Tyske P24 ut med ny plate "Stimmen bleiben stumm" (Phobotaxis Media /NovaMedia)

Mulig fortsatt at enkelte husker P24 fra noen gigs i Oslo for noen år siden. P24, denne gang representert ved Mastermind Rico Piller som soloartist, er tilbake med en ny og spennende album som skal være i salg fra 22.8.2008.

http://freenet-homepage.de/p24/2008/Bilder/Stimmenbleibenstumm.jpg
www.p24-project.de
http://www.phobotaxis.com/

Min anmeldelse:
Stimmen bleiben stumm - et lite sort, i utgangspunktet ganske kjedelig sort cover ligger på bordet mitt. Siden innholdet i jewel casen har forsvunnet i CD spilleren vil ikke den komme ut med det første, fordi det handler seg, sett fra den instrumentale siden om den beste CDen som jeg har hørt på lenge. Den er hard på en måte som jeg ikke er vant med fra Synthpop, uten at en sklir ut i den til tider så vanlige dyster-banale skrikinga. Jeg kjenner egentlig bare ett band til som kan dette - And One. De første 2 album CDene til P24 luktet litt tysk slager, med hos Stimmen bleiben stumm kan man lete lenge etter sånt. Vokalen er desverre mikset for lav, og man er nødt til å høre musikken høyt for å få med seg teksten som er utelukkende på tysk. Det er litt synd fordi musikken høres også bra ut på lavt volum og Rico er en av de få i genren som faktisk kan synge! Låta "Haferschleim und Müslibrei" skiller seg ut gjennom sin enkelthet og sarkastisk humor (for de som kan tysk) på en absolut genial måte. Med hensyn til tidens gang er dette en ganske viktig låt og jeg er glad at noen endelig skrev noe sånt. Det er ikke så lett å kritisere bransjenes holdning ovenfor forbrukerne på en bra måte, uten å klage eller syte. Rico klarer dette med bare 3 ord - "Friss oder stirb!" (Spis eller dø!) Inngangslåta "Geldgier" og klubblåta "Genug ist Genug" er like uungåelige. Spennende og absolutt i tidens ånd.

<em>Nikko</em> sitt bilete

Fress oder Stirb!!!

*hopper opp og ned*
---
OMFGWTFLOL


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.