Synth i Berlin

Research in progress...
Scythe har tenkt seg på nok en tur til Berlin, og denne gangen er reisefølget synth- og metalinteressert (i motsetning til forrige gang). Derfor forsøker vi å finne ut av følgende:
1. Tips til synth- og metalsteder (klubber og barer) det er verdt å få med seg? Helst uten tilknytning til nynazistmiljøet...
2. Tips til sjapper for kjøp av musikk, klær, juggel og stæsj?
Og dessuten:
3. Sjapper hvor det selges psytrance-stæsj (først og fremst musikk).

Meldte meg inn i "metalflirt.de" i håp om å få svar fra innfødte, men de fleste var visst mest interessert i å fortelle hvor kult det er at jeg kommer fra Norge og om ikke jeg kunne hjelpe dem til å få Au Pair-jobb her...

Håper noen kan hjelpe meg! Forrige gang havna jeg på et sted som i begynnelsen virket veldig lovende (ble møtt med Human League over speakerne og gratis drink i døra) men som etter ca en time rant ut i intetsigende listemusikk, R`n`B og rap...:barf:

<em>henrik</em> sitt bilete

burliiin

Du finner masse om Berlin i forumet Reise->Berlin (http://synth.no/node/1170).

Ps. Jeg flytta dette innlegget fra Generelt pjatt til Reise.


<em>Scythe</em> sitt bilete

Jaja, så ikke at det fantes

Jaja, så ikke at det fantes der... (Jfr. sløv Scythe etter jobb)


<em>SIRI</em> sitt bilete

ikke vanskelig å finne! Gene

ikke vanskelig å finne! Generelt lite nazister i selve Berlin, de kommer som regel fra andre områder de gangene de evt er synlige i byen. Sjekk ut Deine Lakaiens plateselskap, Chrome, de holder til i Berlin og er relatert til både klubber o.a. synthgreier.

SNM


<em>Scythe</em> sitt bilete

Takk for tips! Når det gjel

Takk for tips!
Når det gjelder nynazistene, så sikter dette til svar fra brukere av det tyske forumet jeg nevnte. Når en bruker kaller seg "NS_Viking" og anbefaler meg et sted samtidig som vedkommende roser "det staute norske folk", er det noe som skurrer litt...

...or is it just me...?


Berlin

Sjekk denne siden http://www.s-m-h.tk

Hun har tips om berlin, og hun bor der.


<em>zandra</em> sitt bilete

Berliner Luft

*rødmer*
stemmer... og jeg svar noen spørsmal om sjåpping B)

men de fleste var visst mest interessert i å fortelle hvor kult det er at jeg kommer fra Norge og om ikke jeg kunne hjelpe dem til å få Au Pair-jobb her
... HAHAHA. Typisk tysk.

Relax don’t do it
When you want to come


<em>Flakk</em> sitt bilete

Blad

De fleste bladkiosker i Berlin selger et blad som jeg tror heter "Tip". Der er det komplett klubb- og konsertguide med beskrivelser.


<em>Scorn</em> sitt bilete

Zitty

Er også et blad som heter Zitty (tror et er gratis) som har fine oversikter over hva som skjer.

Ellers har jeg hatt mye moro på en klubb som heter K-17(http://www.k17.de/).


<em>culthero</em> sitt bilete

...også på nett


<em>Scythe</em> sitt bilete

Man takker og bukker

Takk for alle tips, råd og vink!
Sjekka ut nevnte nettsider før vi dro sist, men syns de hadde bedre oversikt over konserter og arrangementer enn generelle utesteder. Men denne gangen er ikke turen like spontan, så da har jeg vel bedre tid til å finne ut av ting...


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.