kan nokon lage ein teksteditorpoll?

Eg undrast veldig på kva for ein teksteditor som er kjekkast å arbeide med om ein skal skrive nettsider..
Kan ikkje nokon der ute lage ein poll om dette?
Eller rett og slett kome med tips?

<em>Gird_09</em> sitt bilete

notepad

Notepad er tingen.
Til alt stort sett. :D
___________
Strength lies not in defense but in attack.


<em>kriegaffe nr11</em> sitt bilete

openoffice er tingen,

notepad er finfint, men har hatt editpad på prøve ei stund no, og det er så koselig med alle fargane. :)

og så lurte eg på om folk her hadde gode erfaringar med andre editorar.

~what is goth?
baby, please hurt me,
please hurt me,
some more~


<em>Gird_09</em> sitt bilete

editpad var det det het ja

Jeg kunne ikke komme på navnet. Textpad er også ganske ok. Men det har ikke farger.

Nå har jeg ikke laget HTML på leeeeeenge, så jeg vet ikke om openoffice er bra, men skal jeg dømme fra det jeg vet om oOo så er det sikkert nydelig til denslags også. oOo er rett og slett det overlegneste!
___________
Strength lies not in defense but in attack.


Unntatt OpenOffice.org Base

Unntatt OpenOffice.org Base :-), er for dårlig enda, krasjer bare man lager enkle tabeller.


Bruker daglig "Allaire

Bruker daglig "Allaire Homesite" som programmet het før Adobe kjøpte det og "ødela" det.
(HTML, javascript og JSP).
Bruker TopStyle (gratis) for stilhåndtering(CSS)


<em>computah</em> sitt bilete

VI ruels!

VI ruels! (Eller gvim for pyser...)


<em>Mastyr</em> sitt bilete

HAH!

Vi er for pyser!

ed is it.

Og enda bedre cat > text.fil.
(for win/msdos har man copy con: noe)

:D

Gauls! We have nothing to fear; except perhaps that the sky may fall
on our heads tomorrow. But as we all know, tomorrow never comes!!
-- Adventures of Asterix.


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Bruker emacs, jeg. Emacs kan

Bruker emacs, jeg. Emacs kan alt, men læringskurven er riktignok ikke for de skvetne. (Onde tunger påstår at Emacs ville vært et utmerket operativsystem om det bare hadde fulgt med en god teksteditor)


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Forresten, en gang i tiden

Forresten, en gang i tiden brukte jeg HTML-Kit, og var veldig happy med det bortsett fra altfor dårlig undo-funksjonalitet - du kunne ikke gå tilbake etter du hadde lagret, noe som selvsagt er håpløst siden du må lagre før du får sett resultatet i nettleseren... Hvis de har fikset på undo-funksjonen i nyere versjoner kan det godt hende HTML-Kit er et godt valg.


<em>kriegaffe nr11</em> sitt bilete

jau..

Skal installere linux i løpet av jula. Blir gøy. :)
Inntil vidare blir det notepad.. Men særlig når ein skal skrive PHP er det kjekt med syntaksbasert farge.

~what is goth?
baby, please hurt me,
please hurt me,
some more~


<em>greger</em> sitt bilete

Prøv...

Prøv notepad++.

Å bruke notepad til å gjøre noe som helst over tre linjer, er som å bruke sag til hjernekirurgi. Det går sikkert, men det vil nok skape mye smerte.

Edit: http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

--
"Never fear, I is here!"


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.