JUNO 106

Har fått meg en Juno 106, men det er en del problemer med den:

1. Hvordan kan jeg finne ut alt som er galt med den? Er det noe test knapp av noe slag, eller må jeg gå igjennom lyd for lyd og tangent for tangent?

2. Som på andre 106r har også min et problem med polyfonien. Spesielt på POLY 1. På noen lyder virker ikke alle 6. Det har jeg hørt er et vanlig problem. Hva kan jeg gjøre med det?

3. Noen av tonene er det nesten ikke lyd på på visse lyder. Hvis jeg for eksempel spiller en og en tone i en treklang (eksempelvis C-dur - ikke samtidig) vil en tangent ikke gi noe særlig lyd fra seg (eks e). Når jeg har gått en oktav opp har den tonen som ikke gir lyd fra seg kanskje blitt til g. Sånn fordeler "døde" toner seg oppover på klaviaturet. HVA ER DET? OG HVORDAN KAN JEG FIKSEDET?

4. HVEM KAN JEG SENDE SYNTHEN TIL FOR AT DEN SKAL BLI I TIPP TOPP STAND? HELST I FINNMARK ELLER TROMS.''

Håper dere kan hjelpe meg. Har store forventninger til synthen. Den har tross alt den gode lyden av 80-tall og "billig" svevepop.

Hilsen Andreas.

<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Tja? analog.no kanskje?

http://analog.no/cms/info-in-norwegian

Selv om det er sabla langt fra Troms/Finnmark.

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


Har sendt mail. Takk

Har sendt mail. Takk


Tipper det er en død oscillator

Jeg har hatt samme problemer med en 106 tidliger og punkt 2 og 3 høres ut som en død oscillator.

Roland Norge, på Lysaker kan masse om dette.
En ny oscillator koster lite, men den bør byttes av profesjonelle.

Om du ikke vil sende den til Lysaker, tipper jeg de vet om noen lokale forhandlere som du kan stole på.


<em>Karirari</em> sitt bilete

Ang. lokale forhandlere i

Ang. lokale forhandlere i Troms og Finnmark (erru morsom? :P) tror jeg Marios Musikk i Harstad er et bra sted å starte, jeg vet de har mye tangenter og de kjenner sikkert godt til eventuelle andre som har det i landsdelen.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.