80 tallsmusikk og annen snask

Nå har jeg fått tillatelse av sjefen på jobben min å få fatt i ny musikk til mac'en som fungerer som dj i salongen jeg jobber i. Da jeg spurte hvaslags musikk, så sa han "æ veit ikkje, bærre lægg inn nokka som du trur passe innj her på Podium". Da bestemte jeg at vi skal ha mætti 80'talls + tidlig 90'talls gullklumper (vi har 5 discokuler i taket, så det bør kanskje være disco-aktig), + at vi må ha noe standard elektronika musikk som passer inn i en frisørsalong/cafe på frogner.
Har putta inn Bronski Beats (+ han mannen som synger) - singles collection 1984 - 1990 skiva og Dead or Alive - Youthquake skiva, men da jeg er født i 1984 og ikke spesielt bevandret i musikkens verden (og spesielt ikke fra denne tiden) er jeg litt usikker på hva jeg burde putte inn.

Så.
Noen forslag?

Har titta på pollene det har vært om 80'talls låter, men jeg trenger å vite litt mer håndfast hvaslags album jeg leter etter og ikke bare låter :)

<em>Ian</em> sitt bilete

Vel.. ikke helt svaret du

Vel.. ikke helt svaret du lette etter (spenner mere enn den perioden du oppga), men her er ihvertfall to poster som omhandler fysiske album:

http://synth.no/node/3120
http://synth.no/node/3159

Håper det hjelper _litt_ ihvertfall:)

"Pzy has a mind that ticks like a clock and, like a clock, it regularly goes cuckoo."
- www.melsom.be - www.myspace.com/pzycotix -


<em>bonk</em> sitt bilete

Mesteparten av det som

Mesteparten av det som nevnes i de trådene er nok for hardt for fine frognerfruer ;P
Men Depeche tror jeg skal passe bra inn.
Kom også på at Army of Lovers kan passe bra der og.

--------

schnooglipoof


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Tja, er jo enormt mye å ta

Tja, er jo enormt mye å ta av, vet ikke om man må ramse opp selvfølgeligheter som Human league, Camouflage eller Tears for fears? (alle disse har vel noe samleskiver). Eller om du for en åpenbaring om man skulle anbefale Yazoo?

Uansett kan man ikke gå feil med Ultravox.

Hasj fører til batikk


<em>dnss</em> sitt bilete

Noen få låter som kommer

Noen få låter som kommer opp herfra er

Standing up Sitting down - Cut Copy
paranoimia - art of noise
walk about - throbbing gristle
no gdm - gina x performance
wot! - captain Sensible
my mine - hypnotic tango
october (love song) - chris & cosey
dominatrix sleeps tonite - dominatrix
my spine - shriekback
coitus interuptus - fad gadget
sabrina - vive la fete
night on fire - vhs or beta
the walk - the cure
change chanel - lo Fi Fnk
short skirt - devin dazzle & the neon fever (felix da house cat)
luxury - fad gadget
walking on dead steps - SPK
allergic - miss kittin
making of ultraman - japanese telecom
les grands voyages de l'amour - alexander robotnik
moskow diskow - telex
to cut a long story short - spandau ballet
nitelife funworld - devin dazzle & the neon fever (felix da house cat)
CMYK - ladytron
happy violentine - miss kittin
are friends electric - gary numan
pagoda of sin - japanese telecom
commodore rock - ladytron
rubicon - alan braxe
2005 - vive la fete
zap zap - cut copy
cybernetic love - casco
push the button - nucleus
neon human - devin dazzle & the neon fever (felix da house cat)
beeing boiled - Human leauge
it's not right - devo
etre assis ou danser - liasons dangereuses
Der Mussolini - DAF
Whip it - devo
thrills - LCD sound system
future - face
voyage voyage - desireless
fade to gray - visage
maman a tort - mylene farmer
absolute - scritti politti
dance with me - Cosmo Vitelli
jo le taxi - vanessa paradis
dont turn around - aswad

Her er litt av hvert fra en spilleliste som tar for seg masse fine elektroniske sanger. hvis du får tak i denne spillelisten så kommer jeg og klipper håret ihvertfall..

hehe.. som sagt er det jo veeldig mye å ta av så det beste er kanskje å ta for seg en del "best of" - synth-pop/80s og klippe bort det som ikke passer inn i en frisørsalong.

evnt så er det mange som er dedikerte i å sette sammen mixtapes med 80-talls insprirerte og originale låter. (som her gdfn.net)

www.studentersamfundet.no
www.myspace.com/detnorskestudentersamfund


<em>Larsebass</em> sitt bilete

Noe for de fleste

Erasure - Wonderland, A Flock Of Seagulls - A Flock Of Seagulls, , Adolphson 6 Falk - Samling, Lustans Lakejer - Raffel i Rangoon, , Heaven 17 - Best Of, Bananarama - Best Of, Blondie - Best Of, Blancmange - Second Helpings, Kylie - Ultimate, Kim Wilde - Best Of, The Sound - From The Lions Mouth, XTC, a-ha - Hunting High And Low, The Over Lords - Organic?, Ultravox - Lament, Vienna, Ultravox! - Ha! Ha! Ha!, PWEI - ALT! Carter USM - Straw Donkey, Propaganda - Secret Wish, Seona Dancing, Picnic At The Whitehouse - We Need Protection, Sigue Sigue Sputnik, FGTH - Wellcome To The Pleasuredome, Fra Lippo Lippi - Songs, Cyndi Lauper - She's So Unusual, Visage - Best Of, Gary Numan, Simple Minds - Empire And Dance, New Gold Dream, Japan - Quiet Life, Eurythmics - Sweet Dreams, Duran Duran - Decade, dM, Alphaville - Forever Young, Howard Jones - Human's Lib

Låter : Devo - Whip It, Martha And The Muffins - Echo Beach, Pete Shelly - Homosapien, Haircut100 - Love Plus One, Split Enz - Six Months In A Leaky Boat, ABC - The Look Of Love, Sparks - No 1 Song In Heaven, Trio - Da Da Da, M - Pop Music, Kajagogo - Too Shy, Psychedelic Furs- Pretty In Pink, Nena - 99 Luft Ballons, China Chrisis - Working With Fire And Steel, Fiction Factory - Feels Like Heaven, Disireless - Voyage Voyage, Soft Cell - Sex Dwarf, Murray Head- One Night In Bankok, O.M.D - So In Love og Souvenir, Paul Hardcastle - 19, Arcadia - The Prommise, Strawberry Switchblade - Since Yesterday, Animotion - Obsession, Bow Wow Wow - I Like Candy,

Og sånn kunne jog holdt på leeenge, men nu skal jeg legge meg.

"Tingene er ikke, hvad man tror de er - det tror man jo for resten ikke."
Piet Hein


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Ohhhhh genial liste! Også

Ohhhhh genial liste!
Også hadde du med Pete Shelly med Homosapien. En låt jeg er veldig glad i.

Hasj fører til batikk


<em>Morgan</em> sitt bilete

Pete Shelly

Pete Shelly - "Homosapien" - fy søren, den hadde jeg helt glemt eksistensen av. Surrealistisk. Den var jo KUL!!! :)


<em>bonk</em> sitt bilete

Oooo! *printe ut

Oooo!
*printe ut liste*

--------

schnooglipoof


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Pet Shop Boys - Pop/Art

Pet Shop Boys - Pop/Art (samling)

Why do birds suddenly appear ?


<em>bonk</em> sitt bilete

Den har vi faktisk fra før

Den har vi faktisk fra før av :)

--------

schnooglipoof


<em>bonk</em> sitt bilete

Å gud. Hvorfor!?! Hver

Å gud.
Hvorfor!?!

Hver morgen siden jeg lagde playlista på jobben har jeg hatt enten you make me feel (mighty real) eller don't leave me this way på hjernen. Curses!

Har fått til en liten liste (pitteliten) med dead or alive, bronski beats, pet shop boys, kim wylde, a-ha og en liten dæsj new order. Har hatt mye å gjøre de siste dagene så jeg har ikke fått ordna med mer musikk, men det kommer. Lista har allerede blitt populær på ettermiddag/kveldstid. Jeij! Men det blir veldig mye repeat siden den ikke er så lang enda, så det går ikke lenge før man blir gal og må bytte.

--------

schnooglipoof


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.