DM-billetter?

Er det noen som har billetter til overs? Satt en time i telefonkø for så å få beskjed om at konserten var utsolgt...ARGH!!!

<em>elektronika</em> sitt bilete

prøv ticnet.no

Jeg fikk billetter der etter at de sa det var utsolgt på nettet. uavhentede biletter legges vel ut etter tre dager(i morgen) så det er verdt å prøve da også

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Larsebass</em> sitt bilete

Uavhentede billetter fra

Uavhentede billetter fra forhåndssalget blir lagt ut i morgen, uavhentede billetter fra lørdagens storsalg blir lagt ut på torsdag.

Satan, Bugsbunny and Me


<em>culthero</em> sitt bilete

GEC opplyser:

Evt. uavhentede blir solgt ons 7. sept kl 09:00 og torsdag 8. sept kl 09:00 !!!
http://www.gec.no/main.aspx?ID=1&GigID=568


<em>xtina</em> sitt bilete

Takk for tipset, men

Takk for tipset, men ettersom jeg forsøkte meg på telefon og ikke på nett, så er det nok lite sannsynlig at det er flere å hente her.. Skal imidlertid sjekke om det er uavhentede biletter! Er det bare å stikke hodet innom NArvesen da eller?


<em>elektronika</em> sitt bilete

nja

ville nok prøvd på nettet, altså. For der dukker det opp med ujevne mellomrom. Så selv om du får beskjed om at det er utsolgt på telefon eller på narvesen, så er det kanskje mulig å få tak i på nettet allikevel. Dessuten er det enklere å trykke f5 på dataen enn å løpe ned på narvesen for å se etter billetter :-D

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


dm-billetter

Har to billetter til dm-konserten som jeg skal selge. Sitteplasser. Selges ikke separat. Noen interesserte? Må ringe i dag. Tlf.nr.: 45608466


Hvor er plassene?

Har billetter selv, men plassene er så dårlige at hvis jeg får tak i noe bedre vil jeg ha det. Hvor mye?


<em>terje</em> sitt bilete

Ståplasser...

Har flere ekstra der jeg, hamstra litt for å finansiere et par andre konserter... Vil helst ikke tjene penger på folk her inne, men 750,- ser ut til å være markedspris for tiden og for å få til det jeg vil må jeg være litt kynisk. ææ

Noen her som har tenkt seg på konserten i Praha, Milano eller Munchen? Eller kunne tenkt seg å være med? Praha og Munchen i salg, Milano 12/9...


Your own personal Judas

Jeg blir ganske irritert over at selv folk her inne selv om de påberoper seg dårlig samvittighet hamstrer biletter for å tjene penger på videresalg. Det er INGEN forskjell på dere og profesjonelle svartebørttryner, og jeg håper noen raner bilettene deres. Selg dem til utsalgspris og behold æren. Markedspris for DM biletter er 420 kroner og kommer aldri til å bli noe annet. Ta dere sammen.


<em>TV Noise</em> sitt bilete

"Vil helst ikke tjene penger på folk her inne..."

Står det en stygg videreformidler av billetter bak deg med kniv vi ikke vet om ?

Why do birds suddenly appear ?


<em>terje</em> sitt bilete

Nei...

men har en litt for sterk lyst til å komme meg til Milano...


<em>Divabolica</em> sitt bilete

så klipp håret

og skaff deg en ordentlig jobb.

Reality TV is killing me


<em>xtina</em> sitt bilete

Veldig, veldig enig med

Veldig, veldig enig med personal Judas..


<em>Larsebass</em> sitt bilete

Slutt å grin! Kom dere

Slutt å grin! Kom dere helle opp om morran!
Dessuten koster billettene 445 (ink gebyr. Kanke forvente at folk skal selge med tap heller.
Satan, Bugsbunny and Me


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Men i mange tilfeller holder

Men i mange tilfeller holder det jo ikke å komme seg opp om morgenen. Nettopp på grunn av hamstring og svartebørs

We`re trough being cool.-Devo


<em>Larsebass</em> sitt bilete

Da får man jo selv bestemme

Da får man jo selv bestemme om man er villig til å betale eller ikke... Beste måten å stoppe svartebørs på er å la vær å kjøpe svartebørs. Men å få folk til å slutte å hamstre fordi det er "urettferdig" eller "en uting", er ikke bare dumt, det er naivt.


<em>elektronika</em> sitt bilete

er egentlig litt enig med

er egentlig litt enig med larsebass. Saken har jo to sider: en ting er at man selv ikke får billetter fordi folk hamstrer, men så lenge folk er villige til å betale tusenvis av kroner for billetter så kommer folk til å hamstre og selge dem videre.

Men det er kanskje like naivt å tro at folk kommer til å slutte å betale massevis på svartebørs, som det er å forsøke å få folk til å slutte å hamstre.

Den eneste løsningen er at man bare kan kjøpe en eller to billetter hver, eller at billettene er personlige, dvs at man må vise legitimasjon sammen med billetten. Ingen av disse løsningene er vel helt ideelle?

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Larsebass</em> sitt bilete

Høna eller egget...

Høna eller egget...

De som ikke har får jo prøve i morgen tidlig. Dessuten tror jeg Spektrum har noen billetter igjen som blir lagt ut på konsertdagen. De har i alle fall hatt det før, som et forsøk på å demme opp for svartebørs.
Lykke til i alle fall!

End of diskusjon! (i alle fall for meg(tror jeg))


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Markedsliberale?

Artig at ikke alle synthere er røde.

We`re trough being cool.-Devo


<em>elektronika</em> sitt bilete

jepp

er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom rød og synth, vet du.

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Pokker, håpet på å

Pokker, håpet på å provosere litt.

We`re trough being cool.-Devo


<em>Larsebass</em> sitt bilete

det klarte du med glans, men

det klarte du med glans, men gidder ikke

Satan, Bugsbunny and Me


<em>Larsebass</em> sitt bilete

SLUTT!

SLUTT!


<em>Tollef</em> sitt bilete

visst faen

Hamstring av billetter for å tjene penger på det er en uting av dimensjoner. Overtallige billetter skal selges til utsalgspris hvis man skal ha æren i behold.


<em>Larsebass</em> sitt bilete

Hvis man ikke selv klarer å

Hvis man ikke selv klarer å bestille får man jo bestemme selv om man er villig til å betale eller ikke. Er vel egentlig enig i at det er en uting, men sånn er det bare! Get used to it! Surt men sant! Bare slutt å syt til de som var så lure å skaffe seg noen billeter ekstra.

Satan, Bugsbunny and Me


<em>Tollef</em> sitt bilete

Uenig.

Det er nettop hamstring og svartebørs som ødelegger for vanlige konsertgjengere. Selv har jeg fått kjøpt billetter, men visst pokker skal man kunne syte på slik aktivitet.


enkelt å skylde på svartebørsen?

å skylde på svartebørshaier for at man ikke har fått tak i billetter blir litt enkelt, gjør det ikke?

det har vært rimelig tydelig kommunisert når salget starter og at det kom til å bli rift om billettene.

jeg ser på det som min plikt å sikre meg billetter før "svartebørshaiene" har tømt "lageret" - og jeg vet ikke om noen som har gjort en innsats som ikke har fått billetter.

det krever litt av deg da, - at, hvis du ikke har tilgang på internett, du undersøker litt på forhånd om hvilke utsalgssteder hvor det er lite køer, står opp om morgenen (!) - ikke venter et par dager og klage på "svartebørshaiene". selv om svartebørs er en uting tror jeg at det utgjør en liten andel av det totale antallet (arrester meg gjerne om jeg tar feil).

noen her som sto i kø når billettsalget startet og ikke har fått billetter?


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Ømfintlig tema?

I sin natur er svartebørs ganske patetisk spør du meg. Folk som står på andres skuldre for å tjene penger, uten å prestere/yre noe som helst selv. De har ingen intensjoner om å se konserten, de skal bare rippe fans som har høy betalingsvilighet, og som ikke fikk tak i billetter. Selv på veldedighetskonserter er svartebørsselgere i aksjon. NICE? HONOURABLE? not...

Det er desverre ikke alle som har anledning til, eller som klarer, å kjøpe billetter i det sinnsyke rushet som starter i det sekundet billettene legges ut. Ikke alle vet at man kanskje bør logge seg inn på billettjenesten noen minutter FØR de legges ut, slik at de er autentisert idet billettene blir tilgjengelige der. For det største problemet for de fleste er at innlogginstjenesten overbelastes og blir utilgjengelig.

Så nei; jeg synes ikke "det er for enkelt" å skylde på svartebørshaier. Det er mange av dem - de kjøper maks antall billetter - og de kjenner tricksene for å få kjøpt billetter fort. De representerer muligens den ekstrabelastningen som gjør det vanskelig for ekte fans å få tak i billetter til utsalgspris. Så ille er det faktisk til tider, at billettsalget starter på finn.no minutter etter at ticnet/billettservice har åpnet sitt salg.

Jeg synes svartebørs er en rimelig patetisk inntektskilde; og ikke mindre patetisk blir det når man kjøper billett via finn.no, og svartebørsselgeren begynner å unnskylde seg med at kameratene hans allikevel ikke kunne bli med på konserten... alle 8 av dem. :P (Ok, jeg kan unnskylde gravide kvinner, der fødselen plutselig setter igang samme dag som konserten, og de selger billettene sine på finn.no).


helt enig i at svartebørs er en uting

men det er nå engang sånn at svartebørs eksisterer...

for meg er dette en så stor happening at jeg ikke overlot noe til tilfeldighetene, nettet rammer urettferdig og har sviktet meg før.
- litt informasjon om hvilke narvesenkiosker som selger billetter og hvilke som samler flest folk, og du kan velge det som passer deg best. dette har fungert for meg og de av mine venner som jeg har snakket med.

klart det ikke er like lett for alle, men jeg mener at vil man noe nok, så får man det til, - eller???


<em>Tollef</em> sitt bilete

Doh

Jeg fikk meg billetter selv til denne konserten her, men det har vært plenty av eksempler på at tid og vilje ikke har vært nok til å skaffe folk billetter til diverse konserter her i byen. Ihverfall ikke uten å måtte ty til svartebørsen. Se for eksempel Duran Duran konserten. det får da være faen til markedsiberalisme at det skal være akseptabelt å sko seg på andre fans. Mulig det er lovlig, men moralsk er det ikke.


skal ikke kverrulere...

det er mulig jeg har vært heldig og kommet meg på de konserter jeg har ønsket?

skal vi gå i dybden er markedet for svartebørs skapt av arrangørene, de er svært forsiktig med å ta noe som helst risiko og satser heller på dyre priser og begrenset antall besøkende. spektrum er for lite for de store bandene. det er helt klart et behov for større arenaer. trodde dette var noe av tanken bak vallhall???

hadde antall solgte billetter vært noe i nærheten av etterspørselen ville ikke svartebørs ha vært et tema.


<em>Tollef</em> sitt bilete

Valhall

har for svakt tak til å løfte de riggene som skal til, viste det seg. Det tok dessverre ikke lang tid før det ble nedlagt forbud.


<em>Trangsynth</em> sitt bilete

Billetter kan også kjøpes

www.eventservice.no, eller billettkontoret.no..... De koster forøvrig over 900 spenn stykket.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

IKKE BRUK EVENTSERVICVE!!!

De har lurt folk for masse penger!
Merkelig at de får lov til å operere fremdeles!
Bare så det er sagt: DU ER IKKE GARANTERT Å FÅ EN BILLETT SELV OM DU HAR BETALT FOR DEN. OG PENGENE KAN DU BARE, JA DU VET...

Reality TV is killing me


<em>Trangsynth</em> sitt bilete

Å, F..!!

Ja, det må jeg si!!!!! Da vet vi det... Takk skarù ha!!!


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Hørt om flere som har blitt lurt av Eventservice ja

Møtte noen utenfor U2-konserten. De hadde kjøpt "middag + inngangsbillett" til konserten, av nettopp Eventservice. No dinner - no concert - no refund. :-(

Men et enkelt og greit råd for å ikke bli fucked når man kjøper andrehåndsbilletter:
1) Søk på finn.no e.l. og finn billettene du vil ha.
2) Aldri betal på forskudd eller ved postoppkrav
3) Møt selgeren og kjøp billettene cash, ETTER at du har inspisert at de er på den raden han/hun har sagt, OG at de ser ekte ut.

... eller velg en annen måte, og bli lurt. ;-) (Ja, ja.. så er jeg en pessimistisk skeptiker, men blir sjeldent lurt.)


<em>Scorn</em> sitt bilete

jeg fikk faktisk tak i to stk nå

gikk inn på ticnet for moro skyld, og jammen meg var det ikke to ledige ståplass biletter til meg der :P


woohoo

Gikk inn på ticnet 9.00 idag og fikk to sitteplasser uten begrenset sikt. Ståplasser var det lite av. Det var utsolgt igjen 3 minutter over 9.

Jeg satt forøvrig og trykka F5 på ticnet store deler av gårdsdagen og det dukket opp biletter innimellom fordi folk avbestiller. Jeg fant ikke bill jeg ville ha, men dette trikset burde funke en stund til for de som er veldig ivrig. Hentefrist for mine biletter er forøvrig 13. sept. Så det er muligens en liten dose uavhenta den dagen også.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.