Apop Anmeldt!
Skrive av Itto tys, 18/10/2005 - 07:02
|
|
NavigationBrukarinnloggingNye innlegg
Bursdagari dag
Nye brukarar
Pålogga no0 brukarar og 1 gjest er pålogga.
Tilfeldig nettradio
Siste vevlenkjer |
Apop Anmeldt!
Skrive av Itto tys, 18/10/2005 - 07:02
|
Nye kommentarar
Komande hendingarNye forumemneNye bloggpostarAvstemmingLørdag=?
Pizza, rødvin og kos
19%
Lynol, selvskading, og My Chemical Romance
2%
Synth, øl og Docs
42%
Neofolk, naziestetikk og kynisme
2%
Goth, rødvin(sic) og ny eyeliner
4%
Grisefylla, tapt mobiltelefon og sjefsnoia
8%
Øl, fitte og hornmusikk
6%
Rosa drinker, rumpe og cumshot
0%
TV, cola og østbågar
15%
Blogging, farris og tørre kjeks
2%
Antall stemmer: 48
Hjelp synth!Synth.no trives bedre med litt grunker.
|
ser ut som om depeche kommer
ser ut som om depeche kommer godt ut av de også, med en firer og to femmere i de største avisene. Ladytron blir derimot avfeid som "so 2002" i Dagbladet og må nøye seg med tre. Men bryr vi oss egentlig? nei. eller kanskje litt.
---
"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak
Tre
Treer i Dagsavisen: http://www.dagsavisen.no/nyetakter/anmeldelser/article1786052.ece
"Der melodiene skulle bære låtene, blir det for mange flaue synthriff og gitarer."
Witching hour
Syntes det var litt lumpent å avfeie en superbra Ladytron-skive og påstå at den ikke er relevant??
Relevant for hva i heite huleste er det journalisten snakker om?
"I don't know what to do, Maybe I should kill you"
ladytron
Vel det er vel ikke bare jeg som sitter med følelsen av at musikk anmeldere i de største avisene er halvparten trendanalytikere? Å lage bra musikk er tydeligvis ikke nok. I steden for å vurdere den på eget grunnlag. Hva om du sammenlignet Ladytron skiva med siste til Fischerspooner og Felix da housecat så ville jo den vel skåret mye bedre?
En av de litt artigere tingene er hvordan Glucifer gikk fra utdatert gæmlisrock til kul festrock på få år, ettersom rock ble trendy igjen. Tenker litt på at Don Juan Dracula burde ha sluppet skiva for 5-6 år siden eller om en 5-6 år, så hadde dem sikkert fått bedre terningkast?
Bongo fra Kongo,- Thorbjørn Jagland
Godt poeng,
Godt poeng, sjelemaskinen.
Rock har alltid handlet om hva som er tidsriktig. Utfordring; hvordan forklarer du egentlig hvorfor f.eks. Smokie er kjipt, mens f.eks. Smashing Pumpkins ikke var det?
Selv synes jeg virkelig synd på Zuma. Da debuten kom, ble den slaktet fordi den var for åttitalls. Så ga de seg søttitallet i vold, men da andrealbumet kom ut var alle på åttitallskjøret. Jeg kjenner ihvertfall en plateanmelder som skammer seg over å ha slaktet førsteskiva deres.
Sjøl oppdaget jeg på et tidspunkt at hvis jeg bare gjorde som jeg ville, ville jeg ijaffal være trendy innimellom - selv om det var ren slump. Mens hvis jeg skulle være som Natt & Dag-gjengen, ville jeg alltid være et halvt år etter London.
På den annen side: Når man er 34 år gammel, er det patetisk å prøve å henge med i trender ment for folk under 20.
--------------
Jeg skal bli onkel!
Stein Østbø skryter av nye
Stein Østbø skryter av nye apop....hmm, da fikk jeg ENDA mer lyst til å være skikkelig sur og tverr...dumme skiva....
I am Lucy Liu! Give me your spines!