Darkshow

Flyer

Darkshow
<em>atle</em> sitt bilete

Synth Norge i stampe? Eller regelrett dødt?

Det er noe som slår meg: Oslo Synth festival går på ræva, Shadowland har sluttet (bortimot) å arrangere konserter, Kraftverk gikk dukken og de andre norske synth/goth relaterte klubber som The Crypt, Dominion, Club Grotesque m.fl har lav arrangementsfrekvens.

Europa, USA og Sverige formelig flommer over av artister, klubber, festivaler, club-konsepter og konserter. Rekruteringen til denne subkulturen er neppe voldsom, men tilstede. Hvordan er dette i Norge for tiden? Kan bare snakke for Fredrikstads del der den er tilnærmet lik null. Hvorfor? Det slo meg for n.te gang at det er de samme artister, samme dj`s og samme mennesker som står bak alle disse tingene. Kan virke som om at man ikke slipper noen andre til enn sine venner til arrangementer og klubber. En resirkulering av noe som i utgangpunktet var ferdig resirkulert. Hvem har ærlig talt interesse av å se Kjøttqvarna, Conetik, Code 64 for femtemhundrede gang?

I årene som er gått har scenen formelig skrumpet inn til det nesten ugjenkjennelige. Den har riktignok aldri vært stor, men de første årene av Oslo synthfestival var det opp mot 600-700 mennesker innenfor dørene. Shadowland hadde noen vellykkede konserter med godt besøk og sowhat! hadde vel også OK besøk på sine arrangementer. Apop kunne trekke rundt 1.000 på en god dag på Rockefeller mens Client på SoWhat! med Dj: Andy Fletcher som dj, paradoksalt nok såvidt klarte å fylle lokalene. Hvor er fornuften?

Var på Vive La Fete, Emmon og Freezepop på Betong like før Jul. Da Freezepop trallet i vei var det knapt 50 mennesker i salen. Gradvis snirklet folk seg inn og da Vive La Fete entret, var det vel kanskje 150 i salen. Hvor var de nysgjerrige, trendy riot grrrls, gothere, faste shadowland kunder og det regulære synth publikummet? DETTE var noe Oslo behøvde! 3 band fra europa, usa og söta bror. Variert og veldig fint. Synthpop, elektroclash og crossover/svartrock/elektro med en fandenivoldsk sylfide fra mellom europa som fortalte hvor møblementet skulle stå! FANTASTISK!

Har denne subkulturen mistet nyhetens behag? Eller er den saktens hen stokk dau?


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Hører det ikke til naturens,

Hører det ikke til naturens, eller rettere sagt kulturens, gang at ting vokser og visner? Gjennomsnittsalderen i synthmiljøet her i Norge ser ut til å øke med nesten et år i året, og kanskje dør synthgreia helt ut når vi gamlingene mister smaken på det. Like greit, egentlig. Haha, Spengler-vibbene er tunge på en sløv søndags morgen.

Synth i den forstand jeg forstår det var langt på vei en åttitallsgreie, på samme måte som disco var en søttitallsgreie og mod blomstret på sekstitallet. Så kommer det vel en revival en gang.

Jeg skal fortsette å arrangere klubber, regner jeg med. Om tredve år skal jeg lansere en klubb med fete middagsretter, dype stoler, dypere cognac-glass og klassisk musikk på behagelig nivå. Og kjenner jeg deg rett, kommer du til å ha trangen til å gjøre noe for musikken du elsker du også. For hvis man delte ut fortjenestemedaljer i synth, hadde du fått en med sverd og eikeløv.

PS: Det begynner vel å bli et drøyt tiår siden riot grrrl-greia var trendy...

--------------

"Kom ikke her og gnål om hensynet til sauen. Faren min var sauebonde og jeg hatet de forferdelige dyra". - Martin Schanche om ulvejakta.


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Får vel bare innse at det folk vil ha

er trance fitter i høy 80 talls faktor i det minste i treningstøyet.


<em>atle</em> sitt bilete

Synth Norge

Nedlegg veto om at verken konserter, klubber, festivaler IKKE får arrangeres før høsten 2006. Som en start. Overvar Freezepop i Fredrikstad og den konserten kunne strengt talt vært arrangert i stua til en av crypt gutta. Det er blitt en merry-go-round greie... 25-30 mennesker.

Fra min tid som arrangør av konserter gjorde ihvertfall jeg noen nyttige erfaringer. Til tross for at jeg bodde i en landsby var det selvmord å arrangere konerter med artister fra en sjanger. Derfor gjorde vi det slik at vi booket 3-4 artister fra forskjellig sjanger og fikk fyllt lokalene til randen. Til syvende og sist henger ikke bare sammen med musikk-likesinnede. For å sitere teppemann Maktabi fra gårsdagens Dagblad: Vi har alle 5 fingre. Jøder, kristne, muslimer... Uff da... Fløt ut litt nå... Men til hva jeg forsøker å si. Kanskje en mixet ting med indie, andre former av elektronisk musikk, metall etc... Men hva vet jeg...

Til Dikadoren:
"PS: Det begynner vel å bli et drøyt tiår siden riot grrrl-greia var trendy..."

Nå er det norge du tross allt lever i unge mann... Når dukket f.eks gothen opp her? Vi er da sent ute med det meste, har ikke vi snakket om dette tidligere...? Og en til...

"Hører det ikke til naturens, eller rettere sagt kulturens, gang at ting vokser og visner?"

Tok du en sweep eller en echo image her?


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

"Tok du en sweep eller en ech

"Tok du en sweep eller en echo image her?"

Spengler, mann, Spengler! Vestens undergang og alt det der. Tvilsom historieskrivning men morsomt for oss gla'-pessimister.

Og alle har ikke fem fingre. Homer Simpson, den store filosofen, har bare fire.

--------------

"Kom ikke her og gnål om hensynet til sauen. Faren min var sauebonde og jeg hatet de forferdelige dyra". - Martin Schanche om ulvejakta.


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Øyh

Dominion har da samme arrangementsfrekvens nå som vi alltid har hatt, dvs ca en gang i måneden. Men så er vi ikke først og fremst en synth-klubb heller, selv om vi har kjørt en og annen synthkonsert opp gjennom åra.

Jeg kan ikke uttale meg om konsertpublikummet i Oslo, men i Bergen er det labert på alle fronter for tiden. Konsertarrangører innenfor alle slags sjangere klager over dårlig oppmøte. Jeg tror publikum rett og slett er overforet.


<em>elektronika</em> sitt bilete

festival-o-rama

det kan godt stemme at folk er overforet. Det er jo festivaler på hvert hjørne for tiden. Kanskje man skal ta en liten pause og al folk savne et tilbud en stund?

- you & me = eternity


<em>elektronika</em> sitt bilete

litt enig og litt uenig

Jeg ser nå ikke så svart på det. Tror alle subkulturer har sine bølgetopper og daler. Akkurat nå er vi kanskje i en dal, men jeg er ikke så bekymret for rekrutteringen. Gjennomsnittsalderen på bandene som spilte på årets OSF var ikke spesielt(ihvertfall ikke gamlinger), noe som tyder på at det kommer nye folk til. Årsaken til at OSF gikk dårlig i år har ikke nødvendigvis noe med at det står dårlig til med synth i Norge, men at vi feilberegnet hva publikum vil ha. Vi overvurderte rett og slett hvor attraktive In Strict Confidence var, men slikt skjer jo.

På den anne side er jeg sjokkert over i hvor liten grad band som Vive la fete har slått an i Norge. Jeg trodde kanskje slik musikk ville ta av litt etter at Annie har begynt å selge mer, men det ser ut til at det norske publikummet har nok med en slik artist av gangen. Resten av platekjøpernes og konsertgåernes penger går til trist gitaarklimpring eller røff testosteronrock.

Det er synd det gikk som det gikk med Kraftverk. Mye av årsaken er nok at det dessverre ikke er marked for slikt i Oslo, men det kunne nok også ha gått bra med bedre beliggenhet og mindre lokaler.

Når det gjelder arrangementet det reklameres for over her, må jeg understreke at det er en noe utvidet bursdagsfest der bursdagsbarnet har fått noen av favorittbandene sine til å spille, så det er nok derfor det føles som om bare venner får slippe til på arrangementer. Og forøvrig har vel bare Kjøttqvarna spilt en gang i Oslo før? Men du ahr rett i at det er mange av de samme menneskene som står bak alle arrangmentenen og selv om vi ikke bare slipper til venner som du antyder, så kan det fort bli ensformig, for vi plukker jo band og djs etter egen smak. Jeg har tenkt på det flere ganger selv at det hadde vært utrolig fint med nye arrangører som kunne trekke fram nye band og musikk fra andre kilder enn det de eksisterende arrangørene gjør, så ville kanskje det norske synthmiljøet bli mer dynamisk og spennende. HVis det er det folk vil ha da..

Noen ganger føles det som om det eneste som funker er å la Apop spilte for n'te gang for at det skal komme folk. Ikke et vondt ord om Apop, men det er jo flere andre band som burde ha potensiale til å trekke minst like mange mennesker. Det slår meg at svært mange av de som kaller seg synthere eller føler noen slags tilhørighet til miljøet er svært snevre i sin musikksmak. Prøver man å spille noe nytt ender man ofte med å tømme dansegulv og få mennesker i lokalet. Dessverre.

Vi er forøvrig noen som lenge har vurdert å arrangere OSF - Oslo Slurvafestival, der alle som vil kan komme gratis inn, ta med egen drikke og spille på slurva av hjertens lyst. Intet budsjett = intet underskudd. Noen som blir med?

- you & me = eternity


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Alternativ

NÅ det å være litt altrnativ er ikke så populært, gidder ikke uffe meg over janteloven. Men de fleste som går litt utenfor VGlista er metallhuer. Det er metallkonserter flere ganger i månden og det kommer folk.
Og det blir inprintet fra den kanten at synth er "no`jævla homomusikk".

Husker hvordan rockerne klagd for noen år siden, men det har jo forandret seg, ting går som sagt i bølgedaler det er rock som er trendy nu. Men folk kan jo håpe at Lcd Soundsystem skal skape en ny interesse, men dem er ikke noe Prodigy
CARPE SCROTUM


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Freezepop

"Hvem har ærlig talt interesse av å se Kjøttqvarna, Conetik, Code 64 for femtemhundrede gang? "

Er du svimmel? Vi har spilt èn konsert før din pølsemaker. Naysayers kan sitte hjemme og suge sin egen kukk til de blør fra leppene for all i care, sålenge de holder seg langt pokker unna arrangementene jeg frekventerer. Synthmiljøet er det nærmeste jeg har hatt til et miljø her i oslo by, og det er et merkelig polarisert miljø. På den ene siden har du masse sprudlende aktive kreative mennesker som elsker det de driver med, og på den andre har du folka som plent nekter å gjøre annet enn å klage uten det minste tegn på reelt overblikk.

Når du sitter i et hjørne med et par kamerater og observerer et miljø, så er det ikke dermed sagt at du er en del av det. Tar du ikke del så hold kjeft om hvor dårlig det er.


<em>DarkShark</em> sitt bilete

Darkshow

Atle! Ikke vær så negativ da... Kan du ikke heller verdsette at noen forsøker å få til noe!
Darkshow var en mini-festival som nå er aviklet med suksess! 200-300 mennesker møtte opp for å se et lite utvalg band, for det meste innen elektronisk sjanger.
Du klager på resirkulering, og det er et bra poeng. Men Code 64 har jo ikke spillt i Norge på over et år, og de stillte med nytt og spennende materiale. Åpenbart var det ikke helt uinteressant for folk å få med seg dette. Også Conetik spilte helt nye låter, og som Ida nevnte; Kjøttqvarna har jo kun hatt en konsert tidligere!
Som privat-person har jeg ikke noe stort apparat og budskjett, men mitt mål var å få til en trivelig kveld for folk som liker synth. Dette gjorde jeg med de resurssene jeg hadde, og jeg er veldig stolt over hva jeg har fått til.
Og jeg kommer til å gjøre et nytt forsøk neste år, og da håper jeg du heller kan komme med noen oppmuntrende ord enn surmaget bitterhet.
DARKSHOW 06, håper å se deg der!!


<em>Scorn</em> sitt bilete

jeg tror du tar feil :)

det var nok du som var trekkplasteret den kvelden Ronnie, ikke bandene :D (bitte litt ironi)

men hyggelig og morsom og stappfull greie - absolutt :)


<em>VAngst</em> sitt bilete

Nok gædd og sutretryner.

Det finnes i allefall scene for ditta.Kan ramse opp en haug med andre sjangre som ikke har noe i det hele tatt.
Nok gædd og sutretryner.
Nå finner vi på mere gøy!
Hvem har´n?

"Høvle-ruvle-ravli-rei-hurra!"


<em>atle</em> sitt bilete

Negativ nå...

Vel, kjære Ronnie. Jeg forsøker bare å fundere i det frie rom... Det snakkes så livlig om daler og dalsøkk, og må nok enda engang undre litt... Hvor dyp er denne dalen? Tør nesten påstå at "synth" scenen har vært nede i denne dalen snart 5 år og dessverre, eller heldigvis, så ser det ut til at den blir værende der i en lang stund til.

Det var faktisk en liten periode på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000, hvor endel nysgjerrighet var rettet mot Norge og en gryende scene. Etterhvert gikk bandene seg vill i skogen og interessen falmet. I og med Fredrikstad bandenes kollaps, gikk luften ut av scenen i Oslo også. Da snakker jeg om band, ikke klubber. Toppen for den Norske scenen var etter det jeg ser 2001, og deretter gikk det i et altfor hurtig tempo ned i den tidligere nevnte dalen.

Per dags dato består Norge av for få artister som vil noe annet. Futurepop epidemien skyllet inn over de fleste land og Norge intet unntak. Rent historisk er ikke Norge eller Oslo, der de fleste klubber og arr. foregår, i noen særstilling. Tilbake i 1990 da vi i Fredrikstad arrangerte de første synth-konsertene våre, var scenen liten. Hovedtyngden av "tilhengere" var fra Oslo & Omegn, Drammen, Askim og Fredrikstad. Når det var en konsert i Fredrikstad på denne tiden, kom gjerne 10-15 stykk fra Oslo. Nettopp av den grunn at tilbudet for denne subkulturen var liten, og skulle man få arrangert noe i det hele tatt, var man nødt til å stille opp. Var det konserter i Oslo, reiste man dit. Hver by hadde 1 clinch av mennesker og alle kjente hverandre. Slik var det også i byer som Stockholm, Gøteborg, Lund/Malmø/Helsingborg. Alle de nevnte byer hadde små, men sterke grupper av mennesker som hypping arrangerte konserter, hadde egne butikker der man fikk tak i "allt". Fanziner, radioer, selskap etc.
I dag er det blitt annerledes. Hver storby har 5-10 uavhengige arrangører av festivaler, klubber og happenings. Har selv besøkt mange av de gjennom 15 år og det er ikke stort annerledes i Gøteborg om Psyche spiller der eller her i Norge. 50-100 pers. Store gatherings er selvfølgelig litt annerledes, men interessen virker være litt avtagende der også.

Som jeg har sagt tidligere, tror jeg nok hele denne subkulturen burde samles rundt færre arrangører/arrangementer. Konsentrere til 1 eller 2 faste holdepunkter der folk til enhver tid vet hva som foregår og ikke "skolere" folk på nytt til enhver tid. Gotham Nights er et meget godt eksempel på nettopp dette. De har vært tro mot sitt konsept og de har "brandet" navent, musikken og sine klubbkvelder over lang tid.

Rull på.


<em>elektronika</em> sitt bilete

Men nå motsier du deg selv.

Men nå motsier du deg selv. Litt lenger opp på siden sier du jo at noe av problemet er at det er de samme arrangørene og dj'ene hele tiden. Og at de som arrangerer bare slipper til vennene dine. Så hvis vi skal følge ditt råd nederst, betyr det jo bare at vi får samme situasjon som nå. Med mindre du mener at man skal holde seg til samme arrangement, men med nye folk?

og ang. daler: i 2003 hadde OSF publikumsrekord, mens i fjor kom det bare 302 betalende. Jeg er usikker på om dette er et resultat av fem år i et dalsøkk, eller uheldig tidspunkt + feilvurdering av arrangørene i 2004.

- you & me = eternity


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

"og ang. daler: i 2003 hadde

"og ang. daler: i 2003 hadde OSF publikumsrekord, mens i fjor kom det bare 302 betalende. Jeg er usikker på om dette er et resultat av fem år i et dalsøkk, eller uheldig tidspunkt + feilvurdering av arrangørene i 2004."

Begge deler kan nok ha noe for seg, men jeg tror det er en tredje faktor med i ligninga: Det finnes egentlig ikke noe særlig til synthmiljø her til lands, og har egentlig aldri gjort det. Synthen slo aldri helt gjennom her, og selv Depeche Mode og Kraftwerk er undergrunnsband i Norge. Man mangler den typen stort og lojalt miljø med synthere man har i Sverige og Tyskland. Jeg vil tippe at mange som går på OSF egentlig føler større nærhet til andre musikalske sjangre, og dermed blir publikummet illojalt og forsvinner hvis det f.eks. er et metallband som spiller samme helg.

En annen faktor: Miljøet er gammelt. Påfallende mange synthfans er over de 30 og lite lystne på å gå ut noe særlig (og ja, jeg skriver om meg sjøl her).

Mener å huske at noen nevnte salige gamle Korova Milk Bar her for en stund siden. Vel, en av grunnene til at Korova slo an var - i tillegg til verdens mest uoppfinnsome klubbnavn - at vi blandet synth, goth og pop på en måte som slo ned ganske bredt. Men også der så vi at publikumstallet svingte veldig avhengig av hvilke andre ting som skjedde innenfor samme tidsrom.

--------------

"I don't need an attitude
Rebellion is a platitude"


<em>elektronika</em> sitt bilete

Men ærlig talt - miljøet er

Men ærlig talt - miljøet er da ikke så gammelt. Synes jeg ser nye ansikter hele tiden. Det er en generasjon på vei som driter i Nitzer Ebb, men som hører på mye ny synth. Problemet er vel heller det at mange arrangører begynner å bli for gamle til å skjønne hva kidsa vil ha :-) selv er jeg fremdeles pur ung og fryktelig oppdatert på all ny musikk.

- you & me = eternity


<em>Tollef</em> sitt bilete

enig

Jeg ser ikkke at vi skulle ha så mye å syte for. Det skjer da fortsatt mye på byen sammenlignet med stoda for fem eller ti år siden. Slik jeg ser det er hovedproblemet alle som bare ser på det som har vært av høydepunkter, og synes alt annet er dritt. Vi har hatt en periode der tilbudet har vært større enn etterspørselen, da blir det en liten bølgedal etterpå. Nå får vi gå ut og kose oss med det som finnes, istedet for å syte over "det som er i veien", "problemet med", "alle er teite" og " "alt var mye bedre under krigen. Det lages mye fet norsk synth for tiden.


<em>VAngst</em> sitt bilete

Hva er det man vil ha egentli

Hva er det man vil ha egentlig?
"Dalene interesse" og daler generellt,kan jeg ærlig talt ikke se som et relevant problem.Norge er et lite land.Her er,i det minste de fleste av oss, vandt til at ting er i det små og går opp og ned.Vi er rett og slett ikke nok folk her i landet,om det dreier seg om noe utenfor trenden.Jeg er den siste til å være optimistisk,men den første til å være realistisk.Det er skjeldent man treffer folk i utlandet som er så opptatt av å "brande" seg som folk her i Norge.Vi plasserer oss fort stereotypt og sjangermessig. Her er vi så hardnakket opptatt av båser at vi ikke ser forandringer før det er for sent,oh hvor plasserer man seg da?
Det ser jeg derimot på som et relevant problem.
Jeg frekventerer mange forskellige happenings,arrangert av div subkulturer i lille Oslo. Synth-miljøet er det største av dem og der det sytes mest.

"You just gotta love those mormone rockers"


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

"Synth-miljøet er det størs

"Synth-miljøet er det største av dem og der det sytes mest."

Tiltredes!

Men glem ikke at syntherne nok overgås av gotherne når det gjelder syting.

--------------

"I don't need an attitude
Rebellion is a platitude"


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Metall

Det er da sinsykt mye metall folk rundtomkring.
Faktisk kan jo et bedrita band som Pain ha konsert i Oslo og det kom sikkert folk?

CARPE SCROTUM


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Sytmiljøet i oslo

Det viktigste er at alle har det gøy. Jo mere vi er sammen etc. Sålenge vi syter og maser og tjo og hopp og hei er vi bare teite og kaster bort hverandres tid.

La oss lage musikk, høre på den, bakse og danse danse-dansen!


<em>Archlight</em> sitt bilete

Til bursdagsbarnet

Jeg må si meg enig uten mye ironi å Ronnie var trekkplasteret, og det var jo ihvertfall for min del litt variert musikk, fra uutholdelig til bra. Her var det også masse forskjellige folk også. Til og med folk som jeg vet hadde heller falt død om en å møte på synth kveld.

Exellent jobb Ronnie. Hadde det kjempemorro :)


<em>atle</em> sitt bilete

Nei, Ida, jeg motsier meg ikke.

Det jeg mener er at der er for MANGE klubbkonsepter og for mange som skal arrangere. Det har gjennom årene blitt startet og avviklet klubber veldig ofte. Nå var det tydligvis mange på denne bursdagsfesten, og det var hyggelig. Men, jevnt over er det ikke mer enn 50+ på de forskjellige klubbene. Ville det ikke da vært bedre å skape en større gruppe, enn mange små, som kan henvende seg til majoriteten av publikumspotensialet? Og ja, igjen, da kunne man booke mer variert. Og kanskje litt større acts.
Nei, Tollef, jeg syter ikke, ei heller sier jeg at allt det nye som skjer er dritt. Snarere tvert om synes jeg det er flott at ting skjer. Og starten på denne diskusjonen gjaldt hvorvidt scenen var inne i en blindgate. (Helt til at det kom frem at det var en bursdagsfeiring...) Joda, Ronnie, du skal får arrangere dette på den måten du selv ønsker, og et var kun en liten tanke jeg har gått med i en stund. Det er blitt en merry-go-round, som jeg forsøkte å få frem...

VAngst:
Nei, de store forandringene skjer verken i denne subkulturen eller andre. Du hevder at utenlands "brander" de ikke sin scene, er jo ikke i nærheten av korrekt. Det er jo det en så anal (hallaleluja!) subkultur som vi tilhører nettopp er. Stereotyp. EBM, synthpop, industri har ikke akkurat utviklet seg voldsomt de seneste 20 år. Så disse strømningene du mener subkulturen ikke ser, er ikke spesiellt relevante. Båser er fint, lell....

Vedr. Nitzer Ebb og deres popularitet, så ble det vel knapt solgt 1 eneste forhåndsbillett til Kraftverk. Fullt mulig at de nye synth-tilhengerne konsentrerer seg om nye band. Og takk for det.

Per. dags dato fremstår Kjettersk Kjeller som det fresheste i Oslos "mørkere" miljø. Har selv kun vært der 1 gang, men utfra respons i gjestebøker, forelesere, dj`s er dette supert.

The Crypt i Fredrikstad måtte til dels gjøre det, skape et bredere publikumsgrunnlag, Dominion i Bergen har etter hva jeg forstår gjort det samme hele veien og Gotham Nights har tydligvis utvidet sitt spekter.

For avsluttningsvis å redegjøre: Det er IKKE ment som noe surmaga, men for å få igang en diskusjon rundt dette.


<em>elektronika</em> sitt bilete

og nå Atle, forstår jeg hva du mener

Det er nok ingen dum tanke å slå sammen flere av subkulturene slik at man kanskje når fler mennesker. Man kan jo også dra frem Korova i det uendelige som et godt eksempel på noe som fungerte.

Men det er en ting jeg ikke er enig i: i mine øyne har det stort sett vært de samme som har arrangert det meste av synth/goth i Oslo i mange år. Det er tross alt bare en gruppe på 10-15 pers som har hatt fingeren med i nesten alt. Selv om det er fint med arrangementserfaring, vet jeg ikke om det er så bra for nytenkningen. Men all ære til Kjettersk Kjeller for at de gjør noe nytt, til tross for høy andel gamle menn :-)

- you & me = eternity


<em>atle</em> sitt bilete

Gamle menn?

Ida: Når ble gamle menn noe negativt? Er det ikke nettopp DET dere unge hopper så gjerne vil ha?

Tror ikke det gjør noe om det kun er 15 som arrangerer. Dere er utvilsomt blitt ganske erfarne på området. Skal man trekke disse gamle mennene (les:Dikadoren og undertegnede) ut av sin trygge sfære, hjelper det ikke med lokale demoband og "kompisene" bare for å safe et arrangement. Klarer man å samordne i større grad de mest lykkede klubbkonseptene, og finne et sted med sentral belligenhet, vil nok også publikum også komme tilbake i større grad.


<em>elektronika</em> sitt bilete

Hehe, gamle menn var en inter

Hehe, gamle menn var en intern referanse til godeste Dikadoren, som jeg møtte på Meny her om dagen. Da skrøt han av sin nyinnkjøpte strikkevest. Strikkevester er for meg en av de negative tingene med gamle menn. :-)

- you & me = eternity


<em>monoton</em> sitt bilete

Meny

Hvilken Meny treffes dere på? Jeg pleier å handle på Meny på Majorstua.


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Hey! At klessmaken min sto

Hey!

At klessmaken min stoppet opp sånn omtrent ti år før jeg ble født (altså tidlig sekstitall) er ikke min feil. Da jeg var liten syntes jeg alltid bestefaren min så tøffere ut enn kompisene mine. Og nå som jeg og Deerstalker fra Kjeller'n skal lansere Tweed-Goth, regner jeg med at det blir flere litt nifst utseende herrer i byen...

Og Elektronika: Det har aldri vært meningen å holde fram hverken Kuræva eller Sjettersjeller'n som eksempler til etterfølgelse. Jeg er enig med Atle at den klubben i Oslo som virkelig fortjener skryt er Gotham. Hipp hurra, folkens!

Men dette med gæmlis-faktoren er faktisk et poeng! Kjeller'n var delvis et svar på mitt savn etter klubber som passet for oss som trivdes bedre med litt lavere lydnivå, sitteplass og mat i magen. Greia var jo ment for de eldre, og vi hadde 20-årsgrense til å begynne med. Men vi fikk så mange henvendelser fra yngre folk som ville komme at det føltes kjipt å avvise dem. Dessuten mente Terje Emberland (som forresten kommer som gjest igjen i april) at vi måtte gi ungdommen noe ordentlig å drive med før idretten tok dem.

Dessuten - mens andre klubber bruker noenogtjueåringer i lakkbukser som trekkplastre, bruker Kjeller'n godt voksne teologer i tweed. Så da er det fint å ha noen av de yngre der for å senke gjennomsnittsalderen litt.

--------------

"I don't need an attitude
Rebellion is a platitude"


<em>monoton</em> sitt bilete

???

Hvilken Meny for svingende!?!


<em>elektronika</em> sitt bilete

Meny på Vikasenteret. Et tri

Meny på Vikasenteret. Et trivelig sted å møte mennesker :-)

- you & me = eternity


<em>Gird_09</em> sitt bilete

centra er gøy det og!

Jeg har ikke så mye å si om synthscenen egentlig. Evolusjonen begraver vel den også, håper jeg. Jeg tror det noen hadde et veldig godt poeng da de hevdet at gjennsomsnittsalderen øker med et år i året. Da jeg var 20 år og flyttet til Oslo syntes jeg at jeg var den yngste jeg så. Nå synes jeg at jeg er den yngste jeg ser som ikke fremdeles mangler kjønnshår. Kanskje vi alle sammen skulle drite i det maset om synthscenen, og heller begynne med goth for kids samlere, innføre 14 årsgrense, kanskje 12 år er enda bedre. Stenge klokken ni, og ordne det slik at foreldre diskret kan hente sin unge lovende. Så kan vi gå inn på bakrommet og sette på litt ordentlig musikk, kaste klærne og more oss etterpå. Dersom vi lager en rødbrus som heter "blood of Saints" eller noe sånn så legger de sikkert igjen masse penger også.

Ellers vil jeg si at Meny på Carl Berner eller Oslo City er der jeg handler semi-luksusmat, mens centra på Majorstuen er der jeg handler den virkelig gode mate. For de av oss som er vegeterte er det faktisk mye som er billigere der enn på Helskost. Også er det mindre kjipe folk der. En gang så jeg for eksempel Reidar Webster der, og han har jeg aldri sett på Helsekost. (I går så jeg mitt Norske idol, nest etter Cthulberg da, på Der Untergang. Arne Næss sr, han så skrøpelig ut stakkar.)

Sa jeg at du kunne snakke?


<em>Divabolica</em> sitt bilete

jeg er redd for...

at det er de gamle mennene som vil ha de Unge Hoppene. IKKE omvendt, til tross for mange myter. Men på den annen side: det er vi gamle damene som vil ha Lammelårene, sjelden omvendt.
*sukk*

Reality TV is killing me


<em>VAngst</em> sitt bilete

Jeg snakket om folk,ikke scen

Jeg snakket om folk,og ikke den generelle scenen.Her deltar en god del folk fast som ikke bryr seg en døyt i å kreve,føle eller trenge feeling av tilhørighet.
Og jeg mener faktisk at det oppstår og har oppstått en god del forandringer som jeg ser det.Og det er bare siden jeg begynte å henge med.Og jeg er en av de nye kidsa.Da var det det der med navlebeskuingen igjen.
Du er da sannelig en liten kverulant en du.

"You just gotta love those mormone rockers"


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Koste meg storveis, jeg!

Supert opplegg! Variert, og nokka for en hver smak!
Håper det gjentas!

Reality TV is killing me


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.