wørkstation

Har noen prøvd den fanthom saken til roland? Høres den veldig roland ut eller er den brukendes? Vil ha en workstation til og er litt usikker på hva jeg skal gå for (har en triton fra før)

<em>TV Noise</em> sitt bilete

Den låter typisk

Den låter typisk Roland...

Og det er ett kompliment, Roland, Yamaha og Korg sine workstation har ikke akkurat vært noen revolusjon de siste årene, mer en evolusjon hvor det i hovedsak har gått i mer minne, kraftigere prosessorer, mer effekter og mer "live"/sequencer muligheter for å kunne endre effekter, lyder og filter i sanntid.

Hvis du har mulighet bør du høre på den, bare ett spm, noen grunn til at du ønsker flere tangenter ?

Mitt valg ifjor stod mellom Yamaha Motif ES Rack og Roland Fantom XR (rack). Begge er 1 unit 19" rack med godt over 600 lyder, kraftige filter og effekt seksjoner.

Jeg syns Yamaha n låt best i mine ører, men det er ikke akkurat noen revolusjonerende forskjell på de. Beste vil være en lytte test hvis mulig.

Why do birds suddenly appear ?


workstation-..

Du har nå et poeng... jeg trenger strengt tatt ikke flere tangenter.. dem har jeg nok at igrunn.. .. det ser litt fetere ut med masse tangent stæsh da:-)

Jeg har kikket litt på motifen faktisk.. roland har et altfor kraftig "trykk" på lydene, en skal skru endel før en får skrudd vekk roland sounden.


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Nå ligger vel workstatation

Nå ligger vel workstatation utgavene i prisleia 20 laken + + så du kan nesten vurdere begge i modul utgaver til samme pris :-)

Er ikke helt imponert av brukervennligheten på de, men begge produsenter leverer vel idag software editorer som gjør at man kan justere en del på PC skjermen hvis man går for modulene som vil si mye mindre display og mye mer knoting.

Why do birds suddenly appear ?


Synes PC-editorene til Motif

Synes PC-editorene til Motif og Fantom er dårlige.


<em>Bariuz</em> sitt bilete

vst workstations

Det finnes i dag flere vst´er som gjør samme susen (+++++++) for en mye billigere penge. Det er vel bare samplebasert alt samma, så en vst i samme klasse er akkurat like kraftig. Lettere å oppgradere også... Du trenger selvfølgelig en tilsvarende kraftig pc/mac :)

Kan eventuelt sjekke ut denne hardware-workstationen også: http://www.alesis.com/product.php?id=19
Knallfett design!!

---------------------------------------------------------------
"...now I am become Death [Shiva], the destroyer of worlds..."
---------------------------------------------------------------


<em>TV Noise</em> sitt bilete

nja skeptisk. Hjelper lite

nja skeptisk.

Hjelper lite med mega-giga samplinger når lydkortet suger tissefant.

Noe av det som står i dagens versting synther er heftige AD/DA konvertere som koster kroner. Dette finner du ikke i ett lydkort som koster mindre mindre enn Dagbladet i løssalg.

Skal man kunne sammenligne dette må det stilles krav til lydkortet og hele signalkjeden.

Why do birds suddenly appear ?


<em>Karirari</em> sitt bilete

Er det noe galt med å suge

Er det noe galt med å suge tissefant nå liksom?

(egentlig burde jeg laget meg en helt ny bruker kun for den kommentaren, i og med at jeg egentlig ikke vil assosieres med den overhode....men det måtte sies!)


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Vet du forskjellen...

Vet du forskjellen på jobben din og kona di?

Etter 10 år suger jobben fortsatt.

Den måtte desverre også sies. :-(

----------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>henrik</em> sitt bilete

Features

Et lydkort som suger tissefant må vel sies å være for spesielt interesserte. Mon tro åssen markedet er for et sånt produkt?


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Markedet er ready. *drømmer

Markedet er ready.
*drømmer om industriell romantikk....*

"Jeg er kokett for faen"
WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Karirari</em> sitt bilete

Jeg visste ikke at du hadde

Jeg visste ikke at du hadde en tissefant :p


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Hehe...det er mye jeg har

Hehe...det er mye jeg har som du ikke vet om, lille pike ;)

"Jeg er kokett for faen"
WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Karirari</em> sitt bilete

Trust me, etter Yngve og

Trust me, etter Yngve og Karis lille stunt tar jeg ingenting for gitt :P


<em>anergy</em> sitt bilete

graviditet

yngve og kari: hvordan er det mulig??

trust me, I'm a biologist.


<em>rabiatius</em> sitt bilete

Lærer dere ikke om storker

Lærer dere ikke om storker på bio?

---
It's bed time! And by "bed" I mean "ethnic", and by "time" I mean "cleansing"!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

spesielt interesserte?

Hvordan skulle det være for spesielt interesserte? Høres ut som noe for the general populace for meg.
Jobben min suger, men jeg liker den ikke likevel. Det er trist det... Da vil heller ha et lydkort som gjør samme susen...
___________
What is it? I'll take it.
Who is she? I'll rape it.


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Tilbake til saken!

Skjønner hva du mener, men man kan investere i feks et superheftig RME-fireface lydkort, kjøpe en knallfeit VST workstation og fortsatt ha spart mange kroner i forhold til å kjøpe overprisa Korg eller Roland hardware (når det er sagt, så har jeg en Triton LE selv *kremt*). Dessuten hjelper det lite med fet lyd på synthen om man skal SPILLE INN med dårlig lydkort (hehehe). Som sagt, så trengs det en kraftig PC i tillegg, og da kan man snakke om dyr pris. Men om man driver med innspilling og har studio hjemme, så har man kanskje alt som trengs allerede? I så fall er det lurere å kjøpe en bra VST, mener nå jeg. Større muligheter. Men live, ja det er en helt annen sak :P

---------------------------------------------------------------
"...now I am become Death [Shiva], the destroyer of worlds..."
---------------------------------------------------------------


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Da er vi på sporet igjen

Da er vi på sporet igjen etter avsporingen med tissefanter.

Har en Yamaha 01x og Yamaha i88X som står og samler støv rett bak meg her. 01x er mixer, kontroller, lydkort, effekter osv i en hendig sak, og i88X er en 1U 19" med 2 mic preamper fra største live bordet til Yamaha og 6 analoge inn/utganger. Til og med synthene låter bedre på de analoge inngangene på i88X pga rimelig rå AD konvertere i saken ved direkte sammenligning mot 01x.

Why do birds suddenly appear ?


det utarter seg...

ser diskusjonen har nådd heftige høyder...

jeg har i oppsettet mitt en d50 (med mex expansion, hele herligheten samler mest støv.) en triton. og en behringer mx9000 (den er til å få mega stå av, masse knapper og mye lys:)

Lydkortet er et veeeeldig billig echo mia kort som jeg synes gjør den jobben jeg trenger meget bra. Jeg har endel softsynther bla. absynthen eller absurdsynthen. Den klarer jeg fremdeles etter halvannet år nå ikke å bruke til noe fornuftig annet enn "synth onani".

hva kommentarer har panelet forresten om mia kortet? Jeg synes det er veldig bra,


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.