Digitalt trommesett

Forsker på å kjøpe trommesett i gave til bestekompisen min, som sliter med akutte fritidsproblemer.
Tatt i betraktning at han er en bare delvis rehabilitert heavyrocker, og bor i blokk, dikterer min samvittighet og hensynet til almennhetens beste et digitalt sett.

Er det noen her som har, eller kjenner til, et rimelig sett til salgs?
Den tilsynelatende beste dealen jeg har funnet hittil, er Alesis DM5 Pro til 4999,- på nettbutikken til SmartClub.
Noen som har erfaring med det?

Settet jeg ser etter kan godt være mer enn pent brukt, må være bedre enn Medeli/OSP, og ikke blakke meg fullstendig.
Kronene ligger klare på lur, og jeg kan hente over det meste av østlandet.

Det første tipset som bidrar vesentlig til å løse etterforskningen, får Richard 23/Front 242-badegakkgakken min.

<em>computah</em> sitt bilete

Roland HD1

Jeg ville vurdert Roland HD1.
Jeg har bare hørt dyre varianter, men de låter jaffal fantastisk.
Så de til 6000.- på http://www.musikkborsen.no/.


<em>henrik</em> sitt bilete

Trommelom

Jeg aner ikke noe om hvordan noen av dem høres ut, men HD1 så litt halvbögig ut. Yamaha DTXPLORER koster det samme på musikkborsen og ser tøffere ut. Image is everything, var det ikke sånn?

--
«You might be a King or a little street sweeper, but sooner or later you dance with the Reaper!»


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Altså Roland

sitt er laget for de med lite plass, og dessuten har den skarptromme som kan brukes til noe !

Har heller ikke hørt noen av de - men er en viss ironi at Roland er verdens største på digital trommesett enda Yamaha faktisk er verdens største produsent av instrumenter og lager både pauker, basuner og akustiske trommer.

Heldigvis blitt så gammel at kunne ikke drite mer i merke med mindre noen la en mill på bordet haha.

TV-Noise 1992-2007 15 år - www.myspace.com/tvnoise


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Nope

Du skal gå for den Alesis-pakka, du!

DM5 en ypperlig trommemodul med ok lyder. Regner med at det medhørende settet funker fint også. Billig og bra!

Løp og kjøp

--------------------------------------------------------------
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
www.myspace.com/blackcomedymetal
www.myspace.com/hypnodrift
--------------------------------------------------------------


<em>Zonetripper</em> sitt bilete

Tja..

Prismessig er det nok det beste. Selv fant jeg ett brukt Roland TD-6v til 8500,- og jeg er superhappy med det. Mye bedre trommepads enn de Alesis-settene jeg har titta på og dobbelt så mange lyder på modulen. Men som sagt, prisen er en del høyere da.

EDIT: Og kantslag på skarptromma ville jeg ikke vært foruten.

---
"An abysmal ignorance of the mechanics of making music"


<em>Atmozwerre</em> sitt bilete

I boks

Det ble et Alesis DM5 Pro, gitt.
Virker fett nok det :)

Takk til dere som svarte!

--- Det er synth på meg ---


Prøvd dem

Har prøvd dem et par ganger på smart club. Ble imponert, gode å bruke, virket litt forseggjorte, komplett og med god lyd.
Har også prøvd et billigsett i stor musikkbutikk i oslo, det var veldig simpelt laget og låt daft.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.