|
|
NavigationBrukarinnloggingNye innlegg
Bursdagari dag
Nye brukarar
Pålogga no0 brukarar og 3 gjestar er pålogga.
Tilfeldig nettradio
Siste vevlenkjer |
Nye kommentarar
Komande hendingarNye forumemneNye bloggpostarAvstemmingLørdag=?
Pizza, rødvin og kos
19%
Lynol, selvskading, og My Chemical Romance
2%
Synth, øl og Docs
42%
Neofolk, naziestetikk og kynisme
2%
Goth, rødvin(sic) og ny eyeliner
4%
Grisefylla, tapt mobiltelefon og sjefsnoia
8%
Øl, fitte og hornmusikk
6%
Rosa drinker, rumpe og cumshot
0%
TV, cola og østbågar
15%
Blogging, farris og tørre kjeks
2%
Antall stemmer: 48
Hjelp synth!Synth.no trives bedre med litt grunker.
|
+ Colony 5.Electro i
+ Colony 5.Electro i ekstase;)
Let's go to war?
*Woo-hoo*
Electro-World, uh-uh-huh, uh-huh, uh-huh-huh, everyone wants an Electro-look-a-like!!
::Electro::
Fy faen
Får så jævla gåsehud asså... mid-desember og allerede ei bandliste som er såååå über! Nitzer, Funker og Colony 5!
Nissen kom tidlig i år ja... snufs.
Håper så inderlig at de får med seg Covenant også. Hadde passa glimrende i anledning plateslippet noen måneder i forveien. Ooooh!
Nå mangler bare
Hocico og Combichrist så blir det bra det her :P
og en håndfull bra psy-artister.
Hmm
Skal jeg dømme etter det lille jeg har sett av Funker Vogt live (på dvd vel og merke) er de nok definitivt best på plate. Men for all del: nok en grunn til at Arvika kan bli riktig trivelig.
"Dingsallerdingsallerdingsdingsaller "
- B. Bargeld
är det teit eller???Funker
är du teit eller??? ;)
Funker Vogt var dödsbra live på SAMA för några år sen (eller är det så länge sen att det var SEMA??)
Vi kan ju säga att det funka bra...
Hmm min extremt dåliga humor slog visst till igen
~våga vara svensk~
Han snakker om et live
Han snakker om et live opptakk jeg har fra i fjor, og tro meg det er IKKE bra. Brukt det som eksempel på hvor dårlig et synth band kan bli live. Er flere her på synth.no som har sett det og kan bekrefte det.
Men alle kan ha dårlige og bra dager, så vi får håpe at det var vi som var uheldig og ikke du som var heldig? Siden vi skal se dem til sommeren.
Bongo fra Kongo,- Thorbjørn Jagland
Synth band med dårlige dager?
Føler jeg må arrestere deg litt her... Et synth band med en dårlig dag? Hvordan kan man få til det? Dat-spilleren streiker, laptoppen går i utakt... Eller som Nikko sikkert ville sagt det "You can`t polish a turd...".
God Jul, uansett.
Tja, ingen innlevelse og
Tja, ingen innlevelse og synge dårlig f.eks. Men du har vel rett, var jeg som prøvde å utale meg litt diplomatisk til Myotis.
Bongo fra Kongo,- Thorbjørn Jagland
Ræva lydteknikere, bedriten
Ræva lydteknikere, bedriten monitor lyd m.m.
Ett kjent fenomen spesielt når man har hyra inn verdens beste Blues tekniker som lurte på om DAT en var for å ta opp konserten.
Rusa eller drita band er heller ikke spesielt interessant å se live.
Why do birds suddenly appear ?
Funker funker ekstremt
Funker funker ekstremt dårlig i mine ører. Bare stemmen er grunn nok til å slå av.
Går vel mer på
Går vel mer på performance-biten? ikke fullt så energiske, vokalprestasjon, sceneshow ogsånn...
-Alice, aka Androcid.net
Live...
...kan så mangt gå feil, selv om man ikke spiller alt, men mye går på DAT, eller lignende. Som både TVNoise og andre her sier. Og synth-scenen generelt er ikke akkurat kjent for nevneverdig scenenærværelse, show eller sjarm under live-opptredener. Heldigvis finnes det unntak.
---
You may have noticed that I'm not all there myself.
Btw:
You _can_ polish a turd, you just have to freeze-dry it and paint it with clear enamel first. But it's still a turd. ;-P
---
You may have noticed that I'm not all there myself.
Sikkert fortalt dette før,
Sikkert fortalt dette før, men under en julekonsert her i bygda så var vi veldig nøye med å forklare lyd teknikeren hvordan ting skulle låte, I mean - hvor vanskelig kan det være å få bra lyd på en DAT, en vokal mikrofon og en solo synth ? Svært vanskelig i praksis tydeligvis. Var selv ute i salen og sjekket ting under soundcheck. Har video opptak av fremførelsen, og dette må ha gitt Arne Nordheim assosiasjoner til de som satt nærmest PA kassene. På opptaket hører man noe som tusler i bakgrunnen som sannsynligvis er DAT tapen, vokalen er grisehøyt og det samme var en Novation Basstation. For de som er lite kjent med synthesizere, så var dette en liten sak som låter som en Minimoog. Den leverer kun en eneste tone/stemme, men denne er til gjengjeld mildt sagt rå. Jeg spilte solo på denne med en skarp og tung lyd, som skulle ligge på nivå med resten av det som var på DAT n.
Under en mini festival i Fredrikstad gikk alt strålende for vår del, topp publikum, topp monitor lyd, og for å si det rett ut første konsert hvor det faktisk var moro å stå på scena og ikke ett jævla mareritt hvor de 2 tankene som fløy oppi hodet var ikke spill feil/er det over snart. Etter å ha stresset seg ned av scena og var på vei ned til garderoben, var det med ett lite smil at vi igjen hørte DAT introen vår når Anstalt kjørte igang etter oss...
Why do birds suddenly appear ?