Infected Mushroom i fritt fall

Nå er jeg på andre gjennomhøring av Vicious Delicious, den nye skiva til Infected Mushroom. Fy faen så skuffa jeg er. Musikalsk sett er det jo fine saker. Man hører jo at de er gode musikere som gir ut en god produksjon - men det er rett og slett ikke IM slik jeg forventer dem. Ikke slik jeg vil ha dem. :-( Jeg liker både kebab og sjokalade... men sjokolade som smaker kebab er ikke digg!

Hele skiva er en salig blanding av "alt mulig rart". En av låtene høres ut som Linkin Park featuring en eller annen rapper. Og vokalbruken er massiv på denne skiva. IM har flyttet seg fra psytrance til noe ugjenkjennelig, og hele skiva bærer preg av noe rastløst. Noe som ikke har satt seg ennå. Hva i all verden er dette for noe? Jeg aner 2 bandmedlemmer på kollisjonskurs her, selv om det er en rimelig spekulativ antakelse. Tidvis får man høre litt av Yahels gamle storhet fra de gode gamle låtene deres, men det er så sjeldent at det kommer helt i bakgrunnen.

Kjære IM, ta et godt råd fra meg: Brenn gitarne og kutt mikrofonledningene! Frem med den ekte sjokoladen igjen!

<em>optimusprime</em> sitt bilete

Har ikke hørt den nye

Har ikke hørt den nye skiva, men forrige(I'm the supervisor)-skiva skuffa meg
veldig, kjedelig produksjon og masse intetsigende låter, synd hvis de opprettholder den dårlige stilen...
HAIL SATAN!


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Ost

Ost er godt, men ikke ALL ost...


<em>jonis</em> sitt bilete

Ja, de spilte en del av

Ja, de spilte en del av disse låtene sist gang jeg så dem. Så jeg lurer nok på om jeg skal stå over psychedelic academy i år. Vi får se.
Gitar og psytrance passer særdeles dårlig sammen egentlig.


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Gitar og Psytrance...

... KUNNE ha vært en skikkelig killer kombo, men av en eller annen grunn er det som oftest sinnsykt dårlig plastmetall-lyd på gitaren i psy-låtene + at riffene/gitarleadene er helt barnslig corny. Det blir bare helt feil attitude rett og slett. Det er dog et par artister som har fått det til forholdsvis greit...


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Det er ofte sånn at når

Det er ofte sånn at når rene elektroniske artister drar inn gitarer blir det
som du sier "barnslig corny". Men heldigvis er det jo unntak, Male or female f.eks låter grisetøft!
Du har jo en del andre veien når metallen drar in synth, spesielt når en gitarist skal klumpe på synthen, bare tenk på Europe - the final countdown og Van halen - Jump

Hasj fører til batikk


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Hva mener du?

hehe, Jump og The Final Countdown er jo knalle da. De synthmelodiene er jo herlige!

--------------------------------------------------------------
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
www.myspace.com/blackcomedymetal
www.myspace.com/hypnodrift
--------------------------------------------------------------


<em>jonis</em> sitt bilete

joda, jump er strålende

joda, jump er strålende den. men den er helt ute av stil med hva van halen ellers har laget. Og det er nok derfor mange van halen fans mener den er en skamplett på rullebladet.

ellers når det kommer til psytrance og gitar er det jo faktisk noen som klarer det rimelig ok.
jeg syntes å huske at astrix hadde noen greie låter, men det er rimelig lenge siden jeg har hørt på det.


<em>Scorn</em> sitt bilete

dark soho

dark soho har også noen fete låter (men også en drøss kjeeeedeee*gjeesp*lige).


<em>jonis</em> sitt bilete

ja, jeg mente det var noe

ja, jeg mente det var noe mer enn astrix. juno reactor har vel til tider falt inn under dette også?
Så er jo Skazi der og med rimelig mye gitar.


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Joda

Astrix har jo den derre 'On Fire' som klarer det rimelig fint. Dark Soho er vel en av de som får det til også. Juno Reactor er jo originalt i seg sjøl... Men SKAZI!? Herregud. Det må være noe av det verste Israel noensinne har klart å kaste opp av såkalte trance-artister.

--------------------------------------------------------------
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
www.myspace.com/blackcomedymetal
www.myspace.com/hypnodrift
--------------------------------------------------------------


<em>jonis</em> sitt bilete

jeg bare nevner, men nå er

jeg bare nevner, men nå er jeg tom for psytrance med gitar. jeg hører nemlig ikke på slikt :P


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.