Norges kuleste band?

Du er på konsert/festival utenlands et sted - og et norsk band entrer scenen. De leverer en helvetes fet konsert og publikum er nær ekstatiske. Akkurat da er det kult å være norsk - og du har lyst til å dra frem et gedigent norsk flagg og vaie det heftig rundt på en laaaang stang, i ren supporterstil.

Hvilket band er dette for deg?

<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Combichrist

Combichrist. Punktum.

----------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Tollef</em> sitt bilete

For øyeblikket må det

For øyeblikket må det være Cerrato, uansett hvor enkelt opplegget deres må være. Hører dere det elektrostat? Eller synes jeg Datarock og Konfront er sinsvakt kule. Om vi skal snakke om band som rent faktisk turnerer utenlands, så stiller band som Enslaved, Satyricon, Apop og Zeromancer sterke kandidater.


<em>irma vep</em> sitt bilete

Motorpsycho eller

The Beautiful People/Sex Beat. Jeg vil høre dem NÅ!

"Unpredictable like the sun. And the rainfall"


<em>optimusprime</em> sitt bilete

Alderen har ikke svekket

Alderen har ikke svekket smaken din, espen. Jeg ser punktumet dit og joiner deg med et stort punktum til.Combichrist er mil foran alle andre.

I am Lucy Liu! Give me your spines!


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Mitt klart største

Mitt klart største favorittband i Norge er Ulver, men siden man skal på konsert og veive flagg, drekka øl og ta av, må det være noe som er litt fest og da er jo Combichrist en god kandidat.

Hasj fører til batikk


<em>anergy</em> sitt bilete

kombikristus

Enig. Evil, nice!!!!

trust me, I'm a biologist.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Zensor

leverer alltid varene.

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Ok de er oppløst da, men et

Ok de er oppløst da, men et av mine fav band: Munch.
Jeg hadde drept for å se de live.
(Kjæften, alle de som så de live)
*nikke*
*sørge*

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Divabolica</em> sitt bilete

JAAAAAAAAAAAAAAA!

Mykland ruuuler!
De hadde jeg glemt *skamme seg*
Og jeg holder kjeft.

I kill for money, but since you are my friend, I kill you for nothing.


<em>batcheeba</em> sitt bilete

YES! Flink pike. Munch ruler

YES!
Flink pike.

Munch ruler totalt.

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Gird_09</em> sitt bilete

slutter seg til pikekoret

Og takker cthulberg for å ha vist meg dette fantastiske bandet. Få norske band som har nerve. Much var et av dem. Så dem aldri jeg heller, og hørte ikke om dem før det var for sent. Man bra, det var de.

Og når det er sagt. Den dagen jeg drar frem et norsk flagg har jeg nok en bensinkanne i den andre hånden.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=gedigen&bokmaal=...

You can't spell slaughter without laughter!


<em>irma vep</em> sitt bilete

Jepp,

jeg er også helt enig her. Det hadde vært veldig ok å se Munch live!

"Unpredictable like the sun. And the rainfall"


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Regna med at bensinkanna kom ja...

Det lå i bakhodet mens jeg skrev det, og regnet med at den ville dukke opp etterhvert her ja. Heh! :-D

----------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>henrik</em> sitt bilete

Munch

Munch, ja. Det var saker. Og FANTASTISK live. Men det burde jeg kanskje ikke si noe om?


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Vet om en som...

Vet om en som må sove på sofaen i natt, alene. :-D

----------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Tollef</em> sitt bilete

Klart du skal.

Munch var fantastisk live. Hver gang!


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Damn you all to hell *hytte

Damn you all to hell
*hytte med neven*

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Lighter

Her kommer lighteren også!
For å sitere et morsomt "punk" band fra Arendal Plastic. Deres låtliste inneholder flotte titler som Fuck the Police og Burn the Flag, som ble introdusert med følgende ord den ene gangen jeg har sett dem live.
"Her i Norge har vi et flagg, men det flagget - det er bare no' piss!"
De trodde de provoserte, men vi applauderte dem heller. Slike infantile kommentarer går jo rett hjem i denne anarkistiske sjelen.

Han hadde btw en flott kommentar ad solidaritet som jeg bare må dele.
"Solidaritet for meg, det er nå du driter på en offentlig dass, og folk står og banker på døren desperate etter å komme inn. Da sitter jeg alltid ekstra lenge for å passe på at dosetet er godt og varmt for den som kommer etter meg. Det er solidarsk det!"

You can't spell slaughter without laughter!


<em>iamkYm</em> sitt bilete

Munch AGAIN!

Folk har nok fått det med seg men Munch 'gjennopsto' som End of Loop(med nytt materiale, som nytt band) i 2003\4. Spilte fantastiske konserter både på Quart og Mono. Har noe håndholdt filmopptak på en utbrent cd et sted.. et sted.. Om de holder på ennå er jeg neimen ikke sikker på?

-
http://anacondapopshop.moo.no
"I met you at the post-glitch laptop show / I was impressed, I was impressed / your take on the post-Parka look stood out / I told you about my studio setup."


Munch virket nesten for bra

Munch virket nesten for bra til å være norsk... har aldri sett dem live, men musikken er dødkul.

Ellers er jo Bel Canto en stor favoritt hos meg :P


<em>VAngst</em> sitt bilete

Biosphere.

Band er det no ikke,med som artist er Biosphere topnotch in my book.
Patachnik var soundtracket til mitt liv i flere år der i det tidlige nittitall.Elsker den fortsatt.
Sounden er så nordisk,og jeg tror ingen annen enn en nordlending kunne produsert noe liknende.

we want another curator


<em>Electro</em> sitt bilete

Hahaha?

Morgans synth-baserte Langsomt Mot Nord-skive "Westrweg" må definitivt være langt mer nordisk i soundet enn noe annet :-)

[carmen]:::██::electro::██:::


Et par band

Munch
+
Fibo Trespo
Continental Fruit
+
KD Brandsdal

_________________
Dra meg i barten!


<em>rabiatius</em> sitt bilete

La Casa Fantom

De leverte tilfeldigvis en knallfet konsert da jeg var innom Berlin før WGT. Konserten var knallfet, men publikum var ikke i ekstase da, fordi de var duste tyske pønxx. Men hadde de vært det skulle jeg sikkert ønsket at jeg hadde et digert norsk flagg å vifte med. :P

---
- People who hate people, come together!
- NO!
(Bill Hicks)


<em>monoton</em> sitt bilete

Henning Kvitnes og Ole

Henning Kvitnes og Ole I'dole er Norges juveler. De går kanskje ikke under kategorien band, men allikevel.


<em>Richard</em> sitt bilete

The September When

Gutta fra stavanger som etterhvert gikk fra MODS til The September When er i mine øyne noe av det mest undervurderte band i Norge.
Et litt proffere management og de hadde vært i en posisjon hvor langt flere hadde kunne nyte bla en av de beste Norske utgivelser noensinne "Mother i have been kissed"
Kanskje ikke i kategorien synth,men likevel.
Allsidig CD samling tar ingen skade av:-)

"Oh lord,lead me into your darkness
when this world is trying its hardest
to leave me unimpressed"
"One Caress"
Depeche Mode


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Norges beste rocklåt

Sjøl synes jeg det var moro da Willy B. kåret Norges beste rocklåt. Hva var den, spør du? "Dovregubbens hall" av Grieg, selvfølgelig! Covret av The Who, blant annet.

--------------

"Vampires are make-believe, like elves, gremlins, and eskimos."

- Homer Simpson


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Norges nesten eneste rockelåt

Konkurransen er ikke stor akkurat da. Norsk rock er ikke akkurat noe å skryte av. Vi hadde noen bra punkeband en gang i tiden, også har vi hatt noen bra underground band, men mainstream norsk rock har vært heller patetisk derivativt møl.
Ihvertfall i mine øyne, men jeg er muligens streng...
Hallo! Åge Aleksandersen og Prudence! Ta deg en lang en!

You can't spell slaughter without laughter!


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Norges beste rocklåt

Sjøl synes jeg det var moro da Willy B. kåret Norges beste rocklåt. Hva var den, spør du? "Dovregubbens hall" av Grieg, selvfølgelig! Covret av The Who, blant annet.

--------------

"Vampires are make-believe, like elves, gremlins, and eskimos."

- Homer Simpson


<em>Nikko</em> sitt bilete

"Bojo chie kochom"(var det

"Bojo chie kochom"(var det sånn de stavet det?) med De Press. Norges beste rockelåt. End of story.
---
Tattooed, pierced, cut, dressed, evolved and walking on my hind legs.


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Grieg

Vel, jeg holder nå en knapp på Grieg, som vel er Norges sterkeste musikknavn noensinne.

--------------

"Racism is very lower-class. Upper-class people are never racists; they're anti-Semites."

P. J. O'Rourke


<em>Gird_09</em> sitt bilete

veldig enig

Grieg kunne sakene sine, men man skal ikke dermed avskrive Sinding heller akkurat. Det kan vel ikke herske noen tvil om at Grieg rett og slett er den eneste vi har av virkelig internasjonal karakter her i landet. A-ha er det nærmeste vi kommer i popularitet, men de er som et blaff i vinden sammenlignet med Grieg. *hater seg selv for å i det hele tatt klare å tenke på å sammenligne Morten Harket med Grieg - spytt!*

You can't spell slaughter without laughter!


<em>Karirari</em> sitt bilete

Du liker vel Fartein Valen

Du liker vel Fartein Valen du :p


<em>Gird_09</em> sitt bilete

eh nei

Nå diskuterer de voksne. Gå og lek med dukkene dine du lille frøken.

You can't spell slaughter without laughter!


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Fartein Valen rocker!

Eller symfer! Eller folkesanger. Eller hva han nå gjør.

Og Gird: Nå får du passe på manerene dine. Slik snakker man ikke til en dame.

--------------

"Racism is very lower-class. Upper-class people are never racists; they're anti-Semites."

P. J. O'Rourke


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Klart man gjør

Men jeg liker jo å denge dem litt også da. Damer har ikke vondt av en ørefik, spesielt ikke uskikkelige piker. *thwack*

Men Valen klarer jeg meg uten.

You can't spell slaughter without laughter!


<em>batcheeba</em> sitt bilete

hah

Tror Kari er tøff nok jente til å forsvare seg selv faktisk :)
Som om Gird er noen man må forsvare seg mot.
*fnise*

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Hahahaha!

*holder kjeften godt lukket her egentlig, men insinuerer mye rart med sin stillhet*

You can't spell slaughter without laughter!


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Hovrdan er det med folk som

Hovrdan er det med folk som er kjempetøff i cyberspace? Tynne, anemiske, postpubertale som er redd for naboens bikkje?

Hasj fører til batikk


<em>Karirari</em> sitt bilete

!

...hey, jeg er tynn og postpubertal og redd bikkjer!

Men jeg er ikke anemisk, så hah!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

anemisk

nei, du er brunere enn noen andre jeg kjenner.

You can't spell slaughter without laughter!


<em>Karirari</em> sitt bilete

pøh, man kan da være pasty

pøh, man kan da være pasty white uten å ha blodmangel!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Fysisk beskrivelse

183 cm, 85 kg og sørgelig lite anemisk.
Naboen har ikke bikkje, men jeg oppvokst med store hunder rundt meg er og veldig lite redd for de fleste hunder. Jeg vet å banke dem opp om de prøver seg. Faktisk.
postpubertal? Ikke kronologisk, men jeg blir nok aldri eldre enn 14 i hodet mitt ihvertfall..
Jeg samler på lego for helvete, og jeg tar på meg selv oftere enn de fleste lissom.
Det var meg du siktet til ikke sant?

You can't spell slaughter without laughter!


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Egentlig begge, artig å

Egentlig begge, artig å logge på synth.no for tiden og se din og Kari sine krangletråder.

Hasj fører til batikk


<em>Karirari</em> sitt bilete

Mamma og pappa krangler

Mamma og pappa krangler ikke, vi diskuterer. Gå på rommet ditt nå.


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Nemmelig

Så det så!

You can't spell slaughter without laughter!


<em>Karirari</em> sitt bilete

Jeg er ikke nødvendigvis

Jeg er ikke nødvendigvis så begeistret for Valen selv, foretrekker kirkemusikk frem til ekle wienerklassissismen, og så litt sporadisk utover 1800-tallet.

Gird er litt som sånne små pyntebikkjer, hopper opp og ned og bjeffer og skriker, men er like skumle som vaniljepudding.


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Stemmer nesten helt

Men jeg hopper veldig lite, og jeg har mer behagelig stemme enn de jappjappbikkjene...
Men ellers er du dead on.
(Vanilje... Nam!)

You can't spell slaughter without laughter!


<em>Karirari</em> sitt bilete

*geipe* han er faktisk

*geipe* han er faktisk rimelig kjent han også, og i motsetning til grieg som laget nuskepjuskemusikk som folk ville ha, var han visjonær og nyskapende.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

*kremt*

Grieg var faktisk rimelig nyskapende i sin tid, romantiker til tross. Altså. Jeg bare *måtte*

---
What's a misanthrope?
A misanthrope is a bugger who hates every other bugger.
Are we misanthropes?
Lord no! We're family


<em>Gird_09</em> sitt bilete

nemmelig

For ikke å si radikal.
Han brøt ganske kraftig med det som var gjengs oppfatning av hvordan man skulle skrive musikk, inkludert romantisk musikk. I likhet med Halvorsen og Tveitt brukte han feks folkemusikkelementer i musikken, som av mange ble ansett som veldig lite god form på den tiden.
Sinding som jeg snakket varmt om der oppe derimot, han var veldig lite radikal, men han tok på en måte igjen med ren pathos. I mine øyne.

You can't spell slaughter without laughter!


Erasure ødela Grieg

så ettertrykkelig at jeg ikke kan høre Dovregubbens Hall i noen utgave uten å få lyst til a smette inn i platehylla og knekke "It Doesn't Have To Be" 12tommeren. Hadde det ikke vært for at Cement-mixen er bra hadde jeg faen meg gjort det også.

_________________
Dra meg i barten!


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Emperor - de spilte

Emperor - de spilte forøvrig som headliner på Wacken i Tyskland foran 80 000 gale mennesker i helga. Sett opptak derfra og tok en smule av.

Why do birds suddenly appear ?


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.