synth.no er atter oppgradert

Jeg oppgraderte synth.no fra Drupal 4.7.8 til 5.3. Oppgradering pleier å brekke noe, så gi lyd hvis noe mangler eller fungerer dårlig.

<em>henrik</em> sitt bilete

Et åpenbart problem

Et åpenbart problem var at ingen klarte å lese dette innlegget. Mycket betre nu.


<em>henrik</em> sitt bilete

Nytt utseende!

Disynthegration ble så inspirert av oppgraderinga at han lagde et nytt utseende til synth.no.

Gå til kontoen din og velg "Edit"-fanen for å forandre utseende.

Litt credits:

- Logoen til synth.no er laget av Den-lille-ShabbyAlven
- "synthno" er laget av Den-lille-ShabbyAlven
- "synthnoflamme" er laget av meg
- "synthno-tng" er laget av Disynthegration


ny logo

Har skiftet til Disynthegrations logo. Alltid gøy med fornyelser.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Takk takk

Nå ble jeg kry. :)

Forøvrig er ikke logoen endret noe særlig, og ikke med overlegg. Jeg etterlignet den så godt jeg kunne i Adobe Illustrator. Det er et sant mareritt å lete etter en font man ikke vet hva heter. :)

Men themet har jeg laget. Bakgrunnsbildet, og kompsosisjonen av grafikken, etc. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Ian</em> sitt bilete

Hjelp med fonter

Denne har reddet emg ett par ganger når jeg ikke vet fontens navn:

http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

---
Bad spellers of the world:

UNTIE!


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Ah, gull!!!

Thanks alot :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Neocrusader</em> sitt bilete

Gull? nei, ålesund vant jo

Gull? nei, ålesund vant jo


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Jøsses

Hvordan vet DU det? Trodde ikke du så på fotball altså. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Nikko</em> sitt bilete

Hvordan Ove vet det?

Kanskje fordi at den eneste gangen bergensere bråker mer enn når de vinner en fotballkamp er når de taper en?

:-P

Håper forøvrig Brann ikke vinner gullet. Snakk om å ha bygget en hel jævla fabrikk før du engang har sjekket at det er noe i ryktene om at det er bjørn i skogen.
---
Even a stopped clock shows the right time twice a day.


<em>NeonX</em> sitt bilete

Det var unaturlig lite

Det var unaturlig lite mennesker i byen til å "rettferdiggjøre" det faktum at Bergen kommune har innvilget 1 mill. kroner til gårsdagens "gullfeiring". Maken til kommunale prioriteringer skal man lete lenge etter....


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Ifølge NRK var det ca. 100.000 der

Det er jo litt da, men 1.000.000 kroner kunne enkelt blitt brukt til mer nyttige ting. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>NeonX</em> sitt bilete

Ja, og blokkerte gatene,

Ja, og blokkerte gatene, havnet på glattcelle og skapte irritasjon for oss som ikke finnes fotballinteresserte... Jeg ble grådig forbannet da bussen jeg som var 20 minutter forsinket bare kjørte forbi meg fordi den var knokk full av rødkledde møkkamennesker... Fotballgalskap er den nye svartedauden...


bergensk

Det så typisk bergensk... Byen produserer haugevis av effekter med at Brann vinner etc, og nå altså den fantastisk idiotiske idé å bruke mangfoldige penger på storskjerm på Festplassen, før det er garantert at laget vinner..
Brann taper ofte på bortekamper, men bergenserne var overbeviste altså, at det skulle bli seier...

Rett og slett teit. Men sikkert mange som finner det sjarmerende også men den optimismen :D


<em>NeonX</em> sitt bilete

Åh, jeg ble nesten

Åh, jeg ble nesten opphisset av å se så mange flotte fonter... Mmmmm... Ah, the ideas!


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Helt sinnsykt!

Dette her var årets tips. Tusen takk!

Med tanke på hvor mye tid man har brukt tidligere for å finne frem til riktig font...

--
We are
We are the children
We are the children of nothing

This Fading Dream | Gotham Nights | Kjettersk Kjeller


<em>Nikko</em> sitt bilete

Kudos

Måtte bare ha det fine nye designet med en gang! :-)
*kose på flinke Espen*
---
Even a stopped clock shows the right time twice a day.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Takker

Takker så mye. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>NeonX</em> sitt bilete

Hm... Er det mulig å få

Hm... Er det mulig å få tilsendt logoen slik at jeg kan mekke et slik et banner også? :)


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Det burde vel gå bra

Jeg har laget den i Illustrator, så da har du jo alle muligheter. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>NeonX</em> sitt bilete

Hm... Nå er den klar, men

Hm... Nå er den klar, men hvem vil ha den? Eller.. Hvem vil i det minste motta den og se om den er interesant? Hihi...


<em>henrik</em> sitt bilete

Check it out!

Hilsen Henrik som nå har "synthno-lilo" som default theme.


<em>NeonX</em> sitt bilete

Åh, så fin den ble :D

Åh, så fin den ble :D


<em>Nikko</em> sitt bilete

Sempefin!!!

Har den jeg også nå :-D
---
Even a stopped clock shows the right time twice a day.


<em>Tollef</em> sitt bilete

Synthno-lilo

Nå har jeg skiftet også.


<em>Larsebass</em> sitt bilete

superfin! "Dolphins,

superfin!

"Dolphins, eskimos, who cares? It's all a bunch of tree hugging hippie crap."
Cartman


<em>Illsynth</em> sitt bilete

Fin!

Fin!


<em>komputergirl</em> sitt bilete

argh, Henrik. jeg blir

argh, Henrik. jeg blir sjøsyk av avataren din! :p


<em>henrik</em> sitt bilete

animert

hm. som en bieffekt av at profilbilder nå blir skalert, forsvant animasjon fra mini-versjonen av bildene. da ble du vel glad?


<em>erceno</em> sitt bilete

Synth 2.0 - anyone?

(eh. beklager klisje-tittel)

Fintfint med upgrade!
...ser av andre diskusjoner (feks herfra og nedover: http://synth.no/node/5916#comment-27280 ) at det også kan være potensiale for en diskusjon på mer enn form og farge for siten. Jeg gjør et lite forsøk herfra, sånn idet helgen er i ferd med å ta slutt:

Vi kommer ikke vekk fra at denne siten har kjempepotensiale for å bli enda mer superbra (leste at Vidar ønsker positivt fokus, og det skal man så absolutt ha siden dette tross alt vel er et hobby-prosjekt fra Heriks side :)

...men, andelen litt rare og veldig "lokale" samtaler er til tider ganske høy (ihvertfall oppleves det slikt for meg som på alle måter stort sett sitter veldig langt unna). For å illustrere: Jeg skrev forrige helg to poster med "plateanmeldelser", på ny musikk jeg hadde fått grafest til meg: Kent + Radiohead. Riktignok ikke veldig supersynth og dessuten som innlegg i to eldre tråder - men, likevel antakelig interessant for noen av leserne her.

Kort tid senere ble begge innleggene "druknet" i en intern Oslo-diskusjon med en to-tre håndfuller poster. ...og, siden kan det hende at tilsvarende er skrevet andre steder på siten (uten at man har fått linket innholdet på noen måte). Eksempel der er feks nylige innlegg om mind.in.a.box (flere tråder, ingen link mellom dem)

Samtidig vet vi at en nisje-site som dette har potensiale på mange områder. Man kan vel liste opp raskt noe slikt som: brukergrupper fra et musikerståsted, musikkfan-ståsted, sub-kultur-vinkel (vi er _synthere_ her), tilhengere fra "nabo-subkulterer" (flere heier jo både på metttall og kjellermøter med kjettersk innhold), jegernyibyenogvilutforske-ståsted,
viervennerogreiserpåfestival-ståsted, hvemvaregentlighanjegklinamed-vinkling, etc

Hvilken av de nevnte brukergruppene jeg selv havner i vet jeg jammen ikke - passer muligens ikke i noen av de nevnte - og det er sikkert også rett for mange av oss som er her (teit å sette folk i bås, osv).

Nuvel - poenget mitt er at en site med så mange muligheter som dette kanskje vil kunne ha blitt enda bedre med noen enkle grep. ...OG, siden Drupal er et finfint byggekloss-system, kan man begynne å leke seg med tanker og store visjoner som slett _ikke_ skal knekke Henriks fritid de neste årene.

Forslag på hva som kan være nyttige forbedringer:

- Løft frem musikken/artistene: Øket fokus på musikk-fan segmentet. Skrives det om band eller plate eller arrangement bør ting kunne henge sammen. Potensiale for komplett oppslagsverk for hele den lille synth-nisjen er tilstede - men, dumdristig bør man ikke være. Gode giga-tjenester (myspace, last.fm, urørt, etc finnes, så her er det snakk om å få de interne tingene VI produserer til å henge på greipp - evnt å dessuten lage kombo-ting på API-er som ligger ute fra de nevnte tjenester). Hadde en form for taxonomy (tags, ala flickr, underskog, etc) vært lurt?

- Løft frem hva som skjer hvor: Kalenderen har god plass i dag, men kan den bli enda bedre?

- I en viss grad isolere venner-som-snakker-om-venneting til forum der slikt foregår? Her finnes bøttevis av Drupal-moduler. Alt fra shout-boxer og gjestebøker til egne forum-greier. Her gjelder det dog å innse at det KAN bli tomt på andre deler av siten om man fjerner all pludring - og de mest snakkesalige bør ikke tråkkes på tærne, men heller strykes medhårs! ;)

- Likefremt få opp-og-frem brukere som er aktive, i forskjellige byer, fjell og nes rundt om (miljøet er lite, og "faddere" er finfint :)

- Egen musiker/"synthesizer-seksjon". For dem som driver med slikt (selv er jeg svak der - men, ser det er flere som trykker, knotter og skrur og siden havner i band-seksjonen).

- Sikkert enda flere vinklinger om man vil

--
Igjen, dette er ikke ment som vond kritikk verken til Henrik eller andre, men kanskje heller et lite dult til oss alle med budskap om at vi jammen kan få til en enda bedre site. ...om vi vil. ...og, om man mener brukergrunnlaget er stort nok til å kunne forsvare den tiden eventuelle endringer vil innebære.

--
Sånn halv-faglig innput ble postet på underskog i fjor:
http://underskog.no/samtale/4540

Det snakkes om flere "hastighetslag" på informasjonen på siter ala denne:
"(a) et langsomt case-niveå;
(b) et bevegelig mellom-nivå [Wickipedia];
(c) messenging tilknyttet profiler ["instant"]."
...kanskje noe å tenke på for oss også?

Dupals modul-listing er forøvrig her:
http://drupal.org/project/Modules

--
Nuvel - Henrik i førersetet! :)

Erbødigst!
Erlend

the glove compartment isn't accurately named


<em>henrik</em> sitt bilete

Takk!

Tusen takk for bra innspill!

Du trekker fram ting jeg lenge har lyst til å få på plass her. Min liste inneholder bl.a:

- Encyclopedia-aktig innhold (f.eks over norske synth-band gjennom historien)
- Emneord/tags
- "Påmelding" til events
- Bedre og flere synth-relaterte nyheter.

Drupal har et vell av moduler, men det har vært en utfordring å finne moduler som aktivt vedlikeholdes. Dette har også betydning for oppgradering: vil modulen finnes i framtida, og vil oppgradering fungere tilfredsstillende? (Erfaringsmessig kan Drupal være kranglete å oppgradere.)

Hvis du eller andre kunne tenke seg å være med å drive synth.no hadde jeg blitt veldig glad. Vi trenger alltid folk:

- implementasjon av nye tjenester (tags, encyclopedia, fancy schmancy, ...)
- daglig vedlikehold (sikkerhetsoppdateringer, tuning av tjenester, hjelp til brukerne, lokalisering, ...)
- redaktører (promotering og massering av innhold til forsidebruk, ...)
- innhold (artikler, oppdaterte events, ...)


<em>Ian</em> sitt bilete

Om så ønskelig er..

Kan jeg sikkert være med å drifte litt

---
Bad spellers of the world:

UNTIE!


<em>henrik</em> sitt bilete

Bra!

Jeg plager deg litt på MSN, jeg :p


<em>Mastyr</em> sitt bilete

Drift

Jeg kan sikkert hjelpe litt til her også.

Gauls! We have nothing to fear; except perhaps that the sky may fall
on our heads tomorrow. But as we all know, tomorrow never comes!!
-- Adventures of Asterix.


<em>henrik</em> sitt bilete

Plager

.. deg litt også, jeg.


Kåffer...

...funker ikke avataren min i gjestebøkene til folk? Den er der på profilsiden min. Også jeg som hadde fått en slik pen moffedille ;(

_________________
Dra meg i barten!


<em>henrik</em> sitt bilete

Fordi atte

Fordi atte nå har jeg fiksa det.


Tacken und bucken!

Er bra ja! :)

_________________
Dra meg i barten!


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.