må hate litt

Tele2 driver i disse dager en kampanje hvor de tilbyr eksisterende kunder et billigere abonnement. Jaja, tenkte jeg og kastet meg på. det eneste jeg trengte å gjøre var å huske å bytte simkort på torsdag i forrige uke mellom fire og fem. Og det gjorde jeg glad og fornøyd, men fikk meldingen om at det ikke fungerte. Neinei, tenkte jeg og ringte Tele2 som fortalte meg at jeg trengte en operatørlåskode fra Telenor. Jeg hadde nemlig fått mobilen i gave og vedkommende som kjøpte den fikk den litt billigere mot at jeg ble på Telenor-nettet et halvt år til, noe som er helt greit fordi Tele2 er på Telenor-nettet. Men når jeg ringer Telenor for å få operatørlåskoden, får jeg vite at det ikke er så enkelt, fordi Tele2 er jo på Telenornettet, men allikevel ikke lenger fordi de bare leier eller noe. Skjønte ingenting, men det gjorde ikke fyren jeg snakket med heller. Så han sa at for å få operatørlåskoden måtte jeg enten betale 1500,- nå eller vente til 1.mai. Heldigvis har denne mannen fått snakket med noen siden sist og funnet en løsning. Jeg fikk operatørlåskoden idag og var glad og fornøyd helt til jeg oppdaget at for å få lov til å taste inn denne koden må jeg bruke et SIMKORT FRA TELENOR!!!! Glimrende. Må jeg liksom ut å kjøpe meg et kontantabo hos Telenor bare for å få telefonen min til å fungere? Følg med på neste kapittel.

p.s. Jeg har forøvrig oppdaget at jeg er skummelt avhengig av mobilen min og føler meg litt ensom for tiden.

Fikk du tak

i noen på Tele2 i det hele tatt? En bragd bare det. De ble vel overrasket over hvor godt markedsføringen deres fungerte, og glemte å ansette folk til å ta seg av de mange tusen henvendelsene de får i løpet av en uke. Det korteste jeg har ventet på kundeservice på Tele2 er i underkant av et kvarter, og det var for et par-tre måneder siden. Telenor har ihvertfall døgnåpent, selv om de er dyre.


<em>elektronika</em> sitt bilete

noen telefoner senere...

...fikk jeg vite at det ikke var nødvendig med simkort fra telenor, men det fungerte allikevel ikke å slå inn operatørlåskoden. Jeg endte med å prøve flere ganger med en trivelig fyr fra telenor på tråden. Men til slutt ga vi opp og han ba meg oppsøke en forhandler. Så jeg bega meg til Telebutikken på Vikasenteret, der en hyggelig mann etter et par telefoner kunne fortelle meg at Telenor hadde gitt meg feil fremgangsmåte for hvordan man slår inn operatørlåskoden. Men det ble en lykkelig slutt - jeg har nå en mobil som funker.


Neimen

ikke verst. Vi sliter fremdeles med at vi får doble regninger fra Telenor og Tele2. Man skulle tro at disse to firmaene kunne samarbeide litt bedre med alle de pengene de "raner" folk for.


<em>Lunifil</em> sitt bilete

Heia Chess!

Ingen problemer, lave regninger og kjappe svar (både mail og telefon). Ja, man kunne nesten tro at dette var en vervekampanje, men jeg får dessverre ingen penger for dette i det hele tatt.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.