Kraftverk..... Hur e ståda?
Skrive av MrBone ons, 03/11/2004 - 17:23
Hallois.
Jeg har fått en ekkel følelse i magen den siste tiden, følelsen av at mitt favorittsted holder på å gå i dass. Jeg vet ikke helt hvorfor, men hver eneste gang jeg har funnet et sted jeg liker så forsvinner det. Håper virkelig ikke kraftverk holder på å gå i dass, men det har vært mistenkelig tomt der de siste gangene jeg har vært der. Faen også. Liker Kraftverk. Det er en bra plass med mennesker jeg synes virker hyggelige.
Er det noen der ute som vet noe, noen som kan avfeie alle mine dystre tanker om en snarlig undergang?
triste tegn
Man kan jo bare gjette hvordan det går når de må avlyse Fixmer/McCarthy og bare holder oppe i helgene. Trist.
Vi får jo bare oppfordre alle til å gå ut i helgen og bruke masse penger. Hehe.
"you & me - eternity"
Kanskje gjøre en innsats?
Vi har mistet Plan9 pga laber interesse. F/McC avlyst pga laber interesse... Har også vært på Machines/Spetznas, Gothminister/Das Ich, Code64/Panzerveps/Conetic ++ tidligere i år... Det har vært flaut dårlig oppmøte på samtlige (med untak av Mesh, hvor oppmøtet var helt utrolig bra).
Kanskje miljøet faktisk ikke er stort nok for CafeKraftverk?
man kan lure
alle som arrangerer noe klager over at det er så mange som klager over at ingenting skjer, men så kommer det ingen på arrangementene. Miljøet er dessverre såpass lite at for å kunne arrangere feks konserter er man avhengige av at "alle" kommer. Dessverre kan det virke som om folk ikke vil dra på konsert med mindre det er favorittbandet deres. All ære til Mesh, jeg synes de er kjempebra, men det må da være interessatn å se andre band også? Eller har arrangører rundt om i byen bommet fullstendig med hvilke band de booker?
Eller skjer det rett og slett for mye i byen?
På den annen side: Klubber som Korova Milk bar trakk jo 200-350 personer hver gang. Hvorfor? Hvor er de folka nå?
Forøvrig ville jeg nok satset på mindre lokaler hvis jeg skulle starte synthklubb i byen. Men det er jo lett å være etterpåklok.
"you & me - eternity"
Korova
Hvor er Korova nå?
Greit, de fleste lokaliteter av grei str ble jo nedlagt, eller gikk dukken, og sto opp som fugl fønix i diverse usmakelige bekledninger. Men man kan jo arrangere noe på Fabrikken?
Ja til Korova!
Talentless by choice.
å slutte mens man er på toppen
Vi besluttet vel å gi oss mens vi var på toppen og i tillegg var det fleste involvert i andre tidkrevende prosjekter og da minsket lysten til å arrangere. Det viktigste er jo tross alt at det er moro for arrangørene?
Jeg sier: "Ja til nye bra konsepter!"
"you & me - eternity"
Som mannen som tok initiative
Som mannen som tok initiativet til Korova, må jeg nesten si at jeg aldri ville orke å gjøre noe slikt igjen. Det var moro, men for mye jobb. Dessuten har jeg oppdaget min egen indre festbrems, som liker å legge seg tidlig.
Så da jeg startet klubb igjen, var det en god del kriterier som måtte oppfylles: Mye mat, lavt lydvolum, tidlig start og tidlig slutt. Heldigvis viste det seg at en hel haug med andre folk syntes denne rytmen passet bra for dem også, og at det ikke bare var meg som var blitt litt dekadent med åra...
Who's got what it takes to party with Nixon?
Etter mitt forrige innlegg, s
Etter mitt forrige innlegg, som muligens var det mest pompøse og navlebeskuende i synth.nos historie, prøvde jeg å tenke litt konstruktivt.
En ting jeg savner på synth.no (som ellers er et strålende tiltak) er den funksjonen som var på Irio der man kunne si "jeg skal dit!" Jeg lurer på om det å se at fire-fem folk man kjenner skal på et arrangement gjør at man får mer lyst til å gå. Vi nakne aper er jo sosiale dyr og sånn. Hva synes Henrik om dette? Kanskje det er mye pes å få til?
Henrik synes ...
Henrik synes det er en strålende idé, og han har den på gjøremålslista si.
Spørsmålet er selvsagt: når det blir gjort? Tja. Først må iallfall Henrik bli ferdig med årets synthfestivalarrangement. Og så må han oppgradere hele synth.no-systemet til siste versjon. Men så!
har mannen blitt gammal kansk
har mannen blitt gammal kanske.... ;)
hehe..
~new shoes~
Vel talt, Ida. Men jeg må in
Vel talt, Ida. Men jeg må innrømme at jeg noen ganger blir positivt overrasket, som for eksempel hvor mange som har kommet på Kjettersk Kjeller.
Men jeg og visse andre vurderer å sysle litt med små industrikonserter, og er bekymret for om man får folk til å stille opp på noe slikt.
mhm
Jeg var med å drive Dominion i mange år men trakk meg mye pga nettopp dette. Jeg og en annen holder på å starte opp nytt prosjekt men dealen her er pengesterke sponsorer som er villige til å risikere litt blest i media. Og med økonomisk sikkerhet betyr det mindre hvor mange som kommer. Time will show men jeg er villig til å ta tjansen. Det sitter folk hjemme og det er vår oppgave å få de ut. Hvordan er utfordringen.
Vanvidd.....
er det at Fixmer/Mc Carthy ble kansellert. Der gikk Oslo glipp av en kick ass konsert!!! Fikk de heldigvis med oss på Tinitus.
Trist
McCarthy fra NEP -nå F/McC, var jo med på å starte bølgen av ebm. Trist at vi ikke kunne ønsket dem velkomne til Oslo... Det var KICKASS på Arvika også!
Ryktet sier at Kraft-gutta,sk
Ryktet sier at Kraft-gutta,skal åpne nytt og mindre.
Lykke til fra oss i bakkebygrenda.
Satse på at man har lært noe i farten da.....
There is a LOL in Lolita.
Usj
Det var det jeg var redd for.
Får vel bare tråle gatelangs istedenfor.
Kansje jeg skal konvertere til listepop.
E'e meg ned til trancehelvete.
Karske meg over på DDE.
Ri bort til køntrileiren.
Sagge meg over på hiphop.
Eller bare fortsette og leve livets glade dager :)
Onsdagspilsen følger etter
Med mindre man satser på et "sentralt" sted i nærheten av Hokksund eller noe følger nok Onsdagspilsen™ etter. I allefall skal jeg gjøre mitt beste. Men jo lengre vi har Kraftverk jo bedre er det.
Jeg ser ikke fram til enda et Onsdagspilsvakum slik det vi hadde etter at SoWhat ga seg...
Erik