Cpu og prosessorkraft helvete...

Har et sant helvete med å mikse i sonar pga manglene krefter i min pc. Har en 1.2gh prosessor og 512 i minne. Så jeg kunne vell trenge både mer minne og ny prosessor. Nye som vet om sjapper som selger til billig pris?

<em>TV Noise</em> sitt bilete

Hva slags type hovedkort/CPU

Hva slags type hovedkort/CPU har du ?

Er det gammelt får du neppe tak i CPU like lett, mulig du må bytte hovedkortet også.

Bør ha 2 GB RAM hvis du kjører mye plugins og ting under Sonar

Why do birds suddenly appear ?

<em>henrik</em> sitt bilete

hardware.no

Hardware.no har prislister med sammenlikning av de forskjellige websjappene. Så nå trenger du bare å finne ut hva hovedkortet ditt støtter.

hardevarer...

.. husker før i gammle dager da noen typer minne og harddisker var altfor trege til å brukes til musikk. Er den tiden over?

<em>TV Noise</em> sitt bilete

Ja og NeiDet kommer an på

Ja og Nei

Det kommer an på ett par ting, hvor stor cache HDn har og hastighet.

De fleste stasjonære idag spinner på 7200 rpm og det holder vanligvis så lenge man ikke har sykt mange audio spor gående samtidig.
Laptoper bør man være ekstra på vakt for, noen har 5400 rpm og 4200 rpm og disse blir ofte for langsomme, i tillegg er ofte stasjonære PC r generelt "kraftigere" så de håndtere data raskere pga annen type kontrollere.

2 GB Ram holder i de fleste situasjoner, det som fort kan bli mest krevende er situasjoner der man skal kjøre mye plugins iform av effekter, synther, samplere osv. Da er det CPU n som blir avgjørende for hvor mye den klarer av slikt før PCn kneler.

Why do birds suddenly appear ?

...en fremmed verden...

har funnet ut at pc'n min kun spiser sdram, så nå vil jeg bygge meg en ny... hva bør jeg passe på med valg av hovedkort? Pc'n skal kun brukes til musikk produksjon.

Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.