tynne klienter i hjemme nettverk..

noen som kan si noe om det vil være en god løsning å sette opp hjemmenettverket med tynne klienter?

Jeg skal sette opp nettet hjemme sånn at jeg kan spille musikk/video surfe i stuen, på kjøkkenet på badet og soverommet... problemet er at jeg ikke er interresert i å ha søtten pcer stående.. da vil jeg jo plutselig ha fulltids jobb som it sjef i mitt eget hus...

Noen glupe ideer hvordan jeg kan løse dette? ... foraet her har jo vist seg å være fullt av glupe ideer tiligere :-P

SunRay er tøft, men er ikke

SunRay er tøft, men er ikke akkurat rette løsningen i ditt tilfelle, tok noen bilder da vi hadde systemet på kontoret for noen uker siden, serveren bråker som et jetfly, men den skal jo normalt være i et annet rom:


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Noen her som har erfaring

Noen her som har erfaring med bokser som overfører lyd og bilde trådløst over nettverket til TV/Stereoanlegget ? Vurderer en sånn løsning selv.

Why do birds suddenly appear ?


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Trådløs overføring av musikk ja

Har bare en ting å si her:

Slimdevices Squeezebox (http://www.slimdevices.com/)

Kjøpte en i førjulsgave til meg selv - og er helfrelst. Feteste systemet jeg har hatt når det kommer til musikk på PC => stereo i stua.

Hvis jeg tvinges til å si en ting til må det bli Apple Airport m/iTunes. En liten trådløs sak fra Apple som både fungerer som et trådløst aksesspunkt samt mottar audio-streams fra iTunes fra en PC/Mac. Med audio-utganger kan du koble den rett opp på stereoen din.

Fine løsninger begge to - men ingen tvil om hvilken jeg prefererer. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Ian</em> sitt bilete

Så en stund på løsninger

Så en stund på løsninger til slikt.
Fant denne som er gratis å laste ned:

http://www.2x.com/thinclientserver/thinclsrvfeatures.htm

MEN:
Det er noen svakheter ved den.
1. Det følger ikke med no hardware, den er ment å kjøre på gamle pc-vrak du har slengendes rundt. (den trenger med andre ord ikke en harddisk, bare den har en floppy eller cdrom...)
2. Windows XP home ed. har _ikke_ Remote desktop (eller terminal server som Remote desktop egentlig er, bare begrensa)
3. Windows XP Proffessional ed. _har_ Remote desktop, dette må selvfølgelig aktiveres, men du får bare lov å være logga på en bruker av gangen.(Dvs. at om du logger på tynnklienten på badet, blir du logga av på stua.)

Det funker. klarte å sette det opp. men det ble aldri brukt. (Har litt for liten leilighet, kjøper meg heller ett sett trådløse høgtalarar å tar med på badet:) )

"Pzy has a mind that ticks like a clock and, like a clock, it regularly goes cuckoo."
- www.melsom.be - www.myspace.com/pzycotix -


<em>Mastyr</em> sitt bilete

LTSP

Linux Terminal Server Project kan jo være tingen...;D
http://www.ltsp.org/

Ihvertfall hvis du har noe gammel hardware liggende rundt.

Gauls! We have nothing to fear; except perhaps that the sky may fall
on our heads tomorrow. But as we all know, tomorrow never comes!!
-- Adventures of Asterix.


Xbox Mediasenter!?

En kan jo alltids smelle i gang en Xbox m/mediasenter feks! Bruttern har en slik som raller (streamer) ut Musikk/Tv/Film etc ( i via Servern på kontoret )over det vidstrakter hus! fungerere utmerket! ække akkurat tynn men!! :)

"Life: Where can I download one?"


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Du høres ut som en kandidat til bærbar PC + trådløst nett

Altså. Hvis du ikke har tenkt å sette stasjoære klienter i alle disse rommene (kjøkken, stude, bad, soverom), så høres du ut en klar kandidat til bærbar PC + trådløst nettverk. Da får du iallefall surfet fra hvor du vil i huset. Når det gjelder musikken anbefaler jeg Slimdevices Squeezebox koblet mot det anlegget du hører mest på musikk. (http://www.slimdevices.com/). Om du fortsatt ikke er fornøyd kan du sette radioer med trådløs støtte i de rommene du fortsatt trenger å høre musikk. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>elektronika</em> sitt bilete

Men synes den var fryktelig

Men synes den var fryktelig dyr. Har installert programmet deres på den bærbare pc'en i stedet.

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

I overkant dyr ja

I overkant dyr ja, men den er så bra at man husker kvaliteten og glemmer prisen rimelig fort. Jeg kjøper generelt masse gadgets, og har tonnevis av dritt jeg aldri bruker. Denne er en av gullkornene jeg har kommet over og den brukes massivt. Lynkjapp, veldig god lydkvalitet og særdeles intuitiv å bruke. Med støtte for både kablet og trådløst nett, samt analog, coax og opriske lydutganger har du også godt med tilkoblingsmuligheter mot stereoanlegget.

Og så er det uendelig deilig å slippe å styre med en mac/pc hver gang man skal spille MP3. Bare det er egentlig verdt prisen alene. :)

Anbefales på det sterkseste - til tross for en litt stiv pris. Her får du virkelig hva du betaler for.

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>henrik</em> sitt bilete

Softsqueeze

Det er ikke Slim Devices som har laget Softsqueeze, altså. Fungerer det fint, forresten?


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Softsqueeze funker helt ok

Java-applikasjon som simulerer en del av funksjonene på Squeezeboxen. Har den på Macen oppe, og den funker "helt greit" - men ingen høydare. Av en eller annen grunn virker den tregere enn Squeezeboxen - og det grafiske grensesnittet er litt klønete. Men du får hørt på musikken din, for all del. :)

Men for min del ramlet jeg kjapt tilbake til iTunes med delt bibilotek mot stuemaskina, for å si det sånn.

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.