Ultravox - remastered albums

Hurra! En forsinket gladmelding til alle Ultravox-fans.

"We are very pleased to announce that EMI have confirmed the release date for the remastered Vienna and Rage in Eden albums as Monday the 22nd of September, 2008. As previously discussed in our news story in April, we have been closely involved with Ultravox and EMI in the processes involved in once again making these albums available, and we can now confirm the following.

Over the coming months, EMI are looking to release all the Ultravox and Midge Ure Chrysalis-era albums. These will be regarded as Remastered Definitive Editions, and the aim is for each of them to take the following format; Disc One will contain the original UK album, whilst Disc Two will include all of the B-sides and extra tracks taken from accompanying singles, plus (wherever possible) a selection of previously unreleased material. No specific dates have been given for the release of Quartet onwards, but we can confirm that the intention is for them to be released in the order in which they were originally made available."

<em>monoton</em> sitt bilete

Nice! Hører rett som det er

Nice! Hører rett som det er på de gamle albumene. Mange utrolige låter. Er det bare jeg som syns Ultravox er undervuderte?


<em>Ian</em> sitt bilete

Herr monoton...

...nå i tre kanaler!
---
"The nine most terrifying words in the English language are, 'I'm from the government and I'm here to help.' "


<em>Tollef</em> sitt bilete

Hr monoton taler godt nok til å fortjene tre kanaler ;-)

Om noe band noen sinne har vært undervurdert og ufortjent "glemt", så er det Ultravox. Selvsagt finnes det fortsatt folk som husker og digger Ultravox, men det burde vært urimelig mye flere. Selv er jeg faktisk mye større fan av Usltravox i dag enn jeg var på åttitallet.


<em>Morgan</em> sitt bilete

Ultravox

Ultravox var det bandet som ga meg støtet til å starte med ren elektro-basert musikk...


<em>Happiest</em> sitt bilete

Nei, det er ikke bare du!

Ultravox og Japan var de to banda som samtidig gjorde at jeg falt pladask, og aldri klarte å reise meg igjen, for elektronisk musikk. Var stolt medlem av Ultravox Information Service på begynnelsen av 80-tallet... :D Platene er faenmeg like bra nå som de var da! Kongeband...

--- Whether you'd be glad, sad or bad, you gotta know that there's fun to be had ---

http://www.elektrostat.com


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Helt enig

Helt enig. Ultravox - Rage in Eden, var en av skivene på vektskåla som kasta med langt inn i den rendyrkede synthverdenen.

Ultravox står helt øverst på lista over band jeg er helt desperat etter å se live. Hadde reist til Kina for å se de, om de kom sammen for en aller siste konsert.

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>nei_så_synth</em> sitt bilete

Chateau Neuf

Var på konsert med dem tidlig på 80 tallet tror det var 82-83 på Chateau Neuf bakerste rad, men du verden for en opplevelse.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Hysj!

Ikke fyll meg med sjalusi og misunnelse på en lørdagskveld. Snufs. :)

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>Dr. Hassel</em> sitt bilete

U-vox

Var på konserten i Oslo 15.12.87. Stort,selv om albumet stinket..

Be happy or not!


<em>Tollef</em> sitt bilete

New Europeans

Ultravox oppsummerer nåtiden/fremtiden med følgende fantastiske tekstlinje "The modern world evolves around the synthesizer sound". Det ble sikkert mer sant enn de trodde den gangen.


<em>Morgan</em> sitt bilete

Japan :-D

Japan :-D


<em>Dr. Hassel</em> sitt bilete

Hurra!

Gleder meg ekstremt til de kommer,synd at det ikke ser ut til å bli noen reunion(så vidt jeg vet,men man kan alltid håpe..). Har lenge hatt lyst til å se/høre Monument(det autoriserte coverbandet) live. Kanskje jeg må begynne å spare til 40års dagen min,og få dem hit?

Be happy or not!


<em>Tollef</em> sitt bilete

Jeg håper du er flink til

Jeg håper du er flink til å spare ;-)


<em>monoton</em> sitt bilete

Bør nok ha spart i en del

Bør nok ha spart i en del år da, gitt....


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Nja... Monument er vel ikke SÅÅÅ dyre

Er nok ikke helt uoverkommelig. :)

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>Useless</em> sitt bilete

Return to Eden!

Vel, de spiller live 10. april, og billettene slippes 10. november så da har du ikke mange dagene å spare på ;)


<em>Oberkorn</em> sitt bilete

Flere detaljer

Following recent speculation, we are very pleased to announce the most exciting Ultravox news in over twenty years - and you're hearing it first!

Warren Cann, Chris Cross, Billy Currie and Midge Ure - all four members of the 1980s Ultravox lineup - will come together for the first time since performing at Live Aid in 1985, for a UK tour in 2009. Entitled Return to Eden, the tour will kick off on April 10th for 14 dates.

Yes, you really did just read that. Ultravox. Touring. 2009. Stop pinching yourself; you're not dreaming... ;o)

Additionally, we are delighted to be able to bring you an exclusive Ultravox.org.uk Ticketmaster pre-sale link, which gives you a 48 hour period to book tickets before they are made available to the general public on Wednesday 12th November. Click below to book your seats from 9am on Monday 10th November:

http://www.ticketmaster.co.uk/promo/hktdlf?camefrom=CFC_UK_LIVENATIONPRE...

The confirmed dates are below.

APRIL 2009
10 Edinburgh Playhouse
11 Glasgow Clyde
13 Newcastle City Hall
14 Manchester Apollo
15 Sheffield City Hall
17 Birmingham Symphony Hall
19 Bristol Colston Hall
20 Cardiff St. David's Hall
21 Nottingham Royal Theatre
23 Brighton Dome
24 London Hammersmith Apollo
26 Bournemouth International Centre
27 Plymouth Pavillion
28 Portsmouth Guildhall


<em>monoton</em> sitt bilete

OJOJOJ! Dette hadde vært

OJOJOJ! Dette hadde vært noe!


<em>Tollef</em> sitt bilete

Dette _blir_ noe.

Dette _blir_ noe. Spørsmålet er bare hvilken konsert vi skal dra på.


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Mr Ultravox

Sånne remastringer er ofte en delt opplevelse, lyden blir ikke alltid nødvendigvis bedre. Noen som vet hvem det er som remastrer dem?

Ellers hadde jeg en veldig hard Ultravox periode i fjor vår hvor jeg spilte så mye Ultrabox når jeg var DJ at ene bartendern på Mir kalte meg Mr.Ultravox.
Hasj fører til batikk


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.