Barcelona

Legg inn ferieerfaringer fra Barcelona her!

<em>VAngst</em> sitt bilete

Min by!!!

Et par steder for synth og EBM: Satanass(Vet ikke om det finnes lenger) og "Temple beat" i øverste egt på Razzmatazz.
El Acto:Alt fra psychobilly til synthpop.Mye darkwave.Kan også dra i gang noe glam rock.
Sanctuary:Generellt EBM og darkwave.
Alle disse er bra steder på en bra kveld(Som alt annet).
Godt utviklet,vidt miljø for folk med ører for alternativ(og mainstream)techno og synth o.l.Uansett fryktelig festlig over alt i "Poble Nou"(Poble Nuevo,der Razz ligger),Det bare gjelder å holde seg unna Mare Magnum.Det finner man fort ut hva er.
La Paloma et bra mainstream sted for sos.ant. studier om man vil slime litt rundt blandt mannen og damen i gata. Fantastiske lokaler i et gammelt teater.Mye gull og røde draperier.Kan kjøre noen kule techno-jammer der i blandt.
Moog er et annet godt sted for techno,og det er åpent til langt ut på morrakvisyen og ligger rett ved Rambla`n.
Kjempefint sted for drinker og bespisning er Bar RA,som ligger rett bak det store markedet på ramblaen.Veldig hipt,på et"kunstakademisk" vis.fantastisk uteservering,ikke spes billig. Rett rundt hjørnet ligger La Iposa. Fantastisk lite sted med deilig billig lunch,og veldig hyggelig betjening(som jeg kan huske).La champagneria på La Barceloneta er et lunch eller voerspiel-sted med hjemmelagde burgere og billig billig cava(prøv rosado`en).Gammelt orginalt sted som har vært der i minst 1000 år.Fantastisk by.
There is a LOL in Lolita.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Eller sjekk ut

det lille bortgjemte lunsjstedet (kun lokale folk går der) med uteservering og flotte blyglassvinduer i Barreo Gothico, i andre etasje av il Mercat.

Transebaren La Marseilla, hvor de serverer Absinth, og har Cabaret hver torsdag og søndag, i Barreo Chino er og morsom. Mye cat-fights mellom transene. Ubetalelig.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Og

Placa del Pi er superhyggelig, om man kan unngå det verste turistrushet. Dessuten er det rett ved Il Barro som er en av de aller eldste restaurantene i Barcelona. Masse kunstnere, billig vin, og heavy Catalansk mat. Altså Barreo Gothico nok en gang.


<em>VAngst</em> sitt bilete

True that.

For noe mere rølete besøk.På Placa del Tripi ligger baren tll Manu Chao,La Bahia,som er verdt et besøk.Han henger der stort sett i fritiden sin.Stein som faen. Placa det Tripi er også et interesant sted å sitte å drikke øl mens man ser at dopen kicker inn på de som holder til der(?!).Rett rundt hjørnet ligger Chang Hai.Bittelite sted med masse god te og billig øl og kjempebra musikk.Bare se til at du ikke får med deg en kakerlakk i veska. De er det mange av der,men merkelig nok gjør de noe fint med det stedet.Og jeg er ikke spes glad i sånne.Veggene holder på å falle ned,men belysningen er fantastisk.

There is a LOL in Lolita.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

For de litt mer sofistikerte

har man La Pipa Club. Privat club på Placa Real (normalt et sted å unngå). Her bør man ha med seg kjente for i det hele tatt å slippe inn, men vel verdt det. God Cognac, Tango-kvelder innimellom for de som liker det, og himmelske chaisselounger. Og dype Chersterfields da.
Og høy sigarføring.


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Industrifolk i Barcelona

http://www.boydrice.com/writings/barcelona.html

Modern Drunkard Magazine er ganske fine greier, også for oss som ikke er særlig harde på flaska.


<em>nymfen</em> sitt bilete

Noen som har funnet ut flere

Noen som har funnet ut flere hyggelige ting om Barcelona siden denne tråden ble startet? Noe jeg bare få med meg utover alle de gode forslagene til barer og utesteder som blir nevnt her?:)

C:\DOS
C:\DOS\run
run\DOS\run!


<em>Karirari</em> sitt bilete

Enig, jeg vil gjerne se litt

Enig, jeg vil gjerne se litt andre ting enn bunnen på et ølglass når jeg er på ferie :P


<em>nymfen</em> sitt bilete

skal du også til barcelona?

skal du også til barcelona? eller var det bare en generell kommentar.

C:\DOS
C:\DOS\run
run\DOS\run!


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.