Italo!

Heisann! Etter en lengre samtale med Stefan på Shadowland kom det fram at mange 'synthere', spesielt etter en del pils var litt glade i Italo disco! ;)

Har det siste året virkelig fått sansen for denne typen disco. Har dere noen tips om gode plater? Jo særere jo bedre! Det er jo også litt morsomt at mesteparten av Italoen ikke kom fra Italia, men fra Tyskland...

Takk.

<em>Divabolica</em> sitt bilete

hør med

Italopal. Ihuga fan.
http://synth.no/user/view/129

Reality TV is killing me


Italo classix

Sjekk ut Decadance, Kirlian Camera (tidlige titler), Ryn'o, Video, Mike Mareen, N.O.I.A., Amin Peck, Paul Rein, Brand Image, etc.

Utallige andre perler, men hukommelsen svikter her...


<em>lynch</em> sitt bilete

Takk skal du ha!

Takk for infoen... Mike Mareen og N.O.I.A. har jeg allerede ett godt forhold til... Skal sjekke de andre og. Problemet er vel ofte at det dreier seg om one hit wonders... Har skaffet med I-robots og nå... veldig flott samleplate av electrofisert italo fra 80 til i dag...

Noen andre som har noen tips?

::: live electro and stuff like that... på TILBAKE TIL FREMTIDEN hver onsdag kl 19-20 på www.clubdecks.se ::: se også i arkivet under electro-mixer-tilbake til fremtiden.


<em>Oberkorn</em> sitt bilete

Forza Italia

Italo disco var absolutt mye one hit wonders, ja. Gullalderen var definitivt perioden 1983-1988. Det sies at begrepet ble oppfunnet av tyskerne i ZYX Records, da de begynte å gi ut samleplate-serien "The Best of Italo Disco". Denne serien tror jeg skal være mulig å få tak i på cd fortsatt (jeg har bare på vinyl).

Men det var stort sett italienske produsenter som stod bak, og de klarte å skape et helt eget sound (blant verktøyene var Roland JX-8, Yamaha DX, ARP Odyssey, Simmons, Juno, Minimoog, Oberheim, Linndrums og Emulator II).

Noen personlige favoritt-artister fra denne perioden (fritt etter hukommelsen): Den Harrow (ga ut flere album), Scotch (også albumartister), Koto (fantastisk instrumental-electro), Laser Dance (ditto), Ken Laszlo, Silver Pozzolli, David Lyme, Eddy Huntington, Miko Mission, P. Lion, Raff, Albert One, Numero Uno etc etc...


en link

http://www.italo-disco.net/

Her er en ganske bra oversikt over artister/utgivelser...


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.