Kjære synth-elskende Penetrerte medmennesker:D

Noen her som har en stor kjærlighet for Era 1 til mortiis?
Dvs, født til aa herske, ånden som gjorde opprør, keiser av en dimensjon ukjennt, Crypt of the wizard, stargate, fata morgana, vond, cintecele...
Vel, Eg kan avslutte med at han er min all time fav synth artist..
Helt genial mørk synt musikk..Til tider simplistic, men på en fin måte:D

<em>jonis</em> sitt bilete

den skiven er grei nok den :)


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Må innrømme at jeg ikke har

Må innrømme at jeg ikke har så mye til overs for Mortiis. Han fikser imaget, helt glimrende, men jeg har ikke sjans til å fatte hvorfor CMI ga han ut. Han er omtrent like hard og dyster som en badeball, skjønt jeg må si jeg hadde mer forståelse for de gamle greiene hans enn det han gjør nå. Det nyeste syns jeg er litt pinlig.


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Smell of rain

Har ikke hørt nyeste platen ennå, men Smell of Rain synes jeg er en utmerket skive. Må det være så mørkt og dystert, da? Synes det er deilig kaldt og distansert.


<em>lynch</em> sitt bilete

Selvmord

Hehe...har samtlige av de tidlige albumene. Synes Vond-plata er helt grei, spesielt vokalen på selvmord er hysterisk!

::: live electro and stuff like that... på TILBAKE TIL FREMTIDEN hver onsdag kl 19-20 på www.clubdecks.se ::: se også i arkivet under electro-mixer-tilbake til fremtiden.


Vond

Selvmord er min fav skive av Mortiis..
Helt klart en mørk periode av livet hans..
Skremmende bra skive..Eg liker dog ikke teksten..
Direkte oppfordring til selvmord blir for drastisk..^_^


heisan

Eg nevnte da ikke dystert? Mørk musikk, dvs det eg legger i setningen mørk musikk involverer ikke dysterhet:D..
Joy in darkness someone said once


Hmmm

CMI Gir ut dark ambient og noice musikk, og siden era 1 til mortiis går under kategorien medival/dark ambient/ simplistic synth, Så er ikke det spes rart, CMI Gav ikke ut smell of rain eller the grudge, Da hadde eg stusset stort ja..
Image er en selvsydd tvangstrøye?


<em>atle</em> sitt bilete

Knotiis

Nå er det da ganske lenge siden Mortiis var signet til CMI. Og det skal også være sagt at i den tiden han ga ut skivene sine der, solgte de trailerlass med norske artister som gøra inn trynet med liksminke og sovnet over tangentene. Men Mortiis har gjort mye fint. Selv er jeg mer tilhenger av era:2 en 1 og 3. Uansett hva mannen gav ut, uansett om det var sideprosjekter av tvilsom art, var opplagene borte som dugg for solen. Men lytt til Cintecele Diavolvi prosjektet hans og fin deilig barokk inspirert synthpop... Også utgitt på CMI.
Hail Mortiis!


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.