Wooooot?!?!???!

Englands mest populære artist dreper popkarrieren og hiver seg over synthene! og skal spille mørk, eksperimentell elektronika - med en teskje Kraftwerk, en tanke Depeche Mode og det hele spedd ut med litt Neil Diamond. Ambisiøst! DETTE kan jo bli interessant! :jawdrop:

The Sun

ROBBIE WILLIAMS is planning to kill himself off as a performer – and record moody experimental music under the name Pure Francis.

The superstar claims he is tired of the baggage that goes with being Robbie. So he has invented a new persona for himself and has written a debut album of menacing, dark, electro tracks.

He even wants the Pure Francis work released to go head-to-head with the Robbie Williams Greatest Hits CD, out in October.
Robbie has created a whole life story for Francis and will disguise himself to look the part.

In his autobiography Feel — out today — he says Pure Francis will be: “Neil Diamond, but with a bit of KRAFTWERK or DEPECHE MODE, and he’s not afraid to do a big chorus.”

<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Garth Brooks

Av en eller annen grunn minner dette meg om da Garth Brooks gjenoppfant seg selv som "alternativrocker", med kunsternavn og hele pakka. Hva var det han het igjen?


<em>krazycat</em> sitt bilete

Chris Gaines! hæhæhæh

Chris Gaines!
hæhæhæh


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Countrymusikk og sosiologi

Chris Gaines var det, ja.

Har forsøkt å sette meg inn i country de siste par åra, men har av en eller annen grunn styrt unna Garth Brooks. Har følelsen av at
1. Han ikke har så mye å tilby likevel og
2. Jeg ikke klarer å mislike ham så mye at jeg blir fascinert, sånn som jeg blir med DDE og Vikingarna.

Noen musikere er først og fremst interessante for sosiologer (jfr. Springsteen de siste åra.)


<em>teppemann</em> sitt bilete

ziggy stardust

robbie angrer bare på at han jobba med pet shop boys. no regrets my ass.


<em>Oberkorn</em> sitt bilete

You go, Robbie!

På tide å komme ut av (synth-)skapet!

Bevis: Klikk her.


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Forresten - trenger vi en ny

Forresten - trenger vi en ny Marc Almond?


<em>Nikko</em> sitt bilete

Klart det

Verden kan aldri få nok nusselige småhomser med nykker... Bare tenk på Darryn Huss.
---
Badgers?!? We don't need no goddamn badgers!!!


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Vet for lite om Darrin Huss'

Vet for lite om Darrin Huss' nykker. Er han en slags mannlig Mariah Carey? Fortell!


<em>teppemann</em> sitt bilete

Brinty Spyr Som Gutta Spears

I was made for loving you, babe :p


<em>deadswan</em> sitt bilete

Indignert....

Å nevne Marc Almond i samme åndedrett som Robbie Williams er uhørt!
*deadswan hyperventilerer og puster inn og ut i en brun papirpose, med en halv tube kontaktlim i bunnen...*

«There is always reason to panic»


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Men å nevne de to i samme å

Men å nevne de to i samme åndedrett kan da gjøres på en smakfull måte også? Som i "Jeg så Marc Almond kappe Robbie Williams i to med en langsom motorsag", for eksempel. Eller "Jeg så Marc Almond fôre myndene sine med det som var igjen av Robbie Williams etter at Robban ble overkjørt av dampveivalsen".

For bare å ta to nærliggende eksempler.


<em>deadswan</em> sitt bilete

Nemlig!

Nå ble jeg beroliget og dagdrømmer om Marc Almond bevæpnet med motorsag... Litt sånn som «Sex Dwarf» videoen rett og slett... *mimre*

«There is always reason to panic»


<em>Lunifil</em> sitt bilete

Jeg heier på Robbie!

Nå har han jobbet lenge for å tjene seg opp en betydelig del grunker og ikke minst gått fra boybandstjerne til superstjerne med kred (ikke mange andre som kan skilte med tilsvarende). Jeg slutter meg til Frank - nå er det tid for å komme ut av skapet! Pure Francis som headliner på neste OSF :D


<em>teppemann</em> sitt bilete

om Robbie er homo....

...så blir jeg homo!


<em>Lunifil</em> sitt bilete

Ut av

synthskapet da. :)


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Er'e no gærn't med å være

Er'e no gærn't med å være homo og, nå da?

Selv lurer jeg på om det burde innføres forbud mot at åpent heterofile menn lager popmusikk. Om de på død og liv må ha seg med damer, får de ha takt og tone nok til å holde det i skapet. Eller begynne å spille i Gluecifer eller et annet trist band.


<em>Lunifil</em> sitt bilete

Selvfølgelig er det

noe galt med det å være homo - det gjør jo at vi piker får litt færre godbiter å ta med oss hjem...


<em>Nikko</em> sitt bilete

Men hva hvis

man har én fot i begge leirer, da? Da blir det jo mer på alle... ;-)

---
Badgers?!? We don't need no goddamn badgers!!!


<em>Lunifil</em> sitt bilete

Ja,

det kan vi helt klart sette pris på! Alle vet jo at jenter uansett er søtest :)


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Helt enig. Heia Robbie... erh.. Pure Francis mener jeg.

Dette kan da ikke være annet enn gode nyheter? Iallefall ikke for de som ønsker at synth/electronica skal få en ny glansperiode i litt større skala. Robbie Williams er jo et av Englands store musikkikoner, og han har uendelig kreds i England. At han ditcher alt han driver med og går synth er jo bare helt sjef med tanke på hvilken signaleffekt det kan gi. :)

Og jaggu er det på tide at England slenger seg på synth-ekspressen igjen. De er iferd med å bli kraftig akterutseilt hva innovativ synthmusikk angår. Og "Best før"-datoen for Depeche Mode er forlengst passert. På tide at England rører litt i synth-gryta igjen, og hvem egner seg vel da bedre som bjellesau enn Robbie Williams?

Dessuten lager han fete videoer, kommer alltid med på a-listene til de store radioene, fyller konsertene sine, etc. Nei, som den evige optimist jeg er så ser jeg en ny storhetstid for synthen igjen, i kjølvannet av dette.

Hvem vet.. kanskje jeg om noen måneder må innrømme at jeg har kjøpt min første Robbie Williams-skive? 8)


<em>lynch</em> sitt bilete

Helt fett for meg og....

.... Blir fint å slippe å høre han så mye på radio. Er så utrolig lei powerballads for tiden. ;) (Det finnes jo noen som er litt fete, men det var lenge siden :o )

::: live electro and stuff like that... på TILBAKE TIL FREMTIDEN hver onsdag kl 19-20 på www.clubdecks.se ::: se også i arkivet under electro-mixer-tilbake til fremtiden.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.