Særemne om synth musikk

Jeg skal skrive en oppgave om synthmusikk... Men jeg har null peiling på det. Kan noen si meg hva jeg burde få med? Altså når oppstod synthmusikken, hvem tok i bruk den, navn, uttrykk og idealer..osv... takk:)

<em>TV Noise</em> sitt bilete

Søke på nettet er alltid

Søke på nettet er alltid en vinner.

Det finnes sykt mange sider om bakgrunnen, utviklingen, hvem, hva hvor osv osv

Synth musikk er fordømt mye mer enn Kraftwerk og Depeche Mode bare så det er sagt.

Som en digresjon vil jeg til slutt nevne at det mer eller mindre kjente Hammond orgelet (spesielt B3), som er en klassiker innen blues, rock/prog rock m.m. faktisk er en synthesizer (addetive synthesizer). Selv om det er vanskelig å få idiotene i blues byen jeg bor i til å skjønne dette.

Why do birds suddenly appear ?


<em>Morgan</em> sitt bilete

Søkeord

Søke på nettet, som TV Noise sier, er tingen - og et bra utgangspunkt kan være å søke på Robert Moog og Wendy Carlos.


<em>iC</em> sitt bilete

Det kan nok være lurt å

Det kan nok være lurt å begrense oppgaven før du setter i gang for i dag brukes synthesizere innen stort sett alle genre.

Wikipedia er et greit utgangspunkt til å finne ut mer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_music
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthesizer
http://www.obsolete.com/120_years/


<em>Gird_09</em> sitt bilete

før du begynner

Før du begynner er det nødvendig å avgrense hva du mener med synthmusikk. All musikk som inneholder synth? Musikk med synth som eneste instrument? Synthpop m/omland? Avantgardistisk synth? Jean Michel Jarre og de folkene der? Prog-rock? Techno? Elektro? Industri? Sølbryllupssynth?

Det er så utrolig mye som kan kalles synthmusikk at det ikke nytter å skrive noe som helst om det før du har definert hva du skriver om. Noe brukerne her sikkert kan skrive under på. Folk her har så forskjellig musikksmak at det er ganske underlig at et og samme nettsted passer for alle.

Guns are good and guns are great, to kill the people that you hate!
- Genitorturers: Guns are great


<em>elektronika</em> sitt bilete

jepp, det er det beste

jepp, det er det beste rådet: å først tenke gjennom hva du egentlig ønsker å skrive om, deretter hva du legger i begrepet synth, og så kan du begynne å lete rundt på nettet.

Men hvis jeg var deg ville jeg valgt et band framfor en hel litt uklar sjanger. Så kan du heller sette bandet inn i et musikkhistorisk perspektiv. Det vil ihvertfall gjøre arbeidet med oppgaven mye enklere.

---

Fantasy night delivery service by Santa


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Eller...

Et band og hva det har betydd, fremfor å bare lage en biografi om et band. Ta for eksempel Kraftwerk og se på hvordan de forandret måten man så på musikk. Eller Throbbing Gristle. He he he.
Men å skrive om et band er alltid en god og grei løsning.

Guns are good and guns are great, to kill the people that you hate!
- Genitorturers: Guns are great


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.