Anti-koffein?

Hvis man har fått i seg altfor store mengder kaffe og cola og egentlig vil sove men har altfor mye koffein i kroppen....Finnes det en kur?

<em>iC</em> sitt bilete

Tror det eneste du kan

Tror det eneste du kan gjøre er å vente til det går over.

Halveringstiden er ca 4 timer, dvs. om ca 4 timer er det bare halvparten så mye koffein igjen i kroppen. Mens du venter kan du jo lese http://en.wikipedia.org/wiki/Caffein :)

(jada, jeg vet det her hjalp deg mye.. du trenger ikke takke meg)

Men, skal legge meg nå. God natt! :D


<em>myotis</em> sitt bilete

varm melk kanske?~våga

varm melk kanske?

~våga vara svensk~


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

TV3

TV3 er en fin kur for slikt. Men vær forberedt på å våkne på sofaen midt på natta, til TV-shop på altfor høyt volum.

----------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Gird_09</em> sitt bilete

mer koffein

Min er erfaring er at kroppen tilslutt krasjer totalt dersom du gir den en heftig stor dose med koffein. Tilslutt blir man veldig veldig trøtt.
På den andre siden kan man pådra seg både hjerteproblemer, nevrose og angst på den måten.. For ikke å si koffeinintoleranse.

Ellers sies det at frisk luft, avslapping og det å fokusere på konkrete objekter er nyttig. En bekjent anbefalte kalsium, men han er en krystallviftende skrulling.

Guns are good and guns are great, to kill the people that you hate!
- Genitorturers: Guns are great


Det finnes en enkel løsning

Du trenger en lang trapp (fortrinnsvis i stein), én madrass og litt guts.

Legg madrassen nederst i trappen, gå opp til toppen, ta skikkelig sats og gjør en real kolbøtte ned trappen. Vær sikker på at hodet er det første som treffer trappen. På denne måten sikrer du innsovningen!
Ikke glem madrassen, da du gjerne vil ligge godt...

Lykke til, dette slår aldri feil...

Ellers finnes det to andre alternativ;

1: en bøtte med valium

2: sexmaraton i seks-syv timer, du sovner etterpå...

***** Kaiser Hæggmæn 1 *****
>lysets hersker, mørkets beskytter<


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Skal man innta...

Skal man innta bøtta med valium før eller etter de 6-7 timene du skryter på deg? :-D

----------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Quelleriel</em> sitt bilete

Ehm..

Jeg vet ikke om jeg kan komme med noen gode råd, etter som jeg er ganske ille når det gjelder sånt..:P
Drikker omtrent en battery og cola om dagen, noen ganger kaffe i tillegg.. Men du kan jo prøve å drikke så mye koffein at du blir immun mot det? det begynner å funke for meg.. hehe.. Neida.. men jeg vet ikke jeg..
Det med å slå hodet i trappa, hørtes ut som et godt forslag!


<em>henrik</em> sitt bilete

Søvnproblemer

Men hadde ikke du problemer med å sove?

Første bud hvis du har søvnproblemer: kutt ut stimulanter som kaffe, cola og battery!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

koffein er noe faenskap

Når man begynner å bli immun mot koffein er det egentlig på tide å oppsøke lege. Personlig lurer jeg på om jeg har klart å skade hjertet mitt med koffeinoverdoser. Man kan få ujevn hjerterytme og sånn, og det føles slik ut noen ganger. Jeg har totalt sluttet med koffein etter at jeg begynte å få smerter i brystet og skikkelig angst hver gang jeg fikk en dråpe inn i systemet... Ikke å anbefale å drikke battery og slikt svineri overhodet.. *moraliserer*

Guns are good and guns are great, to kill the people that you hate!
- Genitorturers: Guns are great


Pulverkaffe

Istedenfor å drikke traktekaffe bær du gå over til pulverkaffe uten koffein. Helt greit det. Drikker selv uante mengder i låpet av en dag uten å ha noen søvnproblemer.

Eventuelt kan du switche til pils. Så slokner du tidligere enn planlagt tilogmed.

_________________
Dra meg i barten!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

uten koffein?

Jeg var vitterlig under det inntrykket at man drikker kaffe fordi det er er koffein i det.
Hva er ellers poenget?

Guns are good and guns are great, to kill the people that you hate!
- Genitorturers: Guns are great


<em>jonis</em> sitt bilete

smaken? kaffe smaker da

smaken? kaffe smaker da godt?


<em>Gird_09</em> sitt bilete

eh, nei?

jeg har smakt, det er grusomt.

Guns are good and guns are great, to kill the people that you hate!
- Genitorturers: Guns are great


<em>jokke</em> sitt bilete

Gjør kjedelige ting som du

Gjør kjedelige ting som du uannsett sovner av.... Jeg sovner f.ks fint på trikken etter en 15 kopper med kaffe. Det er ikke en god søvn riktig nok og koffeinen gjør jo at jeg fortsatt er hyper når jeg våkner 7 stopp for seint.

poteter er terorister og
hver 7ende røyk dreper deg
Husk det!


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.