Har noen sett Misu??

Alle Grünerløkka-boere...

Katten min Misu er forsvunnet. Dere som bor på Løkka har kanskje sett han fjolle rundt Bagel & Juice for å snike til seg en matbit. Han er semi-langhåret, rød tabby og med hvitt bryst og hvite "sokker". Han lyder navnet sitt og prater gjerne med fremmede.

Jeg er nå redd at noen har tatt han eller skadet han. Ingen meldinger har kommet til meg selvom han er øremerket. Han er registrert hos dyrebeskyttelsen som savnet og hvis du ser Misu, eller har sett han i perioden fra 27. nov og til nå ville jeg satt stor pris på beskjed om hvor han er blitt observert.

Han er mitt eneste "barn" og jeg savner han veldig masse...

Link til bilde: http://catgirl.no/gallery/v/misc/224_2463_IMG.jpg.html

<em>henrik</em> sitt bilete

Misuuuu!

Kom tilbakeeee!


<em>Loulou</em> sitt bilete

Misu

Eg såg han utanfor porten ein dag, hugsar ikkje heilt, men eg trur det var torsdag. Altso 30. november. Eg har iallfall sett han i strøket etter 27. november. eg skal rope på han når eg kjem heim frå jobb idag!


<em>Karirari</em> sitt bilete

Bildet ligner ikke, den

Bildet ligner ikke, den pusen ser jo direkte lekker og elegant ut :P Det må være fra hans tid som high life aksjemegler, før han ble en røff og tøff gatepus :D Jeg er overbevist om at han kommer til å dukke opp igjen. Hei, kanskje han hadde rett hele tiden, hullet ved porten vår skjuler noe - en portal til en annen dimensjon, kanskje?


<em>Catgirl</em> sitt bilete

ren pen pus

Det stemmer nok det. Dette var dengang han var prominent innepus i 5. etasje på Bislett. Da gikk han under navnet "Little lord Fauntleroy", "Mr. Fluff", "Fjollan" osv..pga han spradet rundt med den buskete halen sin og trodde han var kongelig. Dog uten baller dengang også. Det har tydligvis ingen effekt på han å være kastrert...

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Er han kastrert?

I så tilfelle, kan det hende han bare er ute og leker konsulent i løpetida.

"The only man I trust has got furry lips and surgically removed balls"


<em>Karirari</em> sitt bilete

Han er kastrert, men jeg

Han er kastrert, men jeg tror ikke han helt har skjønt det, han pleier å sitte og hyle "seeeeex!" på kattespråk utenfor stuevinduene våre.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Hence

Min konsulent-kommentar.

"The only man I trust has got furry lips and surgically removed balls"


<em>Karirari</em> sitt bilete

Kanskje han ikke hyler:

Kanskje han ikke hyler: "Seeex!" men "Seeeex :'("


<em>Martepus</em> sitt bilete

Han er nok bare en pratepus

Han er nok bare en pratepus som gir f i om han får seg no eller ikke.

UANSETT: Den pusen har jeg møtt på Olaf Ryes Plass mange ganger! (Jeg er pusoman, så jeg legger merke til sånt) Det er en fin pus og jeg håper du finner han snart.

Skal hjelpe deg å lete jeg:-)


<em>Karirari</em> sitt bilete

Han var på besøk hos oss

Han var på besøk hos oss en gang, bare spaserte inn et åpent vindu og begynte å utforske stua. Frekk fyr, men det er litt av sjarmen.


<em>Martepus</em> sitt bilete

Hihi.. Du skjønner vel at

Hihi.. Du skjønner vel at hele verden dreier seg om pus? Han trenger da ikke tillatelse til noe som helst:-D


<em>Karirari</em> sitt bilete

Det er jo en sånn fin liten

Det er jo en sånn fin liten morsomhet som går på det.

Hunder tenker: "Han gir meg mat. Det må være Gud!"
Katter tenker: "Han gir meg mat. Jeg må være Gud!"


<em>Catgirl</em> sitt bilete

Don't feed me....

Jeg har vurdert å henge et "Don't feed me - I've got a home" skilt rundt nakken slik at han ikke får mat på veien på sine vandringer...da gidder han nemlig ikke snu for å dra hjem. Jeg også håper på det beste, men han har kommet hjem en gang tidligere med skader som så mistenkelig menneskegjort ut...Det eller fra en annen katt med sylkvasse klør. Vet han krangler endel med den sorte og hvite katten som bor i nabogården, og det er en liten gneldrehund som liker å jage han. Men jeg har kikket i hele bakgården i skur og under busker i tilfelle han skulle ligge skadet et sted. I tillegg så er han rimelig høylydt om det er noe han ikke er fornøyd med og jeg har ropt hele veien fra Carl Berner til Olav Ryes. Og fra Eventyrbrua og opp til Olav Ryes...Så det virker som om han er innendørs eller veldig langt unna.

Tidligere eskapader fra Løkka inkluderer: St. Hans haugen, Torshov x3 og Køberhavnergata/Dælenenga. Alle gangene har jeg måtte ta taxi (gjerne en lørdag kveld) og plukke opp en sliten og trøtt pus om bare vil ligge i armkroken, bli frottert med håndkle og få boksemat. Ja..jeg skjemmer han bort...Man gjør det med enebarn!

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>KariVelvet</em> sitt bilete

Håper du finner han.. det

Håper du finner han.. det er grusomt å miste puser sånn =(


<em>Catgirl</em> sitt bilete

Misu sighting...?

Naboen min påstår at han så Misu utenfor det som er igjen av Bagel & Juice torsdag morgen ved 6-7 tiden. Han ringte meg dessverre ikke dog...Det kan jo også ha vært en annen katt men...

Jeg begynner å mistenke at denne rivingen av Bagel & Juice har noe med Misu sin forsvinning å gjøre. Det både bråker og gjør gaten lite fristende å bevege seg inn i...

Myotis mente også at hun hadde sett en Misu-lignende katt ved Alexander Kiellandsplass på onsdag, men den løp avgårde når hun forsøkte prate med den. Misu har vært på tur til A.K.Plass før, så jeg kan ikke se bort fra det. Gikk rundt i området fra løkka til plassen og tilbake via Cuba i går kveld ved 11-tiden og ropte "Misu" til jeg ble hes...men uten noe svar fra noen katter som helst.

Hold øynene åpne...
All I want for X-mas is my kittycat back!

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Karirari</em> sitt bilete

Jeg drømte at jeg fant

Jeg drømte at jeg fant Misu, men nesten ikke kjente han igjen fordi han så sånn elegant og pen pus ut som på bildet.


<em>Catgirl</em> sitt bilete

Pusedrømmer

Jeg drømmer om Misu hver natt...og det er så kjipt når man våkner og roper ut vinduer og dører...og ingen Misu..*sniffle*. Men jeg er håpefull. Akkurat nå iallfall.

I går satt jeg og sippet som en idiot fordi mammas første forslag var "har han blitt overkjørt.." Jeg hørte ikke mer av hva hun sa..for da la jeg på telefonen og nektet å ta den etter det. Så kan hun sitte der på sydenturen sin og tenke over hva hun sa. Takk skarrufaenmegha.. Mamma er egentlig veldig snill, men dette med dyr skjønner hun ikke helt tror jeg. Hun tok livet av gamlekatten min Tigern (helt lik Misu, bare feitere) uten å spørre meg først..eller si fra...Hun bare sa "Ja, forresten så har vi avlivet Tigern. Mormor orket ikke alt dette styret med å gre katten lenger"..WTF??? Hva med å spørre meg først? Jeg ville tatt han i mot jeg..sendt han til dyrlegen og fått han "frisert" og dullet med han til han døde naturlig av alder... :( Voksne er skikkelig dumme av og til...(ikke bare gutter...).

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Karirari</em> sitt bilete

Det var omtrent sånn jeg

Det var omtrent sånn jeg fant ut at katten vår var blitt overkjørt. sånn "Forresten." Men når det gjelder mamma, velger jeg å se på det som at hun er pragmatisk. Jeg vet at hun er veldig glad i kattene våre, men når noe sånn alvorlig skjer med dem, så blir hun veldig business med en gang.

Katta vår var litt dust da. Vi var på ferie, og et par dager før vi kom hjem så hoppa katta på en helt lik bil som vår. Det hadde jo gått bra, hadde den ikke vært i fart da det skjedde. Teite katt.


<em>Catgirl</em> sitt bilete

jeeeez...sært..

Skjønner at det ikke bare er Misu som handler en smule merkelig til tider. Hoppet på bilen? Var det en slags velkomst...stakkar liten. Man kan si hva man vil om katters intelligens..men den er nok en smule overrated til tider.. Misu kan være skikkelig dum han også. Men så pleier jeg å si at han er litt vel blond...selvom han er mer ginger..hehe..Blond og homo påstår Angel at han er...min lilla fjolla..

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Karirari</em> sitt bilete

Det var også den samme

Det var også den samme katten som satt fast i samme lyktestolpe tre dager på rad, og datt nedi do en gang. Det gikk liksom bare en vei.


<em>Ingeldur</em> sitt bilete

Jeg drømte

Jeg drømte faktisk at jeg fant Misu i natt jeg også. Men i motsetning til din drøm, så så han ut som en skikkelig shabby bakgårdskatt (men veldig søt) – sannsynligvis pga. det du sa om at han ikke lignet bildet.

Vel uansett, i drømmen hang Misu rundt på en kino, og jeg stressa og ringte rundt til alle jeg tenkte kanskje kjente Catgirl. Men ingen tok telefonen, så jeg fikk ikke sagt fra :(

Håper han blir funnet snart! *krysser fingre*


<em>Catgirl</em> sitt bilete

Alle drømmer om pusen...

Kanskje jeg må ta meg en ny tur opp til Torshov og lete litt nøyere rundt Soria Moria???
Er du sanndrømt? *håååååper*

Moni

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Ingeldur</em> sitt bilete

Er nok ikke sanndrømt,

men man vet jo aldri. Tenkte på Soria Moria, verdt et forsøk kanskje?


<em>MSP</em> sitt bilete

Purrr...

Jeg og Snuppa (kattepusen min) håper at du finner Misu snart!
Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis Snuppa hadde blitt borte. Hun er jo nesten som barnet mitt.
Tror ikke at jeg får sett etter henne. Bor jo et stykke unna... Men krysser fingre å tær for at du finner henne. :o)

_______________________________________
"Where Zen ends, askicking begins!"


<em>Catgirl</em> sitt bilete

Takk...

Du får gi snuppa en skikkelig snutekos fra meg. Skjemme henne bort litt på mine vegne :)

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Scorn</em> sitt bilete

mulig dumt spørsmål

men har du sjekka på http://www.nettkatten.no om noen har funnet han?


<em>Catgirl</em> sitt bilete

flere steder..

Har gjort følgende til nå:

Ringt Veterinærhøyskolen
Meldt han savnet på nettkatten.no, dyrenett.no og savnet.no
Lest alle aktuelle "funnet" annonser og artikler på de samme stedene.
Hengt opp plakater i nærområdet
Hengt opp plakater steder han har forsvunnet til før
Gått og ropt dag og kveld på steder han pleier å gå til
(Fra Løkka til..Carl Berner, Torshov, Alexander Kielland, nedover løkka, oppover løkka og bortover i begge retninger mao.
Lagt igjen tlf nr i alle butikker på løkka han pleier å besøke til vanlig.
Sendt SMS til folk
Lagt ut etterlysning på synth.no, blink, min egen webside og i profilen min på underskog.

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Karirari</em> sitt bilete

Jeg syns teorien din om at

Jeg syns teorien din om at han ikke liker byggegreiene høres veldig sannsynlig ut. Det er jo skikkelig bråkete og fælt utenfor her, og det er jo ett av yndlingsstedene hans de roter med, jeg ville også vært dritsur og fornærma hvis jeg var han.


<em>Catgirl</em> sitt bilete

som når vi mista sowhat..og kraftverk..

Det blir jo sånn "hva? Men hvor skal jeg gå og henge nå da??" Også begynner man å lete etter et nytt sted...
Stakkars Misu...de tok fra han stamstedet hans...

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Karirari</em> sitt bilete

Kanskje han har blitt

Kanskje han har blitt blitzer :)


<em>Catgirl</em> sitt bilete

hehe...eller rømt til finere strøk..

Jeg har faktisk lett rundt steder som har cafe, barnehager, matbutikker, restauranter og vært innom flere deli og 7/11 iom jeg begynner å skjønne hvor fæl han er til å sleipe til seg mat etter å ha lest om han i en blogg på Underskog...fikk link av Melinda..

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>MSP</em> sitt bilete

Om foreldre..

Min mor er også "følsom" på den måten. Ser på dyr som et produkt isteden for et liv med følelser.
Hver gang hun liksom skal snakke om katter med meg så snakker hun aldri om hvor søte de er eller hva de gjør. Men heller om detaljer rundt katteplageri og hvordan de drepte katter når hun var yngre... *hmmmff*

Snuppa er innekatt og liker seg ikke ute. Men blir dullet med og bortskjemt HVER dag.
Akkurat nå sitter hun på sofaen med potene under seg og ser ut som en liten katte-pute. :oD
_______________________________________
"Where Zen ends, askicking begins!"


<em>Catgirl</em> sitt bilete

Mødre...

Det er jo klart at foreldre..og spes. mødre blir litt pragmatiske. Det er vel endel av det formeningen om at hvis de viser seg sterke når det stormer, så blir vi også sterke. Tough Love? Så den biten skjønner jeg jo. Men nå er jeg overherdet..så ville vært ålreit om hun for en gangs skyld bare "shut the piehole" og hørte etter...

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>krazycat</em> sitt bilete

Misu

Tenker på deg og pus, håper han dukker opp snart..

~ We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars


<em>gryken</em> sitt bilete

Huffåhuff

Dette minner meg så altfor mye om tiden etter Blossi's forsvinning fra båten (Bjarni's sære, rare, søte, snille, morsomme, underfundige, humoristiske, egne og kjærlige røde katt som _ikke_ hadde lyst på å bli skipskatt).
Vi leita, hang opp plakater, leita enda mer, spurte i alle nærbutikker og kiosker, tittet i hekker og buskas, under presenninger og i søplekasser (!), la ut etterlysninger på nett, ringte overalt... Dessverre uten resultat.
Jeg hadde så vanvittig vondt av den katten og det skjer at jeg tenker på ham fortsatt. Klarte nesten ikke forestille meg hvor vondt Bjarni hadde det - han og katten "innvandret" Norge sammen...

Håper din kjære Misu kommer hjem igjen snart, Monica, og at dere blir lykkelig forent!
Hadde jeg bodd i by'n hadde jeg uten tvil hjulpet deg å lete...


<em>Catgirl</em> sitt bilete

MISU ER TILBAKE!!!

Jeg har fått Misu tilbake.
Han var på Lovisenberg...
He he..ja..rett ved psykiatrisk faktisk.

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Gird_09</em> sitt bilete

kattepuser

Da jeg var 11 ble katten min, Goliat, overkjørt, og det tok mange uker før vi fant det ut. Det er ikke noe kos å savne pusen sin, og de er veldig forsvarsløse.
Bra han er kommet til rette.

___________
Sure... I'll reach out and strang.... er... touch you...


<em>Catgirl</em> sitt bilete

Ja...jeg hadde beholdt håpet..men man vet jo aldri...

"Boys can be so dumb some times" - Tori Amos


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Så bra! Hasj fører til

Så bra!

Hasj fører til batikk


<em>gryken</em> sitt bilete

Hurra! :-D :-D :-D "Never

Hurra! :-D :-D :-D

"Never offend people with style when you can offend them with substance."
--Sam Brown


Jubii Hurrah.... stort

Jubii Hurrah.... stort tillyke og alt det der.


<em>nymfen</em> sitt bilete

!!!

det er jo helt fantastisk!
nå ble jeg glad:D:D

C:\DOS
C:\DOS\run
run\DOS\run!


<em>bonk</em> sitt bilete

Hurrahurra!

Hurrahurra! :D

--------

schnooglipoof


<em>greger</em> sitt bilete

Hurra! :D *skåle for med et

Hurra! :D

*skåle for med et glass Pepsi*

--
"Never fear, I is here!"


<em>Karirari</em> sitt bilete

MISU! :D Så flott! Alle

MISU! :D Så flott! Alle olav ryes plass-hjerter gleder seg :)


<em>henrik</em> sitt bilete

Fantastisk!

Fantastisk!


<em>Numisa</em> sitt bilete

Aww...er det katten din? Jeg

Aww...er det katten din? Jeg så en lapp om Misu på videobutikken i forigårs, og tenkte fin pus, stakkars eier... :/
*snufs* - håper Misu kommer tilbake snart!


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Jippii!!

Bra å høre! :D

Numisa: Ser ikke ut som du fikk med deg hva som stod lenger opp der, hehe. Katten er TILBAKE!


<em>Electro</em> sitt bilete

GRATULERER!!!

"You're as nutty as my shit after I've eaten a bar of Snickers!"

:::ELECTRO:::


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.