RIP KQ + Fødselsdag

Jeg kjeder meg på jobb så jeg skal gi dere informasjon dere sannsynligvis ikke trenger.

First things first. De som ikke har vært klare over det kan nå fortelles at Kjøttqvarna er offisielt oppløst.
Prosjektet starta i fylla, spilte i fylla og endte opp på fyllinga. Det var vanvittig artig så lenge det varte, men jobbstress, kreative uenigheter og plain old incoherence gjør det umulig å planlegge en videreførsel av prosjektet. Vi starta i 2003 i fylla med mål å spille i 2004, og vi spilte i 2004 i fylla. Problem solved, oppdrag utført, what's next. Kjøttqvarna lærte meg mange ting. Først og fremst at jeg er kontrollfrik med en vanvittig mangel på fleksibilitet så snart jeg har satt meg et mål. Second, jeg tar ting alt for seriøst. Third, når man er så drita at man ikke snakker sammenhengende og knapt ser skjermen når man skal spille; Don't. Ikke prøv deg på vokal heller. Aldri. I et "band" hadde jeg fungert som trommeprogger, punktum. Så snart jeg må ta i det andre tar jeg over det hele. Låter som Wearing the machine var utelukkende Sunjammer with his synth hat on, og Perfida var ei Sunjammerlåt omarrangert og tilpasset. Når det blir så mye sunjammer i noe som skulle være Kjøttqvarna er det noe feil. Farlig å dominere.

Uansett, Alias Justice Unit er et industrial/breakcore prosjekt med eneste hovedmål i å være fett live.
Har en haug skisser og titler og tekster på papiret, og det ser ut som om det i hovedsak vil være solo produksjon fra meg med støtte på vokal ++ fra gjesteartister, rett og slett fordi jeg suger hardt på vokal. Hardt. Den store forskjellen er i produksjonstaktikk, så det ikke bare blir trigging / muting / tweaking av loops i Ableton som det har vært de siste gangene.

Skal plage dere med mp3er o.l fremover så får vi se hva dere syns, hm? :)

<em>Nikko</em> sitt bilete

*snufs*

Synd at Kjøttqvarna døde. Var så gøy å høre på, jo. Trenger du en utagerende koleriker med hang til selvdestruktiv sceneadferd på vokal, så bare si fra. nikko@synth.no ;-)
---
Nae king! Nae quin! Nae laird! Nae master! We willnae be fooled again! (The Nac Mac Feegle)


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.