Konfront med nytt album: Rettergang

«Dette albumet er resultatet av nesten fire år med Konfronts virke og utvikling, og det er med stolthet vi legger ut ni spor som vår første offisielle utgivelse, Rettergang. Mange vil dra kjensel på enkelte spor; det er både gamle klassikere som 'Krig' og 'Natteangst' representert her, såvel som helt nytt materiale. Vi har valgt det beste av hva Konfront representerer i nåtid og fortid, og vi har spilt inn alt på ny med tanke på å sette sammen et verk som er både helhetlig og variert. Nytt utstyr, nye kunnskaper og nye strømninger har satt sitt merke på musikken, og ikke minst har nye musikere vært et viktig bidrag til å forme et bedre og mer fullkomment uttrykk enn noen sinne.

Les om og last ned fra http://rettergang.konfront.net

Klippet fra rettergang.konfront.net:

På denne utgivelsen har Konfront vendt tilbake til minst en av røttene ved å rendyrke de norskskrevne tekstene. Det var dette som var Konfronts kulturideologiske utgangspunkt, og det føles av stor betydning å ha vendt tilbake til det.

Dette albumet har vi valgt å presentere på http://rettergang.konfront.net, hvor det ligger klart til nedlasting i et format av høy kvalitet og med en oppfordring om å kjøpe det. Vi er fornøyde med løsningen vi har valgt, idet vi mener det for oss i vår situasjon er den beste muligheten til å la flest mulig høre musikken vår.»

<em>henrik</em> sitt bilete

Jippi!

Kjøpt og nedlasta :)


<em>Tollef</em> sitt bilete

Yay!

Den skal jeg kjøpe gitt!


<em>komputergirl</em> sitt bilete

Jadda!!! :D --- I'm so

Jadda!!! :D

---

I'm so industrial I stomp to elevator music, bitch.


<em>Ian</em> sitt bilete

Yay!

Grattis gutter!

Album kjøpt og lastet ned.
---
"The nine most terrifying words in the English language are, 'I'm from the government and I'm here to help.' "


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Endlelig nytt materiale fra Konfront

Gratiss gutter
Hasj fører til batikk


<em>Neocrusader</em> sitt bilete

Dette skal kjøpes hardt og

Dette skal kjøpes hardt og brutalt når jeg får lønn


<em>teppemann</em> sitt bilete

konFront

stas! lastet ned og hører nå. Finn Coren stell seg i kø!

---
how much is the fish?


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Das Ich

Konfront blir bare bedre og bedre. Das ich linken har aldri vært mere tydelig en nå. Er nesten norges Das ich isped litt andre ting som f.eks Rammstein, Velvet acid christ og norsk svartmetall.
Gleder meg til å se Konfront fremføre diss låtene live på Electrostat, er en stund siden jeg har sett dem nå.

Hasj fører til batikk


<em>Electro</em> sitt bilete

Veldig kult at Peder en gang remixet Das Ichs Kain Und Abel...

...som var så feeeet at han like godt slettet den for evig og alltid i all misfornøydhet! :-((

Jaja, bra jeg fikk spilt den på Maiden en gang, da...


<em>henrik</em> sitt bilete

Men ..

.. den har jeg liggende, gitt.


<em>Ian</em> sitt bilete

Dele med den gemene hop?

---
"The nine most terrifying words in the English language are, 'I'm from the government and I'm here to help.' "


<em>Tollef</em> sitt bilete

Akkurat.

Dele...


<em>Nikko</em> sitt bilete

DELE!!!

...plis?
---
Nerves connected to the center, we are tied to the machine
Invisible and silent, circling overland


<em>Tollef</em> sitt bilete

Konfront altsååh!

Nå som jeg har fått gitt Rettergang noen gjennomhøringer mener jeg helt klart å melde at vi snakker om en bunnsolid plate som anbefales til gud og hver mann. Jeg føler meg trygg på at dette er låter jeg kommer til å hente fram igjen også flere år fram i tida. Det at bandet har vendt tilbake til norske tekster synes jeg er både riktig og viktig. At de ikke har tatt med klassikeren Fimbulvetr, er trist, selv om låtene på albumet er sterke nok på egenhånd. Last ned skiva, og om dere liker den, betal bandet. Dere vil nok ikke angre.


Hmmm.... kjenner dem ikke men....

.... etter reaksjonenen til folk her inne så lyder det som jeg definitivt burde løpe og kjøpe dette !!

...jeg har bodd 9 år i Danmark og det er nok mange gode bands jeg ikke kjenner til her til lands - feks har jeg netopp oppdaga Eternal Joy som jo er fantastisk !!

..... hvis folk har flere gode og mindre kjente (i utlandet) bands så rop ut så vil jeg veldig gjerne sjekke dem ut !! Kansje vi kan booke noen av dem til Trondheim også !!

:)


<em>Tollef</em> sitt bilete

Eternal Joy leverte det

Eternal Joy leverte det peneste av old school goth som har vært produsert her i landet, og det er ikke ment til forkleinelse for noen som helst av andre norske helter. Jeg har flere av dem. Eternal joy i form var i verdensklasse, i hvert fall på låtsiden. Sceneshowet manglet noe.


<em>Illsynth</em> sitt bilete

eternal joy er fantastiske

eternal joy er fantastiske ja, konfront også


Presisering

Vi må presisere at dette ikke er noe man løper langt for å kjøpe. Det er et nettalbum, og kan kun skaffes fra rettergang.konfront.net. Ikke i fysiske eksemplarer, men som mp3-filer. De ligger alment tilgjengelige der, og betalingskonseptet er slik sett basert på lytterens samvittighet.

Det som skiller dette fra tidligere demoer, er at dette er en faktisk utgivelse; albumet er mastret med isrc hos Masterhuset og meldt inn til Tono og Gramo med samme koder.

For den som besøker siden, er det åpenbart hvilken form dette kommer i, men utdraget vi limte inn her kan kanskje være villedende.


<em>Nikko</em> sitt bilete

Løp en runde i stuen, jeg...

...men det var mest av glede. Så satte jeg meg ned, betalte og lastet ned.
:-)
---
Nerves connected to the center, we are tied to the machine
Invisible and silent, circling overland


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.