The Sisters of Mercy til Oslo

http://www.musikknyheter.no/news/4633

The Sisters of Mercy spiller på Sentrum scene, 20. mars 2009.

De trenger pengene, så da

De trenger pengene, så da kommer de til Oslo likevel, selv om de hadde sverget på at de aldri kom tilbake?
Så dem i Göteborg for noen år siden, og konserten var faktisk helt innforjævlig dårlig :P


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Øsj, jeg har en regel for

Øsj, jeg har en regel for meg selv om å ikke se band som har gått mer enn et par tiår over holdbarhetsdatoen, men her vurderer jeg faktisk å gjøre et unntak...

--------------

Hun høres ut som en smurf! haha! Fy faen så jævlig, ikke var hu noe å se på heller! Hvem i alle dager fant ut at dette kunne selge? JIZES! Sag av meg ørene!

- Signaturen Eurolace skriver om Linni Meisters "Survivor"-musikkvideo


<em>Nikko</em> sitt bilete

Jævlig skeptisk...

Andrew Eldritch med backing-band har lite eller ingenting med
gamle ærverdige The Sisters Of Mercy å gjøre lenger. Har sett dem i 91 etter at Vision Thing ble gitt ut, da var de i storform og det var en bra konsert, men har ingen planer om å være med på å finansiere dopbruken til gothens minst produktive vokalist. Det er nærmere tjue år siden han ga ut noe som var verd å høre på.
---
Nerves connected to the center, we are tied to the machine
Invisible and silent, circling overland


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Men Sisters er da vitterlig

Men Sisters er da vitterlig Andy og trommemaskinen hans, og tilfeldig forbipasserende backingmusikere?

--------------

Hun høres ut som en smurf! haha! Fy faen så jævlig, ikke var hu noe å se på heller! Hvem i alle dager fant ut at dette kunne selge? JIZES! Sag av meg ørene!

- Signaturen Eurolace skriver om Linni Meisters "Survivor"-musikkvideo


<em>Nikko</em> sitt bilete

Vel, det har da vært med folk som ville være uenige i det...

Wayne Hussey og Gary Marx, f.eks. Vet ikke om Tony James fortsatt er med i Sisters, men Vision Thing var jo han med på.
Eldritch var ellers bare en skygge av seg selv (i kjole) da jeg så ham på Arvika for en god del år siden.
Tviler på at er mye freshere nå.
---
Nerves connected to the center, we are tied to the machine
Invisible and silent, circling overland


<em>JR</em> sitt bilete

Billetter...

... kan kjøpes allerede nå!

Og det høres da ut som om det fremdeles er liv i den gamle kroppen: http://www.youtube.com/watch?v=FjHZq5sSHcQ&feature=related ;)


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

"you could be the one"

Har forstått det slik at han er dopfri nå. Men det hjelper ikke, det er helt forferdelig. Det var ille forige gang jeg så dem og har sett ting på nett i ettertid som gjør at jeg blir veldig skeptisk. Og tenker ikke på den stygge hockeytrøya hans. Jeg er ganske så amblivient, men må nok se det gamle skinnet.

Ellers et litt rart presseskriv. Stusser over at Walk away blir nevnt, dem har mye større hiter en den. Dessuten spilles den ikke live. Nå har jeg ikke fulgt helt med så kan hende det er blitt en forandring, men alt før Floodland er forkastet og det blir ikke spilt. Så blir bare musikk fra 3 siste skivene.
Ellers skulle det bare mangle at presseskrivet hadde goth i seg så ville det vært rart nok.

Man kan si mye rart om Andrew, men trodde faktisk han skulle holde ord og ikke spille i Norge. Menmen

Hasj fører til batikk


<em>greger</em> sitt bilete

Hvorfor skulle de aldri mer

Hvorfor skulle de aldri mer spille i Norge?

I am clueless.

--
I'm gonna be famous. Tell everyone you know!


<em>jazzen</em> sitt bilete

Spiller ikke eldre materiale

Spiller ikke eldre materiale live?? WTF. Hvor har du det fra? De spiller da både fra den skiva og enda eldre ting på konserter som er holdt for ett par uker siden! Kan hende du ikke har fulgt med ja og at du bør oppdatere deg før du kommer med slikt usaklig vrøvl ;)

Tror vel likevel den konserten kan gå begge veier..Men herregud, når ett band man har hørt på jevnt siden 80 tallet byr opp til dans føler jeg nesten oppmøteplikt :)

Hasj fører til apati


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Usakelig og usakelig?

Nei så flott, at han har tatt til fornuft.
Det var jo en god stund dem nesten ikke spilte eldre materiale. Andrew Eldritch sa at han ikke hadde noe særlig forhold til det tidligere tingene og det var få låter som var representative for han. Kan si mye negativt om Eldritch, men han pleier å være en mann for sine ord, så regnet med at det fortsatt gjalt.
Uansett er sikkert alle enig om at vi ikke er så intressert i Distance låter.

Foresten noen som vet om noen låter fra Go figure, ble/blir inkorperert i Sisters sitt live sett? Eller var det stort sett en gimmic mot Eastwest?

Men ja møteplikt er det.

Hasj fører til batikk


Joda, han spilte gamle

Joda, han spilte gamle låter også, og prøvde å skape god, gammel stemning. Uten hell.
Det var så irriterende at han sang i utakt med rytmeboksen hele tiden.

Men, men... Hadde jeg bodd i Oslo hadde nok jeg også gått for å se dem.


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Gary Marx

Skulle ønske Gary Marx dro på turne med skiva som kom nylig! Det tror jeg hadde vært kos, men det skjer dessverre ikke.

Og for de som var på de 4 fravel konsertene til The mission i London tidligere i år. De konsertene snakker vi ikke om. Jeg gikk glipp av det, men det var sikkert dårlig. (For å dra et kjent Henrik Ibsen sitat: "Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar De lykken fra ham med det samme.")

Hasj fører til batikk


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.