Lustmord

Jeg ble voldsomt imponert over "Place Where the Black Stars Hang", noen som kan/gidder fortelle hvordan de andre Lustmord-skivene er i forhold?

WoW!

Og jeg mener ikke WorldOfWarcraft heller.....
Vet du, jeg kjøpte den skiva der ved et uhell, og jeg må innrømme at jeg heller setter fyr på barten min mens jeg nyter Vagina Dentata Organ på lavt volum før jeg putter den CD'en i spilleren igjen. Nemlig! Det er nesten sånn at jeg spør hvorfor du ble imponert over den plata...

* A Document of Early Acoustic & Tactical Experimentation (1982/1991 - Sterile/Dark Vinyl) - er GeNiAl.

* Paradise Disowned (1984 - Side Effects) - Digre saker.

Ellers er Lustmord diskografien ganske mye frem og tilbake, kollaborasjoner med The Melvins og Metal Beast f.eks. - og en del ting har blitt gitt ut opptil flere ganger med forskjellig navn. "The Monstrous Soul" blir gitt gode kritikker, men jeg har ikke hørt den. Det meste som Adi Newton er med på er bra, så den ville jeg skaffet meg.

-=Ikke mobb barten min!=-


<em>eyevar</em> sitt bilete

Hallo.... To each his own og

Hallo.... To each his own og sånn, men jeg tror du skal høre på den en gang til jeg. :P
Men siden du spør; det meste av såkalt "dark ambient" jeg har hørt har ikke falt i smak, når man prøver å være åh-så-mørk-og-skummel blir det som regel litt teit IMO. Bortsett fra enkelte coil-saker da så klart. Men Lustmords Black Stars - fy så fet den er på høyt volum; massiv, mørk, suggerende, med originale lyder i konstant bevegelse.. Har hørt den nesten daglig de siste ukene. Perfeksjon! Synes jeg da.

Uansett, takk for tipsene, jeg skal sjekke de ut! Fant en lyd-snutt fra Paradise Disowned og det virket meget lovende...

PS. Hvis du allikevel etter nøye revurdering ikke liker skiva så kanskje du vil selge den til meg? Den er nemlig umulig å oppdrive...


Terror Against Terror

Bortsett fra at dette i utgangspunktet er et over middels bra bandnavn, så skjuler altså Lustmord seg bak dette mørke, noget EBM-inspirerte prosjektet (dersom jeg husker riktig).


Selvsagt.

Jeg selger den. Hvis jeg får behov for teknologisk anlagt musikk, med faktiske røtter i virkeligheten kan hører jeg heller på gammel SPK, "ny" Clock DVA eller Graeme Revell's "Insect Musicians"

-=Ikke mobb barten min!=-


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Barte bra

Får jeg se på når du setter fyr på barten din?

Ellers har jeg, etter å ha oppholdt meg en del i Øst-Europa, lyst til å anlegge en bart sjøl. Men må nok vente litt, av biologiske grunner.


Barte-Sam

Jeg tror det kan bli en bra barte-illuminert seanse. "Biologiske årsaker"? Hvabehager? Treg skjeggvekst kanskje. Flytt til Orkdal eller der omkring, så tyter nok barten ut av seg selv :)

-=Ikke mobb barten min!=-


Heresy!

Dette fra VITAL #457: Jeg visste jeg hadde sett Lustmord ett sted forrige uke :) For ordens skyld er Frans de Waard, om man ikke vet det, en av de ledende autoritetene på musikalsk sub-kultuur uavhengig av genre. Man kan abonnére her hvis du har interesse av denslags, det er anbefalt :) http://staalplaat.com/vital/

LUSTMORD - HERESY (CD by Soleilmoon Recordings)

"A long long time ago, before Vital was a weekly, it was a small
fanzine printed on paper and in number 18 (1991) I wrote the
following lines: "an early 80s name which most people had forgotten
by now. I never had a clear perception of their music. This new work is supposed
to feature recordings made in caverns, crypts, mines, deep shelters
and also takes advantage of of psycho-acoustic phenomena.
"Reproduction will benefit if the playbacksystem had a low frequency
response of 20hz", we are told. Also some professors are being
thanked: it all sounds a bit like The Hafler Trio, except for the
music! The sounds on this CD are much layered and reverberated: large
spaces are suggested. As a background the music/noise stimulates the
listener to work or sleep, but I fear that individually the
compositions are a bit poor. There is not enough variation. But maybe
the music is supposed to be utilitarian rather than entertaining?"
Having re-read this review now, fourteen years, and playing the CD
again, I must say I still agree to it, although I am slightly more
positive right now. Lustmord's come-back album 'Heresy' is a fine
blend of early nineties ambient-industrial music and is in that
respect a true landmark and an example of many followers which came
afterwards. Being out of print for a while, but now lucikly available
again. - [FdW]"

-=Ikke mobb barten min!=-


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.