaver på Amiga?


Cadaver på Amiga ja :)

Snasent spill det. Ikke så veldig rpg egentlig, men dóg.

_________________
Skal det være en karamell??!


<em>HYPeRKiNeTiC</em> sitt bilete

Lineært?

Det var noe jeg aldri har hørt før. Er det noe "Baldur's Gate"-spillene er kjent for, så er det at du kan gå tilnærmet hvor du vil og gjøre det du vil i den rekkefølgen du vil. Så hvilke argumenter legger du til grunne for å påstå at spillet er lineært?


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Så lineært som quest-orienterte RPGer blir

Vel, det var ikke mer lineært enn de andre RPG-spillene på den tiden, men med så sterkt fokus på quests, så blir det uansett veldig lineært. Synes BG ble kjedelig etter et par lange kveldsøkter.

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


Icewind Dale II for eksempel

(også Bioware)... er veldig lineært, det har du rett i. Spillstrukturen til BG1&2 er mye åpnere. For eksempel er det et par elder dragons og noe annet ræl der som krever strategi for å knerte i og med at man rår over et veritabelt arsenal med spells etc. Du kan skippe dem, men hvilken nerd med respekt for seg selv vil vel det????

Ikke meg ihvertfall =)

_________________
Skal det være en karamell??!


<em>Sabeltann</em> sitt bilete

Itras og Baldur

Ole Peder og Martin bør jo vere stolte av at ein tråd om Itras By ender opp med drøfting av Baldur's Gate. Beggje spela er vidunderlege på sitt vis, men to vidt forskjellige sjangrar.

Hipp hurra for Ole Peder og Martin, Itras By er kjempesøtt.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.