The Cut

Noen som har hørt albumet Silent Movies (Sonet, 1982) med The Cut? Hvordan låter det?

<em>henrik</em> sitt bilete

Silent Movies

Jeg fikk et eks av vokalisten (Volker Zibell) på nachspiel hos ham for en del år siden. Jeg hadde nylig blitt introdusert for fantastiske "In dieser Stadt" (single only) som kom rett før Silent Movies, og var naturlig nok ganske gira når jeg trasket hjem med albumet på morgenkvisten. Skuffelsen var til å ta og føle på da jeg fant ut at *ingen* låter på albumet holdt samme kvalitet som singelen. Grei nok ny-veiv, lizzom.

Mer om The Cut hos MIC.


<em>monoton</em> sitt bilete

Ok, "In dieser Stadt" er jo

Ok, "In dieser Stadt" er jo en hit! :)

Leste MIC-artikkelen og fant ut at de slapp ut en singel: "Første resultat var singlen «Dance On Glass», innspilt påsken 1982 med bare sang, trommer og synther." Hørt denne singelutgaven da? Høres jo artig ut for oss som liker sånt...


"In Dieser Stadt" finnes på

"In Dieser Stadt" finnes på den internasjonale utgaven av albumet "Shadow Talks" (1981), i tillegg til på CD-utgaven (Sonet, 1989). Og den skiva er jevnt over bra!


Ja

Shadow Talks er en bra plate, men kvaliteten datt adskillige hakk på 2. plata Silent Movies.

In Dieser Stadt må da være en av Norges første synth-låter?


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.