Synthere til "Årets Urørt" kåring

Til de som kunne tenke seg å se et elektropop-band bli kåret til "Årets Urørt" på NRK Petre; Kom på Kvarteret i Bergen fredag 13. februar kl. 18:00 og stem på superJupiter!! Mentometerknappene avgjør hvem som vinner...

Lenker:

www.superjupiter.com
http://www.nrk.no/img/343159.gif
http://www.nrk.no/magasin/upunkt/urort/3500616.html

<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Hending

Slenge det opp som hending, kanskje? Så kommer det opp i oversikten til høyre.


<em>Tollef</em> sitt bilete

Helt klar hending dette her

Dessuten vbør alle som ikke har skaffa seg ep'en til superJupiter kjenne sin besøkelsestid nå. Bandet har vokst helt utrolig, og ep'en er den feteste synthpop-utgivelsen jeg har hørt på flere år. Dette ruler.


<em>elektronika</em> sitt bilete

helt grei

men ikke den beste synthpopen på mange år, altså


<em>Tollef</em> sitt bilete

visst faen.

Ep'en til superJupiter er selvfølgelig også den beste synthpop'en på flere år også. Den har vokst veldig på meg siden jeg fikk meg den her på seinhøsten, og jeg regner med at jeg kommer til å høre mye mer på den i tida som kommer også. Det er en skive av den typen som får meg til å stoppe opp og tenke "Faen så fett!" Tror det er beste norske synthpopskive siden første utgivelsen til Sweep. (Som jeg dessverre undervurderte da den kom . Husker jeg gav den en middels anmeldelse i Urban, noe jeg har skammet meg over.) Men så er det selvsagt avhengig av hva vi kaller synthpop. Bl. a. har Apop, Pride & Fall og Panzerveps også levert sterkt materiale. men innen klassiskorientert synthpop står dette som en påle. Så får vi se om og når det kommer en skikkelig utgivelse med The Order. Det står høyt på ønskelista det.


<em>SIRI</em> sitt bilete

Heia SJ!

Jeg brukte også litt tid på å ta innover meg hvor bra det var. Kule live også.


<em>elektronika</em> sitt bilete

men

vet jeg er en kverulant og greier, men hvis vi da ser bort fra utgivelser av Apop, P&F og Panzerveps, er jo SJ omtrent den eneste norske synthpop-utgivelsen siden Sweep, altså ingen hard kamp om topplasseringen.

Men det skal jo ikke ha noe å si for hva man selv mener om Ep'en. Den mener jeg er helt grei, men ikke noe mer. De har veldig bra teft for popmelodier, men synes produksjonen blir for masete i lengden. Blir svett i øret, rett og slett. Foretrekker ting som sklir enda mer over i disco-punk, som AiV eller the Knife eller trist som Mesh. (Urettferdig å sammenligne med Mesh, jeg vet).

Men for all del, lykke til i konkurransen!


Heia SJ!

Jippi tenkte jeg. Jeg mener, det kunne jo hende at en eller annen på disse sidene liker SuthcliffJugend. Men neida! :?


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.