San Fransisco

Jeg skal til USA i november, så hvis noen har tips om ting man bør gjøre eller steder man bør besøke i San Fransisco så vil jeg bli glad :)

Og vi skal kjøre fra San Fransisco innom Grand Canyon, og videre opp gjennom Colorado og Wyoming, til Black Hills i South Dakota og til endestasjon Minneapolis.
Tips mottas med takk her også :)

<em>Gird_09</em> sitt bilete

Friscodisco

Jeg har aldri vært i san fransisco, men jeg er ganske sikker på at jeg har hørt at den store tingen der er å iføre seg en blomst eller flere i håret.
Opptil flere mennesker har sunget om akkurat denne tendensen, så noe må den ha for seg. Så jeg vet at om jeg skulle dit, noe som er lite sannsynelig i overskuelig fremtid, så hadde jeg ikke klart å motstå fristelsen. Det hadde simpelthen vært for postmoderne til å la det være.
___________
Go girl! Strike a pose! Yeah!


<em>RKN</em> sitt bilete

I left my heart in San Fransisco

Jeg var der sist i 1977, så jeg har desværre ikke de hotteste klubbtips på komme med (var 5 år på tidspunktet ...)
- - -
rock 'n' roll skal synges på engelsk


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Radio Bar i Oakland

Glimrende liten alternativ bar med god musikk og barket klientell.
Mye modern primitives etc.
-----
Fine purveyor of madness since 1971
(I wish I could say: "by Royal appointment", but that slot has already been filled. Twice.)


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Få med deg Tiki Room!

Få med deg Tiki Room! Innendørs regn!

------------------

While the Rose blows along the River Brink,
With old Khayyam and ruby vintage drink:
And when the Angel with his darker Draught
Draws up to Thee – take that, and do not shrink.

(Omar Khayyam)


<em>Electro</em> sitt bilete

Var i San FranCisco...

...senest i 1993, men fikk dessverre ikke med meg så mye action annet enn standard turistattraksjoner den gangen. Fisherman's Wharf, Pier 33 (?) med mulighet for ombordstigning i u-båter, Little Italy, verdens bratteste storbybakker fra x antall biljaktsekvenser à la Hollywood, OK trikke-sightseeing-turer osv. Alcatraz er et opplagt 'must' :-)

Grand Canyon anbefales! Det samme gjør Las Vegas/Hoover Dam. Sjekk ut litt Red Rocks osv. i Montezuma-land, fredede blåjakke-fort og spøkelsesbyer!!

PS! Få med deg litt av prærien om mulig i Minneapolis/St. Paul. Mulig en halv dag må settes av siden det er en liten kjøretur mot Iowa, men det er verdt å se Nord-Amerikas eneste gjenværende prærie-flekker pr. dags dato samt et kort innblikk i sagnomsust, amerikansk småbyliv med gjestvennlighet fra en annen verden, demolition derby's (hvor lokale, skrotede biler blir totalsmadret til LIVE publikum), ATV-råkjøring på endeløse kornåkre og "Dr. Pepper" i bøtter og spann :-D

"You're as nutty as my shit after I've eaten a bar of Snickers!"

:::ELECTRO:::


<em>Nephilia</em> sitt bilete

:D

Takk for alle gode tips!
Mye som sjekkes ut her ja. Drar ikke før enn i november, men har litt reisefeber allerede hihi.

Squirrelly wrath!


<em>bonk</em> sitt bilete

Ta med Burre, så blir alt

Ta med Burre, så blir alt bra :D
Bare ikke mist ham.
--------

Herregud, jeg er sjarmerende.


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Jeg har foresten hengt Burre

Jeg har foresten hengt Burre ved en anledning.

Hasj fører til batikk


<em>bonk</em> sitt bilete

You evil burre-hating

You evil burre-hating småbarnspappa!

--------

Herregud, jeg er sjarmerende.


<em>Nephilia</em> sitt bilete

Ehem...

Herr Farmen...du hengte Burre ved flere anledninger...OG putta han i fryseboksen. Stakkar lille Burre, han er fortsatt redd for frysebokser.
Det kan hende han får være med til Usa. Hvis han får slippe inn i landet da hehe.

Squirrelly wrath!


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Må vel beklage, dette er en

Må vel beklage, dette er en av de mørke sidene av min sjel som nå kommer frem.

Foresten hørt nye Shining skiva, tror du vil like den godt (alt hva Taake burde være). Hvis ikke får jeg dytte den på deg med neste byttemøte.

Hasj fører til batikk


<em>Nephilia</em> sitt bilete

Vel..

Burre har det ganske bra nå, leker pirat og drikker øl og whisky hehe.

Har ikke hørt nyeste Shining-skiva nei, har bare en jeg kjøpte for et par år siden. Men skal prøve å sjekke ut den

Squirrelly wrath!


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Er du glad i hvitløk er

Er du glad i hvitløk er restauranten Stinking Rose et must. Iskrem med hvitløk til dessert smaker litt rart, men bør prøves av prinsipp. http://www.thestinkingrose.com/


Deilig by.... var der i fjor...

Var i SF i desember i fjor hvor jeg og broder'n (DJ Geiger) ga et veldig vellykka dj-sett som gjeste-dj team på Voodoo Club (mitt i byen...) - bra sted, kule folk, god stemning, fantastisk bartender og bar-eier (en eksentrisk millionær som ville bruke sitt liv på å feste og høre ebm.... han åpna baren igjen etter lukketid og fylte oss opp med gode drinks...)

Haight-Asbury viste hvor mye hippiene har solgt ut.... trist men opplysende.... Hash kan man kjøpe i Golden Gate park - men se opp for politiet hvis du skal kjøpe rev.... ;)

DJ BatKat skal dje der i august - og hun bor der også (hun fra Magicka og Gotham Nights...)

God tur !!


<em>RKN</em> sitt bilete

Hippier

Hippier er jo ikke hva de en gang var, det er det bare du som er, Frode :=)

- - -
rock 'n' roll skal synges på engelsk


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Nei, det er sant.

De har fått seg toyota istedetfor volkswagen minibuss.
___________
"Democracy is worth dying for, because it's the most deeply honorable form of government ever devised by man."
- Ronald Reagan


<em>krazycat</em> sitt bilete

!

Traff du batten??

~ We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars


Nei - traff henne desverre ikke...

....men snakka mye med Mr Voodoo himself som har styrt Voodoo Club i 8 år - og han sa at BatKat ofte djer der og at hun var en god venn av ham.... fikk et nyhetsbrev nettopp som sa at hun gjeste-djer for dem i august... :)

Heisann Reidun - kom og vær hippie med meg i Trønderland da vel ;)
Kansje du også gir et gjestedj sett på Hellfire ??


<em>RKN</em> sitt bilete

Takk for tilbudet *hehe* men

Takk for tilbudet *hehe* men du vet, Mannen (med stor M) er så konservativ så det blir vanskelig :)

- - -
rock 'n' roll skal synges på engelsk


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.