Sørsmål ang. musikk

Jeg sitter endelig hjemme og mekker lyd igjen, men det er også alt jeg kan så jeg trenger hjelp med en del ting.
Jeg er helt grønn på akkurat dette so please done be rude. :-?

*Hvordan får jeg svære wav-filer ned til små mp3-filer?(finnes det en søt "covert to mp3" knapp?)
*Hvordan/hvor kan jeg legge ut smakeprøver av lyden jeg mekker på nett?
* Hvorfor er det mere støy når en låt blir spilt på cdspiller eller discman enn på pc'en?

Mange takk.

<em>TV Noise</em> sitt bilete

Lage MP3 filer

Sjekk ut www.digi.no, venstre meny noe som heter nettjuveler.

Finnes mange gratis programmer som gjør dette.

Du legger ut ferdige mp3 filer på nettsida på samme måte som feks ett bilde, evt så kan du opprette en konto på div sider som feks www.garageband.com og laste de ned der.

Siste kan skyldes at det er for lav "lyd" i mp3 filene du lager. Prøv å få til maks volum, eventuelt sjekk om programmet du kommer til å bruke har en "normalise" funksjon. Denne vil øke volumet på fila til maks.

Håper dette er til hjelp.


<em>batcheeba</em> sitt bilete

takke meget pent! :) WIELD

takke meget pent! :)

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>henrik</em> sitt bilete

MP3-program

En knakende fin MP3-lager finner du her: http://cdexos.sourceforge.net/

Her er det verken blinking, vanskelig installering, spyware eller digert fancy interface. Akkurat slik mor og far vil ha det!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

cdex

I endorse CDEX. I it is a fine piece of software. Vote for CDEX next time. (Hva faen er det med disse helvetes maskinene på UIO som har 'over' heller enn 'insert' som default?)

Sa jeg at du kunne snakke?


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.