Hvordan får jeg keyboardet til å kontrollere effekter på vsti instrumenter i FL Studio?

Hei folkens. Har kjøpt meg et usb keyboard av typen Evolution eKeys49 http://www.evolution.co.uk/products/evo_ekeys49.htm

Det er ikke så mange knapper og hjul på det keyboardet men jeg ville tro det gikk an å få de som er der til å kontrollere diverse effekter på vsti instrumenter i FL Studio? Men hvordan gjør jeg det?
Finner ikke ut av det jeg :? Er det noen som vil hjelpe er stakkars nybegynner her?

Det eneste som funker er pitch bend. Det hadde jo vært tøft om jeg kunne brukt modulator hjulet til noe også :)

Har funnet ut av det sånn delvis nå...

Jeg fant ut av hvordan jeg linker diverse knotter og sånt i FL Studio til keyboardet. Det var jo bare å høyreklikke på den funksjonen jeg ville kontrollere og velge Link to Controller. Det er ikke så vansklig når man først vet åssen det skal gjøres :)
Men det går ikke på selve vsti'ene. Jeg sliter med å få brukt modulation hjulet der altså. Det fungerer ikke på noen av instrumentene i FL Studio. Men hvis jeg bruker de samme instrumentene som standalone fungerer det. Har prøvd bl.a. FM7, Pro-53, Absynth 2 og LagacyCell.

Noen som har snøring?


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Midi filter

Sjekk om det finnes ett midi filter i FL. Mange programmer kan filtrere vekk uønskete midi meldinger som CC, breath control, Volum, PAN, Sys-Ex osv. Mulig det er dette som stopper modulation.


Fant ikke noe midi filter

Jeg har gått ganske grundig igjennom hjelpefila til FL Studio nå uten å finne noe. Har også søkt på nettet uten hell.
Men det går greit å linke andre effekter til modulation hjulet fra FL Studio, men ikke fra vsti som sagt.


Fungerer det for noen andre?

La meg spørre på en annen måte. Er det noen som bruker midi keyboard og får brukt modulation hjulet på vsti instrumenter i FL Studio?
Det hadde vært fint å visst om det bare er meg som ikke får det til eller om det ikke går an


<em>MrBone</em> sitt bilete

Uhm.

Er det midi out pluggen til FL Studio du leter etter?
Det er en tutorial som heter noe sånt som "VST and DX instruments.flp" som sikkert kan gi et par hint om FL Studio og VST'er.
Håper det hjelper.

Sjekket Midi Out litt mer og det ser riktig ut. Du kan linke knobbene på Midi out til kontrolleren din, samt at den sender cc'er til en midi port.
Hvis du setter midiporten på VST'en du prøver å kontrollere og Midi Out til samme port så kan du ta kontroll!
Da er vel problemet ditt nå å finne ut hvilke cc'er som kontrollerer hva på VST'en.
Hai.

*Just call me mister edit*
Søkte etter FM7, cc og midi på google og fikk opp denne siden fra native instruments.

http://www.native-instruments.com/index.php?fm7features_us

Det er en link på høyresiden man må trykke på, og så må man trykke på en link omtrent på samme sted på neste side, så får man opp tutorial'en jeg prøvde å linke til.....

Legg merke til denne teksten som står litt ut i tut'en ;-)

The individual MIDI control numbers of the user controls can be found in a table in your NI Software Handbook.

Make some muzak.


Takk! :)

Takk for hjelpen, nå fikk jeg det til. :) Jeg har ikke holdt på så lenge med dette her, så det blir litt som å leite i den berømte høystakken noen ganger.
Men nå funker det som en drøm!


<em>dagmartin</em> sitt bilete

DKFH

Noen som kan gi meg en fin guide eller kanskje en link til hvordan jeg får brukt DKFH i Cubase SX 2.0 ?
Får til å sette inn slikt drum-map men kommer ikke noe lengre enn det...!


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.