Gothere til filmrolle

Mia Jensen jobber i Stella Casting, et byrå som formidler folk til film, tv og reklame. For tiden jobber de med "Nattsøsteren" en tv serie som Nordisk film produserer for NRK og er basert på en av bøkene til Unni Lindell. Historien forteller om en rekke forskjellige ungdommer og blant annet dreier det seg om noen som er involvert i et gotermiljø og blant annet driver med rollespill. I den forbindelse leter de etter gutter og jenter i alderen 15-22 år som kan tenke seg å være med på film.

Er det noen i Oslo område som er interessert i gjøre noe slikt og som kan ha anledning å komme på prøvefilming?

Dette haster så ta kontakt med Mia Jensen i Stella Casting så fort som mulig på mail: mia@adaptermedia.com eller tlf 970 16 226/22 11 31 20

<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

filmstjerne

Kan de bruke en 35-åring med parykk og påtatt pipestemme, dersom han stiller med 14-hulls støvler og en Vampire-bok?

Jeg vil bli filmstjerne!

:d

"The love of someone who does not cause difficulties is of long duration. To have a relationship with a friend who is shy and timid is pleasurable; but friends who have continuous needs and demands are unbearable."
- Abu Bakr Muhammad ibn Ahmad ibn Dawud


<em>Larsebass</em> sitt bilete

Eller en ditto bleikfeit

Eller en ditto bleikfeit synther...

"Tingene er ikke, hvad man tror de er - det tror man jo for resten ikke."
Piet Hein


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Vi kan spille to slibrige

Vi kan spille to slibrige fyrer som slesker seg innpå smågotherne...

:d

"The love of someone who does not cause difficulties is of long duration. To have a relationship with a friend who is shy and timid is pleasurable; but friends who have continuous needs and demands are unbearable."
- Abu Bakr Muhammad ibn Ahmad ibn Dawud


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Fritt for å være

Big Mama Goth!

"Mer vanære til Folket!"


<em>elektronika</em> sitt bilete

Fritt for å se den filmen

Fritt for å se den filmen :-D

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Hahahah goth + rollespill =

Hahahah goth + rollespill = sant.

Not clichèed at all!


<em>Karirari</em> sitt bilete

Manuset krever sikkert at de

Manuset krever sikkert at de kaller seg Misantropica, Ophelia og Count Vlad hele gjengen.

Hvis de erstatter rollespill med roborally, og lar rollefiguren min hete Britt-Ulla, er jeg med på flekken :D


<em>bonk</em> sitt bilete

Jeg og!

Jeg og! :D

--------

schnooglipoof


<em>Lenin von Stalingrad</em> sitt bilete

Jeg har tenkt meg å være

Jeg har tenkt meg å være gotheri hvertfall for en dag, så ringte og avtalte å komme på prøvefilming på torsdag. Hollywood here I come!


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

goth-klisjeer

Hva er galt med goth-klisjeer? Jeg hang på Highgate Cemetery i helga...

:d

"The love of someone who does not cause difficulties is of long duration. To have a relationship with a friend who is shy and timid is pleasurable; but friends who have continuous needs and demands are unbearable."
- Abu Bakr Muhammad ibn Ahmad ibn Dawud


<em>Nikko</em> sitt bilete

Cemetery Gates...

A dreaded sunny day
so I meet you at the cemetery gates
Keats and Yeats are on your side
while Wilde is on mine

;-)
---
produced by bumlover@gmail.com


<em>Larsebass</em> sitt bilete

The Queen Is Dead - The

The Queen Is Dead - The Smiths

"Tingene er ikke, hvad man tror de er - det tror man jo for resten ikke."
Piet Hein


<em>krazycat</em> sitt bilete

Atte??

Var du i byen i helga?
Makan.

~ We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars


<em>jonis</em> sitt bilete

jeg er i byen! :D

jeg er i byen! :D


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Oppklarenede mail

Jeg fikk følgende mail fra Mia Jensen hvor hun prøver å oppklare og informere dypere:

Ja det stemmer at vi i Stella Casting er hyrt inn av Nordisk film, men enkelt forklart er det er slik i filmproduksjon at prosjekter blir produsert av produksjonsselskaper som hyrer inn andre selskaper og freelancere som gjennomfører jobben og sluttproduktet blir distribuert av andre igjen. I dette tilfelle er det Nordisk film som produserer og NRK som distribuerer og det har de gjort med 3 bøker tidligere av Unni Lindell: Drømmefangeren, Slangebæreren, Sørgekåpen og nå Nattsøsteren.

Vi er ikke ute etter statister, vi leter etter folk som kan bære noen av de sentrale rollene i serien. Siden mange av ungdommene i historien er "goter"aktig eller driver med rollespill har vi prøvd å kontakte laivere og gotermiljøet både for autensitet og for å prøve å finne nye talenter. Beklageligvis virker det som at det er flere som er mere opptatt av kommersielle aspekter ved dette enn at vi faktisk prøver å finne noen som kan fortelle eller visualisere en historie bra.

Det er sant at historien fremstiller laivere og gotere som mytiske og kanskje litt stereotypiske, men det er derfor vi trenger dyktige folk som kan leve seg inn i situasjonen og overbevise publikum om hva som er realistisk. I tillegg er de bare mystiske helt til politisaken blir oppklart når man finner ut at de ikke har gjort noe galt likevel. Men som det er i de fleste krimfortellinger så må man mistenke de fleste involverte før man finner den som er morderen og denne gangen er det blant annet rollespillere eller gotere. Det er ikke fordi de er det men det er fordi de er de nærmeste "linkene" til en kriminell handling.

En annen viktig ting er å se på dette som en historie eller roman som det faktisk er. Det er en fortelling hvor alt er oppspinn, som man prøver å fremstille realistisk og noe man behøver hjelp til for at ikke autensiteten blir skuffende og historien mager. Jo mer man boikotter og ikke vil samarbeide, jo mindre realisme vil bli skapt og forståelse vil man møte. Ingen andre enn ordentlige laivere eller gotere kan vise eller fortelle hvordan det virkelig er og hvis de ikke vil være med da kan alle andre bare forestille seg hvordan det foregår. Det er jo ofte mer interessant å fortelle om hva som skjer i en drømmeverden enn hva man har på skiva til frokost hver morgen, mens det aller beste hadde vært å finne en gylden middelvei mellom kjensgjerninger og myter.

I tillegg er det aldri snakk om å jobbe gratis, audition runder er selvfølgelig ikke betalt men får man jobb blir man tilbudt standard skuespillerkontrakter som er utarbeidet av skuepillerforbundet og filmforbundet så det er ingen som blir lurt til noe som helst. Er man statist er det ofte litt mindre betalt, men da kan man utarbeide avtaler der penger går f. eks skattefritt til organisasjoner eller grupper så man gjør en slags dagsdugnad. Men som sagt så er ikke vi ute etter statister på dette stadiet.

Håper at dere ikke er avskrekket og at det er flere som kan tenke seg å melde seg til prosjektet. Om dere ikke vil være med på dette av ulike grunner så skjønner vi det, ta gjerne kontakt likevel for å komme i arkivet vårt fordi vi jobber med veldig mange andre filmer, reklamer og tv-serier om det er av interesse.

Tlf: 22 11 31 20/ mia@adaptermedia.com

--
When we have eachother we have everything


<em>Ian</em> sitt bilete

laiv.org

De burde vel også slenge ett hint til Laiv.org, forumet for laivere.

"Pzy has a mind that ticks like a clock and, like a clock, it regularly goes cuckoo."
- www.melsom.be -


<em>Ian</em> sitt bilete

Tråddødaren svarer seg

Tråddødaren svarer seg selv:
Sjekka nettop laiv.org og de er informert de også:)

http://laivforum.net/showthread.php?t=14311

"Pzy has a mind that ticks like a clock and, like a clock, it regularly goes cuckoo."
- www.melsom.be -


<em>Karirari</em> sitt bilete

Æ bryt skikkelig stygt på

Æ bryt skikkelig stygt på nord-norsk, så æ trurkje dæm vill ha mæ.


<em>MSP</em> sitt bilete

:oD

Her er det bare å grave dypt i Gotheposen for å finne vår nye helt/heltinne. ;oP

...prøvde å være morsom. Ja, PRØVDE er ordet... *tji hi*

_______________________________________
"Where Zen ends, askicking begins!"


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.