Elendig!!
For en mnd siden kjøpte jeg et par boots til 1200 kr.
Jeg snakket lenge med hun som jobbet der, og hun sa at de former seg etter foten siden det er skinn.
Hun hadde to par selv og var sååå happy med de.
Jeg sa at den ene er litt trang helt øverst i glidelåsen og spurte om dette var et problem, og neida det var det ikke.
Så etter litt nøling så kjøpte jeg de.
En mnd senere kan jeg ikke dra glidelåsen opp på den ene bootsen pga glidelåsen er ødelagt.
Det skal sies at de ikke er trange på noen måte og at de har som damen sa, formet seg helt fint.
Jeg leverte de inn for to uker siden og fikk beskjed om at de ikke visste ..fordi de var utsolgt og at det var dyrt å fikse glidelåsen når den var så lang.
De skulle ringe.
Ikke hørt et pip på to uker og i dag gikk jeg tilbake og spurte.
Hun sa hun fortsatt var usikker på om det var reklamasjon, og at de så litt "sprengt ut"
SPRENGT?!
Er det mulig å være så frekk...jeg sa eh ja de er brukt og nei de er ikke stramme, og jeg betaler ikke 1200 kr for et par Doc Martins som skal vare i en mnd.
Hun sa det kom en skomaker i kveld (jøje for en timing da din blonde fitte) som skulle se på de, men hun var "meget usikker"
Så enten må jeg reparere de selv ellers må jeg bare leve med å ha kastet 1200 kr rett ut vinduet.
Jeg er veldig fortvilet og lurer på om dere har noen gode råd.
Så jeg har noe å slå i bordet med når de ringer i kveld.
Det er bare ikke rett dette altså.
- batcheeba's blog
- Logg inn eller registrer for å skrive kommentarar.
Deng henne!
du har krav på å få dem reparert tre ganger, og om det ikke blir bra, skal du ha nye. punktum.
That's the law. Men et godt råd er å væte støvlene m varmt *varmt* vann, og gå med dem inne til de tørker. Da vier de seg ut
DivaB aka Imelda (the law)
"Now I have to get off my knees, I've got some shopping to do. "
-D. Galas
Fra forbrukerportalen: "
Fra forbrukerportalen:
" Hvis varen har en mangel har du en rekke krav du kan stille til selgeren. Det er derfor viktig at du klager direkte til selgeren eller leverandøren før du får varen reparert.
Du kan for det første kreve å holde tilbake kjøpesummen dersom du ikke allerede har betalt. Du kan videre kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering) eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad. Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert. Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen.
Mislykkes reparasjon og omlevering kan du kreve prisavslag eller heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig. Prisavslaget skal tilsvare varens verdireduksjon. Hever du kjøpet må du levere tilbake varen mot at selgeren betaler tilbake kjøpesummen med tillegg av forsinkelsesrente fra du reklamerte.
I en del tilfeller kan du, i tillegg til de andre kravene du har, også kreve erstatning for tap du lider som følge av mangelen, f.eks. at vaskemaskinen har ødelagt tøyet ditt.
Hvem skal betale utbedringen?
Er det grunn til å tro at varen er beheftet med en kjøpsrettslig mangel, må selger/produsent i utgangspunktet dekke kostnadene ved å få klarlagt dette. Viser undersøkelsen at det ikke er en mangel, men at feilen skyldes din bruk av varen, kan selgeren kreve at du betaler undersøkelse og reparasjon. Forutsetningen er imidlertid at selgeren, før undersøkelsen eller reparasjonen, har avtalt med deg at du skal betale hvis du er ansvarlig for feilen.
"
Resten finner du her:
http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023964913.16#re...
-----------------------
Look what I can do!
-----------------------
Tusen takk! :D "Jeg er mere
Tusen takk! :D
"Jeg er mere dissosiativ enn deg!!"
WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY
Update!
HAH! hun ringte nå og sa i en spak stemme " vi tar å reparerer de skoene dine vi..."
Tenker skomakeren mente noe annet enn henne ja :D
"Jeg er mere dissosiativ enn deg!!"
WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY
Dersom de er ekte så vet
Dersom de er ekte så vet jeg at fabrikken er mer enn happy for å fikse dem for deg, siden det mest sannsynligvis er en fabrikkfeil. Dersom du ikke kommer noe vei med butikkdama, prøv å kontakte dem :) Ei venninne av meg fikk fiksa bootsa sine fordi tuppen på den ene revnet etter noen uker pga dårlig tråd. Såh. Det ordner seg nok!
Butikken som solgte deg dem i utgangspunktet skal jo fikse dem fordi de faktisk anbefalte deg heftig å kjøpe dem selv om du nølte.
Hvis ikke blir dette en typisk tv2 hjelper deg der butikken driter seg skikkelig ut for å være så teite i en egentlig enkel sak.
Edit: Så med en gang jeg hadde posta at jeg hadde glemt å lese updaten din ;P
--------
schnooglipoof
Hahah takk for råd uansett
Hahah takk for råd uansett :)
"Jeg er mere dissosiativ enn deg!!"
WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY
Jeg ville betalt for å se
Jeg ville betalt for å se en tv2 hjelper deg-episode med Frk. Batcheeba :D
Hahaha jeg og :D Men jeg er
Hahaha jeg og :D
Men jeg er fryktelig blyg da i slike situasjoner.
Jeg beklager meg veldig, og sier jeg ikke vil være til bry og sånt.
Min søster ringte og trente meg i går og tvang meg til å skrive ned ting jeg skulle si :D
Men det kommer til et punkt der jeg kan bli meget bestemt, men da har grensen blitt veeeeeldig tøyd.
Beste jeg så på tv2 hjelper deg, var en dude som hadde levert inn bil til verksted.
Og når han hentet den så var motoren byttet ut med en mindre motor.
Og fyren som drev sjappa bare lente seg tilbake og sa : "Det er bare sorry det"
Da lo vi da og sa det er bare sorry det i 6 mnd etterpå.
"Jeg er mere dissosiativ enn deg!!"
WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY
Her er en annen dude som
Her er en annen dude som kjører bilen sin inn for service:
Ups
:-o