Tips vedr trommemaskin/-modul

Hei,

Noen som har et bra tips vedr trommemaskin/-modul???
Ønsket er å finne et modul som gir meg et rikt utvalg av elektroniske trommer, alt fra de harde harde til de retro 8-bits blipp og støy. Lydene må kunne editeres.

Jeg har forsøkt noen forskjellige nå etterhvert, men har ikke funnet noe som virkelig er "meg".
Forsøkt og funnet utilstrekkelig; Vermona DRM, Yamaha RX5, Roland MC303, Korg Elecribe ER, Novation Drumstation + et par til...

Jeg er en nok en hardware-mann, så forslag om software, eventuelt sampler er ikke interessant.

Håper på et par knall-tips!

hilsen Jarle

Har en MC-505 selv og den er

Har en MC-505 selv og den er jo knall!.
Har også en MC-307, men det er ikke så bra.

Er en MC-505 tilsalgs på Finn.no: Roland MC-505

Displayet på min er blitt dårlig og må byttes, men vet ikke om dette kan skje alle MC-505'er.
Trenger du egne samples i tillegg kan du f.eks bruke Roland SP-404 som kobles sammen med MC-505 med midi.
Har ingen erfaring med de større SP boksene.

Tok opp en pattern, jobba ikke så mye med lydene da:
Demo

<em>TV Noise</em> sitt bilete

Alesis DM5

Alesis DM5 får du vel kasta etter deg nå om dagen.

Den har over 500 lyder og 20++ editerbare trommesett. I tillegg har den separate utganger som gjør at du fint feks kan legge ut en skarptromme på en utgang og dytte den gjennom en distortion pedal for å grise til lyden.

Trigger innganger har den også så du kan koble til pads hvis ønskelig.

http://www.alesis.com/products/dm5/

Why do birds suddenly appear ?

Får min første Roland

Får min første Roland tromme denne uken, skal bygge opp et komplett sett, skarptromma har kommet til butikken, venter bare på stativet, paddene kobles til en Roland TMC-6 trigger boks. Har utvidet Roland Fantom XR med SRX-01 trommekortet, tror det blir bra :-)

<em>Bariuz</em> sitt bilete

Vel

Du kan jo prøve.... Nei, vent litt... Du er nok ikke interessert.

10hi
(One Word: Samples)

---------------------------------------------------------------
"Smooth as shit from a ducks ass"
---------------------------------------------------------------

HeHe

Først takker for forslag!

Software krever oppdatering av PC, må vel komme før eller siden allikevel og sampleren min ble byttet ut for et par år siden (ble lei av tungvinne menyer).

Har snust litt på Alesis-modulene, mulig en av de komplementerer / erstatter en av de jeg har i dag.

Jarle

<em>sunjammer</em> sitt bilete

Er det ikke greiere å

Er det ikke greiere å betale 5000 for ny pc og 199 euro for Native instruments Battery 3, og samtidig da har åpna mulighetene for alle de sinnsykt digge gratis/shareware VST plugsa der ute? Med tanke på hvor svinedyrt alternativet er syns jeg det virker ganske straight forward.

Heller betale mindre for større muligheter enn mye for mindre muligheter.

hva med

Rolands r70? Jeg sikla litt på den selv her for noen år siden uten at jeg fikk skrapt sammen nok gryn til å kjøpte den. Specsa er etter hva jeg husker meget bra.

endte opp med

en roland sp-606. foreløpig har den ikke skuffet meg!

Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.