Ny synthfestival?

Vi i synthbandet Supercraft (www.myspace.com/supercraft), har etter en del konserter, merket at etterspørselen etter synth/electronica/ebm er langt større en hva som blir tilbudt på div norske fesitvaler og mindre arrangement.
Vi har derfor lagt planer for å starte en ny synthfestival, som i hovedsak vil ta sikte på de mindre, men up-and-coming banda i landet og nabolandene. Dette i tillegg til noe trekkplaster selvfølgelig.
Vi vil i år kjøre en liten generalprøve på dette "konseptet" på Glenghuset i Sarpsborg. Den 14.November braker det løs med 3 band på scenen i løpet av kvelden. Disse vil forresten være Psycho Candy (N), Channel East (D) og Supercraft (N).
Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er da at det ville vært litt artig å lodde stemningen for en ny synthfestival?

P.S: Dere er alle herved invitert til Glenghuset i Sarpsborg den 14.November.
For mer spm angående dette arrangementet, ta kontakt på; geir@supercraft.org

Geir / Supercraft

<em>Tollef</em> sitt bilete

Uka etter elektrostat?

Veldig bra tiltak med urimelig dårlig timing. Men se ikke bort fra at jeg tar turen.


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Enig der

Fint tiltak, sugen timing ;-)

Hvorfor ikke ha et slikt arrangement på nyåret istedet?

--------------------------------------------------------------
www.blackcomedy.net
www.code64.se
www.myspace.com/bariuz
www.myspace.com/cyberdyneclub
--------------------------------------------------------------


<em>supercraft</em> sitt bilete

Takk for inputs!

Takk for inputs.
Det jeg ville få frem i introen er at det er ønskelig fra vår side å starte opp om festival til neste år.
Vi har en del ideer og slikt som vi vil teste ut i forkant, og da paser det så bra nå i november.
Egentlig skal festivalen til neste år være på sommeren en gang, og vi håper på å kunne holde den utendørs. Men det er fortsatt på tegnebordet for å si det slik!
Egentlig skulle dette bare være en konsert hvor det tyske bandet Channel East kom for å spille sammen med oss (Supercraft), men så ville også Psycho Candy være med og da vokste også planene.
Kort oppsummert; i år blir det bare en test på våre ideer, men fuult ut en konsert med 3 kule band for prisen av 1 ;-)
og til neste år blir det muligens oppstart av en ny festival.
Derfor ville vi måle stemninger for det, og evnt få noen tips.

Geir /Supercraft


<em>elektronika</em> sitt bilete

I utgangspunktet er jeg

I utgangspunktet er jeg positiv til nye arrangementer. Men en utendørsfestival vil vel bli nokså dyrt i forhold til å arrangere det på en klubb? Kan dere få støtte fra kommunen? Sponsorer? Hvor mange publikummere trenger dere?|

Miljøet i Norge er jo ikke stort, så enten må man klare seg med lite publikummere(altså mye støtte) eller ha bra nok program til at folk kommer fra utlandet.

Lykke til uansett!

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Under me Gleng Teng

Morsomt at synthen begynner å røre på seg i Østfold igjen!

Kan dere ikke kalle festivalen Gleng Teng, som er navnet på den første helt elektroniske rytmen i jamaikansk musikk?

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleng_Teng

*fnis!*

--------------

"Det er jo smurfer, verdens verste etniske gruppe!"

(http://youtube.com/watch?v=yEdHj212EiA)


<em>supercraft</em> sitt bilete

Jeg er enig i at en

Svar til Elektronika;
Jeg er enig i at en utendørs vil bli litt mer utgiftsmessig sett ja, men vi sikter høyt.
Altså det er snakk om å være litt realistiske her. Sant skal sier, og vi må starte i bunnen vi som alle andre.
Men vi har planer om å vokse med tiden.
Noe støtte er det mulig å få, og det samme gjelder sponsorer.
Vi vil jo brått se på oppmøtet i november. Lokalene denne runden tar ca 150 pers, og hvis vi fyller der så er jo sjansene greie for at det går å regne med 500 neste år hvis vi har flere (og minst like gode) band.
Jeg er som sagt helt enig i at man må se på dette med realistiske øyne, men troen kan flytte fjell heter det :-)

Svar til Dikadoren;
Joda, det er blåst litt nytt liv i synthmiljøet i Østfold igjen. Vi startet opp Supercraft for halvannet år siden ca, og det bare vokser og blir stadig mer artig.
Hvis alt går etter planen vil det bli en special liveconcert med et av de gode gamle synthbanda fra Østfold. Jeg sier ikke hvem enda, det får bli vill gjetning en stund til :-)

Geir / Supercraft


<em>elektronika</em> sitt bilete

Høres jo ut som dere har en

Høres jo ut som dere har en god plan. Blir spennende å se hva det blir til og ikke minst programmet.

Men hvis dere skal ha det til sommeren, ville jeg prøvd å unngå Arvikahelgen, for da er det vel ikke mange publikummere igjen til dere :) På den annen side kan man jo sikkert få lokket mange av bandene fra Arvika over til Norge for en billig penge i og med at reiseveien blir kort. Hmmmmm..

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>elektronika</em> sitt bilete

Ooooog: Husk at det ikke

Ooooog: Husk at det ikke bare er nok å annonsere for arrangementene sine på et par nettsider for å få besøkende. Blir så irritert av folk som tror at det er nok å legge ting under events på synth.no for at folk skal komme.

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>supercraft</em> sitt bilete

Svar til Elektronika; I am

Svar til Elektronika;
I am bending myself in the dust (fritt oversatt feil vei)
Masse gode tips og kommentarer der. Sånt liker vi, for så lenge det er konstruktivt kan man jo faktisk lære noe av det.
Vi skal i det lengste unngå å "kræsje" med andre festivaler og opplegg. Men det skal vel kanskje vanskelig gjøres 100%.
Vi vet veldig godt at det ikke holder å lage en event på synth.no eller facebook for den del.
Vi lager plakater og det hele. Har faktisk et lokalt trykkeri som sponsor til årets arrangement, så her blir det A2 plakater også greier.
Hvis du forresten skulle være en kløpper på grafisk design eller noe så trenger vi sikkert hjelp med design av årets plakat :-)

Geir / Supercraft


<em>elektronika</em> sitt bilete

Hehe, plakatlaging har jeg

Hehe, plakatlaging har jeg pleid å overlate til andre, men kan i hvert fall tipse om at det er viktig å huske å telle antall band på plakaten sånn at man ikke glemmer noen *plystre*

Snakker visst av erfaring.

Men dere kan sikkert finne noen flinke plakatlagere her inne, eller feks underskog.no eller andre fora.

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>supercraft</em> sitt bilete

Svar til Elektronika; Enda

Svar til Elektronika;
Enda en gang kloke ord. og man blir jo klok av skade heter det.
Vi fikser alltids plakater, men man må spørre rundt for å få svar ja.


<em>atle</em> sitt bilete

Sarpsborg...?

Ikke for å drepe noe i fødselen...

Men er Sarpsborg et egnet sted å gjøre dette?

Ambisjoner er veldig, veldig godt å ha, men vær veldig forsiktige med egne penger og ikke forvent for mye. Dette er en liten og ikke altfor "lojal" scene.

Klok av skade, og erfaring, kommer det veldig sjelden folk fra andre steder en lokalmiljøet på slike ting.

Tror man kan telle på fire par hender antallet besøkere som er kommet fra Oslo gjennom årene på konserter i Fredrikstad... tilsammen....

Men for all del, staa paa...

Atle


<em>supercraft</em> sitt bilete

Svar til Atle; Du har

Svar til Atle;
Du har selvfølgelig et poeng, og jeg ser det poenget ditt.
Og jeg er takknemlig for at du deler dine tanker med, for ellers ville vi ikke hatt muligheten til å lære noe :-)
Men hvis alle tenker som deg er jeg redd det til sist ikke ville blitt arrangert noen ting for synthmiljøet i Norge.
Og jeg regner ikke med at vi skal klare å dra folk fra alle landets kriker og kroker, men at vi kan vært med på plakaten over tilbud som står til de som vil oppleve mer enn hva som er mulig pr. idag. Og slik vi ser det, så er Sarpsborg et vel så egnet sted som noe annet.
Jeg vet f.eks at i Oslo eller Tr.Heim så sliter jo klubber og events som fy fordi det er så innmari dyrt å leie lokaler. DET er det ikke i utkants-Norge i så stor grad.
Og som jeg har sagt tidligere; vi må jo belage oss på å starte i det små vi også. Men med ambisjoner og troen på at det kommer, så kommer det.
Hvis vi bare sender ut positive tanker og energier på dette opplegget, så vil det skje.

Geir / Supercraft


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Bra innstilling. :)

Høres nesten ut som om du nylig har lest "The Secret". :)

Håper virkelig dere lykkes, både for deres egen del og for synthmiljøets del generelt. Jeg kommer på festival jeg, om dere får sammen en fristende bandliste og ikke legger den for nære en av de andre festivalene jeg pleier å dra på. Pleier å være riiiiimelig mett når jeg kommer hjem fra Arvika og Elektrostat.

Jeg har jævlig lyst til å se litt old-school EBM på festival igjen snart. Jeg har lyst til å hoppe opp og ned i fylla, og dytte Nikko og Tollef så de får grønske på kakibukseknærne. :)

Stå på guttær!

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>supercraft</em> sitt bilete

Svar til

Svar til Disynthegration;
Slett ingen dårlig idè nei. Jeg har faktisk hverken lest eller sett "The Secret", men klarer meg godt alikavel ;-)

Hvilke band regner DU som old-school EBM da?
Greit å vite/ha i bakhånd liksom :-)

Geir / Supercraft


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Old-school EBM til en slik festival?

Tja. Noe fra Sverige, som antakeligvis er billgst og lettest tilgjengelig.

Spetsnaz er jo safe. Som underdog stemmer jeg for Kropp. Hadde vært utrolig moro å se ham live.

http://www.myspace.com/spetsnazebm
http://www.myspace.com/kroppmusik

Nåe festivalen blir stor nok kan du booke Nitzer Ebb. :)

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Ellers melder Sturm Café at

Ellers melder Sturm Café at de gjerne vil ha spillejobber i Norge.

--------------

"Det er jo smurfer, verdens verste etniske gruppe!"

(http://youtube.com/watch?v=yEdHj212EiA)


<em>Nikko</em> sitt bilete

Khakibukser?

Jeg eier ikke en eneste khakibukse, mann! Grønne armybukser, derimot. Dessuten er det ikke sikkert at du klarer å dytte så mye på meg lenger, gamle mannen.
:-P
---
OMFGWTFLOL


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Der våkna han ja!

Bare å lyve på deg feil bukser så skvetter du til! Skvetten på dine eldre dager?

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>Nikko</em> sitt bilete

hrr hrr

Skvetten, jeg?
Langt ifra. Jeg blir bare provosert av antydninger om at jeg har *spytte* khakifargede bukser i skapet. ;-)
Og uansett hvor gammel jeg blir, er jeg alltid mer enn to år yngre enn deg, kompis!
:-P
---
OMFGWTFLOL


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

tihi

:)

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>personaljesus</em> sitt bilete

Folk

miljøet er ikke stort nei, men det er fler folk som hører på synth/elektronisk i Østfold (og ellers i Norge) enn man tror. Det er bare viktig å få "fanget" de, for alle er ikke på synth.no, og ikke alle er i et "synthmiljø" som kan holde seg oppdatert.

Til Supercraft: Setter gjerne opp noen plakater på Dean angående konserten i sarp. (ps greit å være tidlig ute med sånt)


<em>supercraft</em> sitt bilete

Tusen takk for det

Tusen takk for det personaljesus.
Du vil få noen plakater av oss i god tid før arrangementet vettu.
1 mnd i forkant skulle kanskje være greit eller?

Geir / Supercraft


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Plakater er finfint, og det

Plakater er finfint, og det jeg vil tro at virkelig er gull er hvis dere får lokalavisene til å skrive om evenementet. Ta kontakt, og send med godt med informasjon.

Et godt tips her er å skrive et elektronisk presseskriv som er så komplett at en journalister kan gjøre om noen småting i teksten og kalle det et dagsverk. Dette fungerer forbausende ofte. Vurdér også å få fikset noen pressebilder.

--------------

"Det er jo smurfer, verdens verste etniske gruppe!"

(http://youtube.com/watch?v=yEdHj212EiA)


<em>personaljesus</em> sitt bilete

Plakater

Ikke noe problem. Bare gi meg en lyd når plakatene er klare, så fikser jeg det. :)

kristoffer.pedersen@yahoo.no


<em>Happiest</em> sitt bilete

Kjør på!

Jeg kommer mer enn gjerne! Jeg tror det gagner oss i ElektroStat og hele miljøet at det skjer ting litt overalt. Mest ønsker jeg meg en form for nyrekruttering, at man klarer å omvende småttisene til synthen. Forsåvidt både unge og gamle, det er plass til alle.

Som dere allerede har fått beskjed om mange ganger, er det ikke akkurat så mye økonomi i alt dette. Det har jeg til tider smertelig fått erfare gjennom økonomiansvar for ElektroStat siden 2005. Derfor er mitt råd at dere er obs på at mange små summer tilsammen blir en stor sum. Og vær streng, bruk bare penger på det dere må. Gjerrig og blakk er faktisk ikke det samme, det burde alle som noensinne har hatt en bankkonto vite. Andre har fått til ting, så hvorfor skal ikke dere? Lykke til! Men hvis dere legger det til samme helg som ElektroStat blir det juling.

--- Whether you'd be glad, sad or bad, you gotta know that there's fun to be had ---

http://www.elektrostat.com


<em>supercraft</em> sitt bilete

Svar til Dikadoren og

Svar til Dikadoren og Disynthegration;
Takker for gode tips på band til neste års arrangement. Jeg har notert meg de, så får vi jo se hva vi kan få til da.

Svar til Happiest;
Kult at du kommer, vi setter pris på det.
Det er selvfølgelig en ting man ikke kommer utenom dette med økonomi og de vansker som oppstår rundt dette. Men jeg har rett og slett ikke lyst å sette meg ned nå å tenke på det, for det gir, for alt hva jeg vet, bare negative tanker. Og det har jeg ikke lyst til i denne forbindelse.
*thinking happy thoughts will make you fly, Peter*
Og sånn til info så ville vi aldri finne på å legge det til samme helg som Elektrostat.
Vi digger Elektrostat, og har jo som band lyst å spille der selv. Da er det bets å være på god fot med dere :-)
Men uansett så er det jo et må i seg selv å legge det til den ENE helga som krasjer minst med andre ting ;-)

Geir / Supercraft


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Gleng Teng riddim

Jaja, men blir'e no' Gleng Teng riddim der, da?

http://www.youtube.com/watch?v=06AnpzLPDaA

--------------

"Det er jo smurfer, verdens verste etniske gruppe!"

(http://youtube.com/watch?v=yEdHj212EiA)


<em>supercraft</em> sitt bilete

No Gleng Teng riddim's

Sorry mate, men tviler på at det blir noe Gleng Teng riddim's.
Eller... egentlig så blir det jo på vår elektroniske og synth-etiske Gleng måte. Men langt fra noe reggae og Ganhja-man!
Still peace on you brotha!

*go synth, or go home*
Geir / Supercraft


<em>atle</em> sitt bilete

....?

Jeg er redd du tar litt feil her...
Jeg har vært med å arrangere elektroniske konserter i Fredrikstad siden 1990, så jeg vet nok veldig godt hva du/dere er iferd med å begi dere inn på...

Dengang var det et stort miljø i Fredrikstad. Og vi kunne trekke 150 mennesker. Det jeg tror kan bli den store overraskelsen, i negativ forstand, er at deres ønske og ide om at det skal være et stort nok miljø for denne musikken er overvurdert.

Bare vær moderate og realistiske... Selvom det er noen få meldinger på dette forumet som sier dere burde satse, må dere ikke glemme at entusiasmen og pasjonen bare gjelder et lite knippe mennesker på dette forumet.

Å trekke mennesker i av soffan i dag, til smale konserter, er lettere sagt enn gjort, alt mindre å forvente at disse menneskene i tillegg ta turen til Sarpsborg.

Men for all del, det kan dukke opp folk på et slikt arrangement. Hva vet jeg...

Atle


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Særpingær

Atle har en del gode innvendinger her, men jeg er ikke helt enig.

Man må ta med i betraktningen at det er i Sarpsborg, som - til tross for å være et fint sted og min fødeby - er et sted det ikke akkurat skjer 100 andre ting. Dessuten tror jeg den oppvoksende generasjonen nå er mer åpne for andre uttrykk enn folk var før.

Jeg tror dette kan gå bra, dersom man ikke tar seg vann over hodet økonomisk, og sørger for god PR i forkant.

--------------

"Det er jo smurfer, verdens verste etniske gruppe!"

(http://youtube.com/watch?v=yEdHj212EiA)


<em>monoton</em> sitt bilete

Jeg syns det er veldig skøy

Jeg syns det er veldig skøy at du er født der, Diddy!


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Hæhæ. Østfold er jo

Hæhæ. Østfold er jo kanonkos. Skal forresten holde foredrag for denne sekten av gudløse mennesker i Sarpsborg den 4. september, hvis du vil komme og krangle med meg! I Bergen ble jeg beskyldt for "vulgær antikommunisme", men jeg regner med at du er en mer oppegående radikaler enn et par av de fossilene som var der.

--------------

"Det er jo smurfer, verdens verste etniske gruppe!"

(http://youtube.com/watch?v=yEdHj212EiA)


<em>atle</em> sitt bilete

Prozac...?

Kjære Didrik...

Du har ikke fortalt at du har begynt på prozac...


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

No-zac

Prozac? Jeg tar da ikke slikt. Hvor tar du det fra? Fordi jeg elsker Østfold? Og nå begynner dette å bli ekstremt off topic, så av respekt for de hyggelige herrer fra Supercraft bør vi kanskje sette strek eller begynne å tazte priv...

--------------

"Det er jo smurfer, verdens verste etniske gruppe!"

(http://youtube.com/watch?v=yEdHj212EiA)


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Cipramil

Prozac markedsføres og selges som Cipramil i Norge. Hvis da ikke Didrik kjøper Prozac over nett, fra USA. :)

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

De eneste pillene jeg bruker

De eneste pillene jeg bruker er trankapsler og vitamintabletter. Men i dag skulle jeg gjerne hatt noen gladpiller, for jeg forstrakk et eller annet på gymen i går. Au.

--------------

"Det er jo smurfer, verdens verste etniske gruppe!"

(http://youtube.com/watch?v=yEdHj212EiA)


<em>Strega</em> sitt bilete

Fullstendig off-topic

Men, jeg er ganske sikker på at Prozac er det samme som norsk Fontex

(egentlig måtte jeg bare skrive noe, har ikke vært aktiv på synth på flere måneder!)

Don't confuse having an iron rod stuck up your ass with having a spine


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Du har rett

Sjekke Wikipedia, og du har rett. :)

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>Martepus</em> sitt bilete

Prozac er Prozac og Fontex

Prozac er Prozac og Fontex er Fontex. De tilhører samme medisingruppe (SSRI), men har noe ulike virkemåter...


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Sikker på det?

Slik Wikipedia presenterer det ser det unektelig ut som samme greie. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Fontex

-------------------------------------------------
* Forgive me father for I have synth *


<em>Martepus</em> sitt bilete

Ble brått usikker ja. Men

Ble brått usikker ja.
Men dette er kanskje tidenes off-topic...... Skal holde kjeft så lenge man slutter å kalle det "lykkepille". *Bitter*


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Østfoldsynth

Et fylke som har lokalpolitiske synthband som dette er jo noe eget. http://www11.nrk.no/urort/artist/Achtzehnzwanzig/default.aspx

Hasj fører til batikk


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Happy thoughts i forbindelse

Happy thoughts i forbindelse med økonomistyring ender fort opp med veldig lite happy thoughts. Det går an å være optimistisk og realistisk på samme tid. I min tid i Dominion hadde vi som styringsprinsipp i planleggingen av store/dyre konserter at vi skulle alltid ha økonomi til å takle det dersom arrangementet gikk fullstendig på ræva. Det er heller ikke alltid at mer utlegg = bedre arrangement.

Vær spesielt obs på siste-liten-utgifter. På selve arrangementsdagen er det fort gjort at man kommer på at man må ha ditten og må ha datten og at noen kjøper inn ting uten at det egentlig er avklart med de andre arrangørene. Hver ting er gjerne ikke så dyrt, men som Happiest sier, mange små summer blir veldig fort en stor sum.

Så altså: God økonomistyring er på ingen måte det samme som negative tanker. Tvert imot - det gir grobunn for kreativitet og for å kunne holde på i mange gode år framover!


<em>supercraft</em> sitt bilete

Helt enig!

Jeg er fortsatt veldig enig i det som blir sagt her, så det vil jeg uttrykke min takknemlighet for.
Jeg har idag pratet en lang og koselig prat med "Happiest",og sitter igjen med ny energi i arrangement "skuffen" min!
Gleder meg veldig til å starte prosessen med 200 utgaven allerede, selvom 2008 ennå ikke er gått av stablen. Og det vil heller ikke blir iverksatt noe som helst til 2009 utgaven før tidlig i 2009 tenker jeg. Vi har jo som sagt et eget band også som vi må vie mye tid til.
Men jeg vil, atter en gang, takke for alle gode innlegg og tips/hint/triks/gode råd som har kommet inn.

Go synth, or go home
---------------------------------------------------------
Geir / Supercraft


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

for folk utenbys fra

Regner med at det kommer en del lokale mennesker på sånne ting, men man må jo få dratt inn folk fra andre steder.
Det er viktig å prøve å få det til å bli en "happening". Slik at folk fra f.eks. Oslo føler at det er mere en bare noen konserter. Kan vel dra en parallel til Helldorado som gikk i Trondheim i helgen, som for å være ærlig ikke hadde så mange band jeg trodde ville dra folk utenbys fra, men det kom en del. Litt sikkert fordi folk følte at det var litt mere en bare noen band som sto på en scene.

En annen ting for å dra folk utenbys fra er å gjøre jobben for folk enklest mulig logistisk sett. Forklar hvordan det enklest er å komme til og fra festivalen og (forhåpentligvis) rimelig overnattingsmuligheter for de som ønsker det.

Hasj fører til batikk


<em>supercraft</em> sitt bilete

Kjempe!

Et kjempe bra forslag, men kan du utdype hva du egnetlig mener med "happening"
Hva kan den inneholde etc etc!
Takknemlig for svar :-)

----------------------------
*go synth, or go home*

Geir / Supercraft


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

"happening"

Altså det kan være så mangt alt etter hva dere har av ressurser. For økonomi er en faktor. Kan f.eks. hvis dere kjenner noen som kvitter seg med platesammling (billig) kan man ha give aways, quiz, eller loddtrekning. Nettforum meetup er veldig opp i dagen, så hvis noen av dere er veldig aktiv på et forum kan man prøve på et meetup. Kjenner dere en klesdesinger eller kunster kan man ha moteshow eller utsilling. Jeg stilte selv opp, gratis, for Helldorado festivalen i helgen og holdt foredrag. Ser i en tidligere tråd at det har vært analogsynth byggekurs, som kanksje er en ide.

Mulighetene er mange, problemet er at slikt koster penger, så dere må ta i bruk det som dere har kjenneskap til. Alle festivaler er det en viss grad av frivilighet, så det er å prøve at ting på siden av det musiklask ikke blir en stor utgift. Kommer ikke flere på festivalen at dere må booke 1820 Spydeberg http://www11.nrk.no/urort/artist/Achtzehnzwanzig/default.aspx
fremfor Apoptygma berzerk fordi dere har brukt mange tusen på å hente inn Halden pantomimeskole for å ha performance blant publikum.

Hasj fører til batikk


<em>monoton</em> sitt bilete

Halden Pantomimeskole tar

Halden Pantomimeskole tar ikke mye for jobben. Det er verre med Halden Gjøglertrupp, de er svindyre!


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Take it off!

Har hørt at det er så populært med stripping på festivaler for tiden. Hva med Monoton og Minimal Male Strippers?

--------------

"Det er jo smurfer, verdens verste etniske gruppe!"

(http://youtube.com/watch?v=yEdHj212EiA)


<em>monoton</em> sitt bilete

Well...var det ikke meninga

Well...var det ikke meninga at happeningen skulle trekke folk til arrangementet da?! Hvis dette blir trekkplasteret er det vel bare du og Blomster-Finn som kommer... :(


ad ny synthfestival i østfold

jeg må si jeg syntes det er utrolig smart å lufte ideen om en ny festival her. for det første får dere allerede nå oppmerksomhet rundt noe som kommer til å skje en gang til neste år. samtidig er det mange av oss som har enormt masse kunnskap for ikke å snakke om kontakter.
det kan være at noen sjapper som selger synther i området vil være med og sponse mot at de får en salgsstand osv.
jeg kjenner tilfeldigvis til at Stordalen Musikk i Moss som importerer Analogue Systems. det er jo som porno for oss som er litt mer enn gjennomsnitlig interessert i duppeditter med masse ledninger og skruknotter.
- om dette er interessant kan jeg sikkert hjelpe dere med å komme i kontakt med rett person hos dem.
evt om MIA i særp fortsatt har noe å bidra med, de har/hadde en enorm kunnskap... de var jo ute i hardt vær for litt siden og ble faktisk usikker på om de overlevde...

achtzehnzwanzig er forøvrig det kuleste som har skjedd i spydeberg. jeg er oppvokst i askim, nabokommunen, og er kjempenysgjerrig på hvem disse kara er.

- ich gespiele in der synth gekleden...


<em>supercraft</em> sitt bilete

Utrolig kult!

Se her ja, et kjempeforslag. Utrolig kult om vi fikk til det da. En "slagsbod" på festivalen eller noe lignende.
Hva MIA angår så vet jeg at de har stengt lokalene for "vanlig" åpningstider, men man kan leie lokalene (alt inkludert) for spesielle anledninger.
Så vi ser for oss at vi til neste års festival kommer til å kjøre på med de større banda på Folkets Hus sine lokaler, og samtidig holder konserter med de "mindre" banda på MIA. Disse to ligger kun 100 m fra hverandre, og i tillegg har jo MIA servering.
Det er den trolige løsningen vi kommer til å satse på.
Men som sagt en utrolig kul ide Jarle.
Skriv litt mer om den, og mail meg på post@supercraft.org.
Så holder vi kontakten fremover.

------------------------------------
*go synth, or go home*
Geir / Supercraft


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.