Abel gjør Joy Division

På sin nye samleplate gjør Morten Abel en cover-versjon av Love will tear us apart. Sant.

velvel, min første reaksjon var vel: Å jøye, spar meg værsåsnill. Raskt etterfullt av en lettere fasinasjon etter å faktisk høre dette.

hele den fantastiske nyheten her:
http://www.nrk.no/musikk/4230014.html

<em>lynch</em> sitt bilete

Æsj!

Håper han 'tar en Curtis'! Swing on swinger! ;)

::: live electro and stuff like that... på TILBAKE TIL FREMTIDEN hver onsdag kl 19-20 på www.clubdecks.se ::: se også i arkivet under electro-mixer-tilbake til fremtiden.


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Ny eller gammel

Møkkpucken har jo gjort Joy division cover før. Er det denne eller ny faenskap?

CARPE SCROTUM


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Tja, det kan jo neppe bli ver

Tja, det kan jo neppe bli verre enn Jan Werners versjon av "Atmosphere" eller D'Sounds "Dead Souls". DE var ille, de. Så ille at de muligens har gjort noe med virkelighetssansen min.

Who's got what it takes to party with Nixon?


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Joy division

Nå er vist ikke JD verdens enkleste band å covre tydeligvis. Vanskelig å få inn like mye sjel monn tro?
F.eks. band som Beyond dawn og Theater of tragdy har jo også laget skuffende covre

CARPE SCROTUM


Hmmm - ICE AGE!

Du har jo helt rett i at det ikke er lett å covre Joy Division. Atropine var i ferd med å lage en "versjon" av Ice Age (som er vår felles favoritt) til OSF2000. Droppet det av logiske årsaker, og lagde en vemmelig og seig utgave av "Don't Hide It, Provide It" med Foetus isteden. Angrer på det i ettertid. Ice Age er mye kulere!

-=Ikke mobb barten min!=-


<em>Gird_09</em> sitt bilete

å herregud!

Det der bare må dere ta opp igjen. Ice age er dunkepulemeg en av de beste låtene jeg noensinne har hørt. *skjelve skjelve*

§01 - Sitron er bedre enn vannmelon!
§02 - Plommekake er bedre enn ostekake!


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Jan Werners versjon av "Atmos

Jan Werners versjon av "Atmosphere" ???????????
say it aint so!!!!!! :jawdrop:


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

For å sitere meg selv: Den v

For å sitere meg selv: Den var så ille at den muligens har gjort noe med virkelighetssansen min.

Who's got what it takes to party with Nixon?


<em>SIRI</em> sitt bilete

før?

har MA covra JD før? hvilken låt, når, hvor?

..because you dance to disco and don't like rock..


<em>Gird_09</em> sitt bilete

pelz

Verre enn pelz sin versjon av samme låt kan det vel strengt tatt ikke bli. Uansett så har jeg jo aldri helt forstått at mennesker tar Morten Abel seriøst, eller faktisk liker musikken hans. Jeg klarer ikke la vær å fnise når jeg hører om ham. Han og Espen Lind. De folkene der tror de er litt for store for Norge, men egentlig er de bare latterlige. I motsetning til Bono som fortjener bank.

§01 - Sitron er bedre enn vannmelon!
§02 - Plommekake er bedre enn ostekake!


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Kun to band...

har greid å covre Joy Division med suksess i mine ører.

The Cure med Love will tear us apart og franske Corpus Delicti med Atmosphere, to fantastiske versjoner.

--
Let Death become my Muse, my bed within Her womb...


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

joy division

Må vel nesten si meg enig, men du glemmer 16 Horsepower sin geniale cover av Day of the lords.

Og vel Excrematory grindfuckers sin cover av Novelty er vel litt hm..ja.. iallefall morosam.
(lot være å egobooste ved å nevne Zmegma)

CARPE SCROTUM


Dere har altså ikke hørt No

Dere har altså ikke hørt Nouvelle Vague sin versjon av Love Will Tear Us Apart?? :D

Jeg synes den er fin, men en god del av dere vil sikkert si fy faen når jeg når jeg sier det er brasiliansk bossanova med sensuell, sart kvinnestemme..

Har Jan Werner covret Joy Division? Fyttikatta, det hørtes vondt ut..


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Swans

Swans sin versjon av "Love will tear us apart" er nydelig....men alt Swans gjør er genialt i mine ører.


<em>lynch</em> sitt bilete

A1 people og Technova

A1 people og Technova har laget to veldig smakfulle electroniske versioner av Love will tear us apart og Atmosphere. Kom ut på 7" i en 'mock' Peter Saville sleeve. Stilige greier....

::: live electro and stuff like that... på TILBAKE TIL FREMTIDEN hver onsdag kl 19-20 på www.clubdecks.se ::: se også i arkivet under electro-mixer-tilbake til fremtiden.


<em>Gird_09</em> sitt bilete

SWANS

synes jeg at den er en av de svakeste låtene til både JD og SWANS. Uten at den er dårlig i noen av versjonene. Som sønn av en hippie synes jeg SWANS versjonen av Can't find my way home er ustyrtelig morsom.

§01 - Sitron er bedre enn vannmelon!
§02 - Plommekake er bedre enn ostekake!


TNJ

For ikke å snakke om The Neon Judgements fantastiske utgave av "Wanderin' Star" fra " A Man Ain't A Man When A Man Ain't Got No Horse, Man"... Brilljangt :D

-=Ikke mobb barten min!=-


<em>Gird_09</em> sitt bilete

høres bra ut

Spesielt albumtittelen da...
"Sometimes a man's gotta do what a man's gotta do, before a snake does what a snake's gotta do."
Jonah Hex
§01 - Sitron er bedre enn vannmelon!
§02 - Plommekake er bedre enn ostekake!


Dommen fra Belgia

Er entydig: sexy saker, bæibi!

-=Ikke mobb barten min!=-


<em>Gird_09</em> sitt bilete

belgia?

Land of the pedophiles and seperatists?
Hva har de med saken å gjøre?

§01 - Sitron er bedre enn vannmelon!
§02 - Plommekake er bedre enn ostekake!


Hehehe

TNJ er derfra. Nemlig. Tøffe karer, men ikke så mye nå lenger...

-=Ikke mobb barten min!=-


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.