Svensk elektronisk musik att ladda ner gratis!

Hej Norge,

Här kan ni lyssna och ladda ner gratis musik inkl. de elektroniska Thermostatic, Universal Poplab, Emmon och Arvid: www.wonderlandrecords.com/ex

Vad tycker ni om Arvid som sjunger på svenska? Finns det några elektronisk akter som sjunger på norska som ni kan tipsa om?

Ha D Gott,

Sebastian

<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Norske populærmusikere

Norske populærmusikere forsøker dessverre stort sett å synge på engelsk. Bortsett fra rapartister, som stort sett prøver seg på ebonics. Noe som er hinsides patetisk når det kommer fra kritthvite nordboere.

Et unntak er et band som diskuteres på synth.no i disse dager, nemlig Oslo Synthband. De har sogar oversatt låter av f.eks. Nitzer Ebb til norsk!

Norske artister har gjerne en idé om at de vil slå bedre an i utlandet dersom de skjuler at de er norske. De har ikke helt lagt merke til at flere av Norges mest vellykkede musikalske eksporter, som svartmetall og Grieg, aldri har skammet seg over sitt opphav.

Arvid var finfin, han! Det krever baller å synge slik på sitt morsmål. Men så er jeg dypt forelsket i Mr Jones Machines svenskspråklige plate.


men svart-metallere synger

men svart-metallere synger vel veldig sjeldent på norsk??


<em>Scorn</em> sitt bilete

akk og ve

det var en gang en tid hvor mye av svartmetallen var på norsk...


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Hvem hørte forskjell ??

TV-Noise 1992-2007 15 år - www.myspace.com/tvnoise


<em>Illsynth</em> sitt bilete

xD

hehe godt poeng


<em>Tollef</em> sitt bilete

Tekster?

Som vi overhørte en gang jeg var dommer for vestlandets største konkurranse for ukjente rockeband. Vokalisten i et ungt og ondt band skjønte ikke hvorfor de skrev tekster. "Jeg står jo bare der og skriker uansett". Uvanlig god selvinsikt.
Ellers er jeg også veldig tilhenger av norske tekster.


Har vel slitt med det samme..

..tenker jeg. Få skjønner hva man står der og roper. På den annen side lar teksten seg med letthet dechiffrere hvis man har den tilgjengelig. Aner ikke hvordan det fortoner seg med black-metal tekster, siden jeg ikke har interesse for det i det hele tatt.

Når det gjelder norske tekster generelt har jeg aldri skrevet en, og kommer etter all sannsynlighet aldri til å gjøre det heller.

_________________
Dra meg i barten!


<em>kriegaffe nr11</em> sitt bilete

Den einaste svartmetallen

Den einaste svartmetallen som blir skrive på norsk vert no laga i italia.

~ikkje selg skinnet før bjørnen er spist~


<em>Illsynth</em> sitt bilete

Thermos

Så noen greier fra det på tv`n, italienske metalfolk som satt på skolebenken å stava og streva... Thermostatic derimot er riktig så kos for alle som like Chip/SID/Bit-pop med fin vokal, last ned!


Italo-metal

"Nakeeeent bruddstykke av glemseeeel!!!"
"Nihiiiil"

PS: Morsomt å tenke på at Thermostatic slår an her på synth.no... Dom e rätt bra.


<em>Nikko</em> sitt bilete

Nå, nå...

Det er ikke nødvendigvis slik at man som nordmann skammer seg over sitt opphav bare fordi man skriver på engelsk. Det er en grov forenkling. ;-)

Det finnes gode eksempler på norske band som skriver utmerkede tekster på engelsk og det finnes norske artister som ikke burde skrive tekster i det hele tatt, uansett hvilken språkdrakt de tar på seg.

Eksemplene er mange på at norske tekster også kan være rimelig patetiske og D.D.E. beviser på mange måter at man hadde hatt godt av å ikke skjønne hva enkelte folk synger.

Så har vi for eksempel a-ha, som skriver utmerkete tekster på engelsk og lager god pop som er kjent verden over.

---
SHHH!!! Cthulhu Phtagn!


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Jeg har ikke sagt at norske

Jeg har ikke sagt at norske artister som synger på engelsk skammer seg over sitt opphav. Det ville være absurd å påstå.

Det jeg sa var at noen norske artister forsøker å skjule at de er norske, og da mener jeg at de - for å sette det på spissen - skammer seg over opphavet sitt.

Mira Craig ble rådet til å holde kjeft om at hun var norsk foran utenlandslanseringen sin.


<em>Nikko</em> sitt bilete

Javel, nei.

:-)
---
SHHH!!! Cthulhu Phtagn!


A-ha

Er "take on me" utmerket engelsk? :D


<em>Tollef</em> sitt bilete

næh,

men optil flere av de andre tekstene til A-ha er faktisk ganske gode, inklusive engelsken. Da ser jeg selvfølgelig bort i fra Touchy.


<em>monoton</em> sitt bilete

Jeg er av den oppfatningen

Jeg er av den oppfatningen av at svensk er et språk som egner seg bedre å synge på enn norsk. Det er mer musikalsk på en måte. Ikke så firkanta og hardt som norsk. Mulig det bare er noe jeg har for meg siden jeg er født og oppvokst nede i halv-Sverige.


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Reservesvenske

Det er nok det at du er reservesvenske, ja. Selv synes jeg norsk er et fint og musikalsk språk. Se bare hvor kult islandsk vokal kan være!

Jeg er enig i at svensk er et litt mykere språk, ja. Men så var det oss som var de årntlige vikingene også...


Ja, det har nok noe med at

Ja, det har nok noe med at du er reservesvenske.
Synes ofte låtene på svensk er like teite som dem på norsk.
*banne i kjerka*


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Page

Sista mannen på jorden og Dr Jones Machine låter kult på svensk.

TV-Noise 1992-2007 15 år - www.myspace.com/tvnoise


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Lillebjørn låter bremykt

TV-Noise 1992-2007 15 år - www.myspace.com/tvnoise


Eggum derimot...

... er mer lik harsk olivenolje.

_________________
Dra meg i barten!


<em>Neocrusader</em> sitt bilete

Han e på TV

Han e på TV


:O

But whyyyyyyy?

_________________
Dra meg i barten!


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.