Noen som har en gåsynth eller vet hvor jeg kan kjøpe en?

Hei. Ute etter en gå-synth (i mangel på noe bedre ord). Altså en bærbar synth jeg kan kose meg med på konserter o.l. De var populære på 80-tallet. Noen som har noe, eller vet hvor jeg kan få tak i en? Takker for alle svar :)

<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Gå-synth

Det var en rekke "keytars"/strap-on synths på 80-tallet, Roland SH-101, Korg RK-100, Yamaha SHS-10, etc. Går sikkert an å få tak i, men da må du nok sjekke ebay, musikkweb.no og finn.no jevnlig, evt. annonsere der.

Alternativt kan du kjøpe et MIDI-keyboards. Roland AX er da et alternativ.

Koster ca 9-10.000,- spenn ny, men heisann... fant et brukt et på musikkweb.no, for 5.9995,-, inkl. et M-Audio USB-lydkort. :)

http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=248756

-------------------------------------------------

* Forgive me father for I have synth *


<em>henrik</em> sitt bilete

Seksti tusen?!

> Koster ca 9-10.000,- spenn ny, men heisann... fant et brukt
> et på musikkweb.no, for 5.9995,-, inkl. et M-Audio
> USB-lydkort. :)

Det var dyrt ass. Tollef kjøpte sin røde AX-1 for rundt 3000 i hine hårde dage synes jeg å huske.

Belelomm


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Brrrrr...

Ja, det var dyrt! Og nå får jeg ikke endret beløpet, for din reply stengte endringsaksessen.

For den kjedelige formalitets skyld er jeg vel da pliktig til å informere om at rett pris er 5.995,- :)

-------------------------------------------------

* Forgive me father for I have synth *


<em>Tollef</em> sitt bilete

gitarsynth

Jeg tror jeg betalte noe mer, men ikke allverden for en AX1. Det var kanskje 4000,- og så solgte jeg det for to tusen da gamlingene i Anax Imperator gikk av med pensjon. (Gutta i Ping kunne garanter at de ville gi den et godt hjem og lage fet musikk på den.) Det er forresten greit å presisere at AX1 er et master keyboard, ikke en synth, men det funker nå flott uansett.


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Roland

lanserte en ny sånn sak inkludert full synthesizer for 2 uker siden, ca 10000 lapper:

http://www.roland.no/product.asp?id=142&productid=1889

Roland AX-1 mener jeg å huske at har aldri kostet over 5000 kr ny, med forbehold om at dette nogre år siden.


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Jepp

Jeg husker også å ha sett de game AX'ene for rundt 5000,- nye. Renger med at de har blitt solgt dyrt i etterkant fordi de har vært ute av produksjon en stund. Men nå har altså Roland kommet med en arvtager :-D dødskult. Skulle bare ønske det kom i litt flere farger.

--------------------------------------------------------------
www.code64.se
www.blackcomedy.net
www.protostarspace.com
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
--------------------------------------------------------------


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Jepps

Jeg mente faktisk å linke til den nye AX-synthen (som ble introdusert på NAMM 09 i januar), men jeg blandet kortene litt og linket til AX-1 (forgjengeren) ved en feiltakelse.

Den jeg linket til er AX-1, et rent master-keyboard, og ikke en synth.

Grunnen til at jeg påpeker det er først og fremst at de er vesentlig forskjellige. Den "gamle" AX-1 er vel et rent master-keyboard, og AX-Synth faktisk er en synth. Regner med at prisforskjellen henger på dette. :)

-------------------------------------------------

* Forgive me father for I have synth *


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Lydene

er hentet fra bla siste Roland Fantom G6 som akkurat har fått i hus men ennå ikke fått rigget til da støvsuging, vasking og ombygging på Ultimate stativet må prioriteres først...


<em>Bariuz</em> sitt bilete

hehe

Svenskene i Code 64 har en sånn SH-101, så skal ikke se bort ifra at det blir litt posing på scenen:-D

--------------------------------------------------------------
www.code64.se
www.blackcomedy.net
www.protostarspace.com
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
--------------------------------------------------------------


<em>kriegaffe nr11</em> sitt bilete

Berre hugs å stemme den

Berre hugs å stemme den først. Og å ikkje kome bort i stemmeknappen.

~DOBBYYYYYYYYYYYYY~


Jøss. Dette var helt rått.

Jøss. Dette var helt rått. Tusen takk for raske svar! Da skal jeg fikse meg et! :D

Visste ikke at det het "keytar". Kongenavn!


<em>Tollef</em> sitt bilete

For én gangs skyld..

Vi setter pris på å kunne dele denne kunnskapen som de fleste andre synes er like interresant som detaljer om saueavl i Ulan Bator.


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Sau

ULL-an Bator

--------------------------------------------------------------
www.code64.se
www.blackcomedy.net
www.protostarspace.com
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
--------------------------------------------------------------


<em>Ian</em> sitt bilete

Hehehe..

Tenkte samme ordspillet, men selvsensuren slo til og fjernet den før jeg skrev den inn her:D

"There are a number of magical creatures, mostly female, whose singing can bring about horror and death. Sirens, undines, banshees, Bananaramarama tribute bands. ..."

Nightingales Lament av Simon R. Green


<em>henrik</em> sitt bilete

Belelomm

Belelomm

Belelomm


<em>Tollef</em> sitt bilete

Det hellige svevefomularet.

Belelomm


<em>Ian</em> sitt bilete

Visste det!

Visste at det ikke var lenge til Ullkorn refransene ville komme nå ja:D

"There are a number of magical creatures, mostly female, whose singing can bring about horror and death. Sirens, undines, banshees, Bananaramarama tribute bands. ..."

Nightingales Lament av Simon R. Green


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Ikke interessant?

WTF? De som ikke synes denne diskusjonen er 1337 er jo bare sååå pwn3d!

-------------------------------------------------

* Forgive me father for I have synth *


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.