London - Forslag til hva man burde sjekke.

Så nå tenkte jeg litt på hva man burde sjekke når man skal til london.
Her er tre steder jeg absolutt vil anbefale å besøke.

Camden(nærmeste tube er da Camden Town): Alle markedene er verdt et besøk, mye kommersielt der etter hvert, men det finnes fremdeles gullkorn innimellom. Finner man noe man liker er man best tjent med å ta seg en runde i butikker som selger lignende ting og sjekke priser. Det meste kan prutes på. I camden lock finnes det en liten smoothie bar som lager(surprise!) smoothies og økologisk mat. DØDSGODE!
Hvis man liker syntetisk hår foreslår jeg å sjekke boken utenfor Pepi's som viser bilder av forskjellig hår de har laget, der er det jaggu meg mye gøy. Ellers er det jo butikker som Hexagon, Cyberdog, Black Rose, Fairy Gothmother etc etc verdt et besøk.

Portobello Road(nærmeste tube notting hill): Lang lang gate full av bruktbutikker med mye krims og krams, jeg brukte en hel dag på å tusle fra den ene enden til den andre, riktignok med mye surring og titting i omtrent alle butikker.'

Brick Lane(husker ikke nærmeste tube): Curry-gate nr 1 i London. Genial mat i omtrent hele gaten, service varierer litt. Mye second hand stores og gøy. Alltid verdt et besøk.

Diverse annet:

Slimelight: Klubb i et lokale som heter Elektrowerkz. Relativt skittent sted, men med en unik atmosfære og klientell. Her blandes industrial, goth og cyber i en salig blanding som du sjelden treffer noe annet sted. Noenlunde billig alkohol, og de bryr seg som oftest ikke om du har med deg egen alkohol. Ronan Harris fra VNV Nation dukker opp som DJ her en gang i blandt, men spiller som oftest egne låter :p

Torture Garden: Kanskje verdens beste fetish-klubb? Her treffer man alt og alle ;)

Slimelights Nettside: http://www.slimelight.net/Sportal/
Torturegardens Nettside: http://torturegarden.com/cgi-php/home.php
Veldig God Nettside med god oversikt over diverse psy-trance og ymse annet: http://www.accessallareas.org/cgi-bin/whatson.pl
Dont Stay In sin London side: http://www.dontstayin.com/uk/london

det er mye jeg ikke har nevnt her, del dine erfaringer og annet her. la oss starte en skikkelig london tråd :D

<em>krazycat</em> sitt bilete

Gaar fint aa gaa til Brick

Gaar fint aa gaa til Brick Lane fra Liverpool St.
Men, eh, ikke spoer meg om veien. Jeg har til gode aa gaa dit i 100% edru tilstand.

~ We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Ut av stasjonen,

Ned på hovedgata, ta til venstre,- Etter en stund lukter du curryen, og ser gatemarkedet- Brick Lane.Gå videre til du ser Pizza Express på andre siden av gaten, kryss over og inn smuget der ligger Spitalfields market.
Second hand, designers, mye fint og mye ræl.

Og Pizza express har sykt god pizzza! (spes forretten med doughball w/garlic NAMMMMMM!)

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


<em>krazycat</em> sitt bilete

pizza express

Namm pizza ja, men det er ikke akkurat expressfart paa serveringen deres!

~ We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Tate Modern!

Derfra gå langs Themsen til Wapping, for å dra på Londons eldste Pub- the Prospect of Whitby. (de late kan bare ta tube'n tin Wapping)
Super terrasse med utsikt over Themsen, komplett med galge. Alt er skjeft.
Skulle det være full der, dra på Captain Kid litt borti gata,- super mat og enorm terrasse.

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


<em>jonis</em> sitt bilete

og jeg som klarte å glemme

og jeg som klarte å glemme tate modern enda jeg sikkert var der 10 ganger på 2 mnd, fyttirakkern. jaja.
tate britain(nærmeste tube blir da pimlico) er forresten og verdt et besøk, og hvis man presterer å finne fram til photographers gallery(i great newport street, nærmeste tube leicester square) så er det absolutt verdt et besøk, de har også et digert utvalg i gode fotobøker.


<em>elektronika</em> sitt bilete

Evt bare dra til York som

Evt bare dra til York som var en mye hyggeligere by enn London. Bra shopping(til og med goth/synth-klær for de som alltid må ha slikt), fine pub'er(spes Evil Eye) og 80-tallsklubb, der vi dessverre ikke kom inn fordi en av oss hadde shorts på. Men sånne sammneligninger er egentlig håpløse og ihvertfall ikke svar på det opprinnelige innlegget, så nå angrer jeg litt på at jeg skrev dette, men trykker "post comment" allikevel.

---

Fantasy night delivery service by Santa


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Tower of London

Må jo bare si at etter å ha motsatt meg på det sterkeste i over 15 år å gjøre noe som helst av turistaktige greier i London, fikk min kjære slott-o-mane kjæreste overtalt meg til å dra på Tower of London. (dvs han ble rasende da han fant ut at vi hadde vært i London 5 ganger uten at jeg hadde fortalt ham at det var en vassekte slottsfestning i London sentrum. -OK så er vi ikke store på turistguider noen av oss)
Så vi tok en runde (først i Edinburg,- så Stirling og så til slutt London- i håp om at han skulle bli "all castled out",- ikke så...)
De har faktisk en morsom guided tour der,- og fett nok,- masse toaletter og benker for leie samboere, slik at vi kan se på den hysterisk glade samboeren som spretter rundt på byggningsmassen. I tillegg har de en offseleg fin souvenir-sjappe hvor man får kjøpt byggesett av halshuggende bødler etc. Tidtrøyte.

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.