Musikk/synth pogram??

Jeg og en kompis har startet et svartmetall band,men siden vi er en vokalist og trommis så venter vi til vi har gitarist. I mellomtiden skal vi starte et Ambientprosjekt og jeg lurer på om dere her kunne hjulpet oss med litt info om hva vi kan laste ned og hva vi trenger.

Takk

<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Hmmmm

Dere er altså svart-metallere, men i mangel av en gitarist skal dere lage litt ambient i mellomtiden? Absurd, men "søt" post. No offense. :)

Reason er et fint utgangspunkt. Billig, men bra og komplett.

http://www.propellerheads.se/

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


Vel, jeg er nokså glad i

Vel, jeg er nokså glad i Ambient, og det er nok vokalisten også. Og jeg er nok mer svartmetaller og vokalisten er mer Death ^^,

Vi har kalt oss ''Ghâsh'', det er fra Black Speech og betyr ild.

Men skal sjekk det ut.

Flere svar ville vært fint! :)


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Burzum møter My Bloody Valentine

Disynthegration: Det er jo ikke akkurat nytt at det skjer veldig mye spennende med svartmetallmusikere for tiden.

En av mine favoritter om dagen er franske Alcest, som låter omtrent som "Burzum møter My Bloody Valentine på en fransk fortauskafé".
http://www.myspace.com/alcestmusic

Og koblingen black metal/ambient er gammel.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Tøft

Tøft. Det skal jeg sjekke ut i ro og mak over et glass rødvin i kveld. Alltid spennende når såpass forskjellige genre møter hverandre. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


Alcest er fiffig musikk.

Alcest er fiffig musikk. ''Tristesse Hivernale'' er et et aggressivt album må jeg si.

Ambient i svartmetall er ikke noen nyhet nei. Burzum, Mortiis sitt ''Vond'', Xasthur, Ildjarn. Det er en del.

Men tanken bak prosjektet vårt er å skape noe atmosferisk skogsk melodisk ambient. Og budsjettet vårt er rimelig dårlig.


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Hvis du skal ut i skauen,

Hvis du skal ut i skauen, anbefaler jeg en lytt på Ruhr Hunter. Det er noe av det mest velgjorte jeg har hørt i den gata. Altså skogen.


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Reason

Kjør Reason hvis dere ikke har synther fra før! Men det krever tid, som alt annet :-)

Hvis dere har synther/hardware: Cubase, Ableton Live, Sonar e.l.

--------------------------------------------------------------
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
www.myspace.com/blackcomedymetal
www.myspace.com/hypnodrift
--------------------------------------------------------------


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Please excuse my ignorance

ja ja, da ser det ut som om det er jeg som er dårlig informert. Man lærer noe nytt hver dag. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.