Bra støy

Tek sjølvkritikk, og satsar på å fortsette diskusjonen her.

Kva er eigentleg bra støy? Tips om nye band og gamle band er meir enn velkomne.

Har ikkje så mykje, rett og slett på grunn av at det ikkje er det eg høyrer mest på, og innrøm det: Det er mykje jobb å slepe seg gjennom dårleg støy for å finne dei gode folka.
Men eg har då nokre ting eg vil rekne som støy.
Brighter Death Now for eksempel, som er overraskande musikalsk.
Har også ein del breakcore-12tommarar som vel i hovudsak er amens dynka i lydar som dekker dei fleste frekvensane, men er det ikkje "reint" nok til å bli rekna under "sjangeren" støy?

<em>batcheeba</em> sitt bilete

Masonna, gammel Merzbow,

Masonna, gammel Merzbow, Otomo Yoshihide er Gird sine favoritter.
Boyd Rice, Whitehouse,SPK, Throbbing Gristle,Sutcliffe Jugend og tidlig Einstürzende er noen jeg har hørt på mye...
Det må skilles mellom genre her og altså.
Gammel noise er ikke det samme som Power noise ( Hypnoskull feks)
Noisecore er undergenre av Grindcore med technotrommer.
No wave har også støyelementer i seg,tidlig Swans, Foetus...

For meg handler støy om noe personlig, jeg finner et stille rom midt i støyen der jeg slapper helt av.
Det er ikke noe jeg orker å utsette meg for ofte.
Støy er ikke musikk, det er bråk.
Det er psykologisk.

-One must still have chaos in oneself to be able to give birth to a dancing star.


<em>Karirari</em> sitt bilete

Kan nok clusterakkorder,

Kan nok clusterakkorder, besynderlige sangteknikker og div. rot regnes som støy, eller må det være lyder skapt av andre ting enn mennesker og "fornuftige" instrumenter for at det skal gjelde?


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Arg, skrev langt innlegg som

Arg, skrev langt innlegg som jeg klarte å slette.
Again:

Noise er alt mulig du kan klare å tenke deg.
Vokaler, samples, tapeloops ( les om Stockhausen)
Blixa puttet en mic i buksen og samplet lyden av brekkjern mot ribben hans en gang :)
Det er blitt drillet mye i vegger, mange maskiner har blitt knust.
Noise er utradisjonelle lyder/metoder som ikke har det systemet man kjenner fra vesten sin type musikk.
Genesis P-Orridge sa noe spennende en gang om at en av grunnen til at de gjorde det de gjorde, var for å finne en type lyd/musikk som var kvite manns musikk. Ikke med rasistisk undertone, men for å finne en slags identitet.
Så de bestemte seg for å manipulere bluesinstrumentene de hadde, ved å bygge de om eller bruke de på utradisjonelle måter.
Det er ikke nye tanker faktisk å bruke instrumenter på merkelige måter, mange har tenk dette og laget rimelig koko musikk langt tilbake til begynnelsen på 1900tallet..og tidligere og for alt jeg vet.

Det er noen som velger å kalle noise for No Music, men for meg er det mere rett å kun kalle det noise. Man skal liksom fjerne seg fra musikken om du vil.
Det er kanskje en reaksjon eller en motreaksjon på industrien, maskinene og den moderne verden. For meg handler det også om å finne lyden av min verden. Mens techno ofte bruker bass som følger hjerterytmen for å få deg inn i transer, bruker jeg noise for å finne min puls i industrialiseringens tilværelse.
Det er kanskje litt out there for noen, men det er mine tanker om det.

-One must still have chaos in oneself to be able to give birth to a dancing star.


<em>Gird_09</em> sitt bilete

spørs hva du mener med støy

Tradisjonelt sett var noise (ikke dermed sagt powernoise, industrial eller power electronics eller noen av de andre genrene) et utspring av jazz og progrock som ble filtrert gjennom diverse dingser og fullstendig ødelagt. Merzbow brukte mye defekte og ødelagte instrumenter og forsterkere, og det er vel han som har hatt størst påvirkning på noise sånn sett. Han har snakket om at lyden hans skal være som havet. En stor massiv klatt med massiv massivitet eller noe sånn.
Men noisefolk bruker det de har. Yoshihide spilte på tomme platespillere da jeg så ham. Masonna skriker mye og Gerogerigegege ... vel... han gjorde så mye rart. En låt jeg har hørt ble laget på en gammel skrivemaskin. Aldri har tastelyder vært så onde.
Anything goes my dear, det er hvordan det høres ut som teller.

I det siste bruker de fleste bare laptop, men det synes jeg ikke er helt det samme. I gamle dager var det mer ordentlig fysisk faenskap lissom. De jobbet med musikken med kroppen sin når de spilte. Nå sitter de bare bak en mac og ser på en skjerm. Men det er jo blitt veldig poppis her til lands med den typen støy da og Lasse Marhaug er med i komponistforeningen og greier.

___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>komputergirl</em> sitt bilete

her var det mye

her var det mye interessant.
takk for navn. støy er vidunderlig, men av og til vanskelig å finne når man ikke vet hvor man skal finne det.


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Den som leter finner, og

Den som leter finner, og alle må begynne et sted.
Jeg har rotet mye rundt i masse rart før jeg datt borti støy.
Og som jeg har sagt før, så er jeg tilhenger av motpoler.
Jeg liker å ha magisk og eterisk musikk, neofolk og dark ambient i øret en dag, og Slem FM i øret neste dag.
Alt handler om balanse.
Som i dag når jeg trodde jeg skulle på jobb kl 10:30, men får sms fra jobben der de spør om jeg kan jobbe i dag.
Det er ubalanse, derfor må jeg gjøre noe fryktelig koselig i dag for å veie opp for en kjip start på dagen :D

-One must still have chaos in oneself to be able to give birth to a dancing star.


Caroliner?

Hvordan går det med lyttingen? :D

_________________
Dra meg i barten!


<em>RKN</em> sitt bilete

ant-zen og hands

Label'ene (staves det sånn?) ant-zen http://www.ant-zen.com/ og hands http://www.handsproductions.com/ har mange bra band spørru meg. Det er mere nymotens laptop-støy, men gode navn er f.eks. Converter, Imminent Starvation, Winterkälte og S.K.E.T. Det fins også dansbare greier her, håper ikke det interne støypolitiet halshogger meg for å poste dette :)


<em>Gird_09</em> sitt bilete

hold your hands in the air!

Hands lager så jævlig bra covre til utgivelsene sine at det er en skam at jeg ikke har råd til flere!
Både Hands og Ant-Zen utgir mye spennende, selv om det ligger mer mot powernoise enn sånn noise-noise. Men kult er det uansett!

Edit:
Glemte btw å nevne NKVD, som er noe av det barskeste av det barskeste av powernoise ever! NKVD sparker.
(Og, det er ikke powernoise jeg mener når jeg sier laptopstøy, da snakker jeg mer om jazzkammer og de greiene der. Mye fet powernoise.)

___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Jupp

Det er helt klart veldig tøffe band, enig med deg!
Det er masse kul powernoise der ute, og for mange er nok det veien inn i mere tradisjonell noise.
Hoppet mye opp og ned til dette gitt. *hopp*

-One must still have chaos in oneself to be able to give birth to a dancing star.


<em>kriegaffe nr11</em> sitt bilete

handzen

Begge gir ut fete skiver, hands har dei beste covera. Riktig. Men ingenting av det eg har frå hands er ting eg vil rekne som støy. Sånn sett synst eg Lustmord og In Slaughter Natives ligg nærare det eg tenkjer om sjangeren - langstrakte lydlandskap med landminer. (Kjenner meg reint hippie om eg skal prøve å forklare det)

Hyggjeleg med historikk, men den har eg vel strengt tatt fått med meg.

Merzbow, Yoshihide, Masonna, Gerogerigegege, Boyd Rice, Whitehouse,SPK, Throbbing Gristle, Sutcliffe Jugend og tidlig Einstürzende altså?
Mykje gamle folk. Skjer det nokon virkelig bra ting no?

Eller er det berre kunststudentar som lagar videoinstallasjonar og slenger saman lyd på macen utan å høyre etter medan dei gjer det?

*edit - er tydelegvis veldig gammaldags. har høyrt om dette last.fm som ungdommen har prata om, men aldri vore der før. intrrreeeesaaant. *
~ikkje selg skinnet før bjørnen er spist~


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Edit: yoshihide og yasutoshi

Begge er aktive nå, og veldig spennende.
Government Alpha (yasutoshi) og greiene til Otomo Yoshihide er veldig harde, og veldig langt unna "videoinstallasjon".
Yoshihide har noe greier sammen med Sachiko M, og en annen fyr, men jeg husker ikke hva det heter akkurat i farten. Noe av det kan bli litt arty farty, men det er stort sett bra. Også lager han også kjedelig jazz da, best å styre unna.
Kina skjer det mye i for tiden, mye som grenser mot ambient også:
http://www.myspace.com/noiselady er et (litt snilt) eksempel.
Sort kanal på radionova drev og spilte endel kinesisk støy som var lettere psykotisk en stund.

Norsk Kvasinoise med metall og electronica i seg, men som er litt morsomt:
Single Unit http://www.myspace.com/singleunit
(Den musikken på myspace var ikke veldig noise da, men han gjør det også... Da jeg så ham live for noen år siden slo han godt fra seg gitt...) Også Killl da: http://www.myspace.com/killlnorway

Men, jeg må bare si:

Pogrom Synod!!
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>kriegaffe nr11</em> sitt bilete

Takker

Synod er veldig fine ting.

Apropos videoinstallasjon. For ganske mange år tilbake, trur det var det året eg endeleg fann Ohgr (første plata, i Bergen) var det ei artig lita utstilling.

Fire rom, kanskje fem? I eit av dei var golvet dekka av vatn og urinalkaker, i eit anna var det ekstremt store foto av dansarar i sluttposisjon, eit av romma var fylt av lyd, og i det siste rommet hang det eit par svære motorsager på skinner. Veggane var opprivne, og i inngangspartiet kunne ein sjå videoen frå då dei hadde vore i gang rundt rommet. Den var ganske gøy. Ingen hundar eller unge, franske jenter i regn.

~ikkje selg skinnet før bjørnen er spist~


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Lustmord og in Slaughter

Lustmord og in Slaughter natives er nok dark ambient i mine ører altså :)
Brighter death now (har elementer av power electronics) og In slaughter natives er jo begge Coldmeatband.
Men Brian williams/Lustmord var jo med i SPK og har drevet på med mye morro.
Men jeg skjønner hvor du vil altså.

-One must still have chaos in oneself to be able to give birth to a dancing star.


<em>kriegaffe nr11</em> sitt bilete

Hands down

Synst dette hands-prosjektet var svært bra. Ikkje noise, men okkesom.

EDGEY @ myspace. Meir som siste Lustmordplata med breakbeats, egentlig. Og Juggernaut av Lustmord var grisebra.

*sjekke band frå tråden*

~ikkje selg skinnet før bjørnen er spist~


<em>Bøgsynth</em> sitt bilete

Spennende tråd

Har litt en følelse også at det hender lite spennende for tiden, det gamle du lister opp (som Whitehouse, Throbbig gristle osv) er stort sett bedre en alt jeg hører for tiden.
Så hvis noen har en del artig nyere ting å anbefale blir jeg glad. Og da helst ikke cold meat

Fant forseten et veldig artig band forleden. Vil ikke kalle det nosie, men tror nosiefolket vil like det:
http://www.myspace.com/glaukomsynod


<em>Gird_09</em> sitt bilete

ganske enig

Noise som genre er jo litt dødt etter at laptopfolket overtok.
Synes jeg da.
Jeg er forøvrig flinkere til å grave meg bakover enn fremover, så jeg er ikke alltid så oppdatert.
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>Ian</em> sitt bilete

En erte-Gird-post..;)

Du godeste Herr Gird..

Jeg tror du har blitt gammel.
Fo alle gamle sier "Alt var så mye bedre før. Alt som lages nå er bare dårlige kopier." og alle unge er helt uenige. Og de ungel ister opp alt det nye de syntes er sååå bra, mens de gamle lister opp det gamle som det nye skal være dårlige kopier av.

Og sånn maler tidens mølle verden ubønnhørlig videre..
---
"The children now love luxury; they have bad manners, contempt for
authority; they show disrespect for elders and love chatter in place
of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their
households. They no longer rise when elders enter the room. They
contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties
at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers."
Sagt av Sokrates i.flg. Plato


<em>Gird_09</em> sitt bilete

kanskje

Men ikke helt nødvendigvis.
Jeg liker jo sånn nymotens powernoise for eksempel.
Og det er mye fin ny musikk.
Men noise genren hadde sitt høydepunkt på åttitallet, det er bare sånn det er.
Jeg har hørt mye spennende der også de siste årene, som nevnt, men det er generell nedgang i miljøet.
Jeg har ikke hørt de siste albumene til Merzbow, men inntrykket etter konsert er at det har tapt seg.
Lasse Marhaug er heller ikke hva han engang var.
Men det er mange bra ting.

I dag hørte jeg på Yes på vei hjem fra jobb, og da tenkte jeg at jeg har blitt gammel. Jeg har brukt tre tiår med lytting før jeg nå endelig begynner å forstå nyansene i Yes sine arrangementer.
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>Ian</em> sitt bilete

Nå kan man gå mange veier videre for å svare:

1. den flate:
"Ah.. My bad. Du er ikke gammel. Jeg ser det nå. "

2. den diplomatiske:
"Hm. jo. Jeg observerer ett poeng i at man gjennom erfaringer og alder utvikler ett bredere referansegrunnlag som gjør en istand til å bedømme slikt mer korrekt, men det vil fortsatt virke noe stivbendt å bli for "gammeldags" og bastant i sine meninger, og man blir fort annsett som gammel."

3. Den problemsøkende:
"WOOOOH! Du går rett i forsvarsmodus ja! Jeg traff deg der jahh!!! WOOOOH! NOOB!"

Kan sikker konstruere flere svar også, men nå kom han som skal avløse meg på jobb;)

Jeg ville nok valgt nr 2...

---
Når man er en Bjørn med Bare Liten Forstand, og man ofte Tenker på Ting, så er det ofte at Tingen kjennes mye lurere ut når den er inni deg enn når den kommer ut og andre kan se på den
(Ole Brumm)


<em>Karirari</em> sitt bilete

*knis*

*knis*


<em>Gird_09</em> sitt bilete

gamling

Det koster meg lite å innrømme at jeg er eldre enn de som er yngre enn meg, og mange av dem som eldre enn meg også.
Men akkurat på støytingen så tror jeg ikke det har så mye så.
Mer på endzeithelvete og slikt noget tull.
Eller når folk snakker om new rave og jeg bare tier stille.
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

oldis-typer

Det finnes flere måter å være musikalsk gamling på.

En måte er å like den populærmusikken man vokste opp med best, og synes at alt som kom etterpå er uninteressant fordi man ikke har et sentimentalt forhold til den. Dette beskriver meg på noen måter (når det gjelder hardcore og hip hop, for eksempel, er jeg nostalgiker).

En annen er å synes at en musikkgenre har hatt en gullalder og deretter har slitt kreativt. For eksempel synes jeg soulmusikken var best før jeg ble født. Dette er noe jeg kom frem til etter at jeg var fylt 30, så det kan knapt skyldes nostalgi til det jeg hørte på da jeg var fjortis.

------------------

While the Rose blows along the River Brink,
With old Khayyam and ruby vintage drink:
And when the Angel with his darker Draught
Draws up to Thee – take that, and do not shrink.

(Omar Khayyam)


<em>Gird_09</em> sitt bilete

for ikke å si

Jeg synes det er langt bedre å innrømme at jeg ikke er 21 år lenger (selv om jeg ikke er veldig gammel egentlig) enn å desperat holde på et slags skinn av ungdommelighet.
Jeg liker å være den alderen jeg er, og jeg er ikke redd for å bli eldre heller.
(Jeg føler meg forøvrig veldig ung, siden de fleste jeg kjenner er eldre enn meg...)
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Kjære...du er en gammel,

Kjære...du er en gammel, sur og bitter grinebiter av en mann! :D
Jeg digger det.

-One must still have chaos in oneself to be able to give birth to a dancing star.


<em>Gird_09</em> sitt bilete

lissom

Det er jeg ikke det så!
Som om.... :P
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Å like ny musikk har ikke noe med...

Å like ny musikk har ikke (iallefall ikke for min del) noe med å tviholde på et ungdommelig skinn å gjøre. Jeg tror rett og slett at mange mister nysgjerrigheten og iveren etter å utforske ny musikk, og som en konsekvens hører lite på ny musikk.

Og det er jo en kjensgjerning at god musikk "vokser på deg" (låter du liker første gang du hører dem "dør" ofte veldig fort). Selv av ny musikk er de bandene/skivene jeg liker best ofte de jeg brukte litt tid på før jeg begynte å like dem. Dersom jeg ikke gadd å bruke tiden på det, hadde jeg derfor neppe likt dem heller.

Så jeg tror rett og slett at endel blir musikk-oldiser fordi de hører sjeldnere på musikk enn før, og når de gjør de kjører de en planke fra "gode gamle dager".

Forøvrig synes jeg det er helt greit at folk blir musikk-oldiser, men det er ofte en dårlig egenskap som går hånd i hånd med den egenskapen, og det er at mange blir så veldig bastante og fordomsfulle hva ny musikk angår. Enten er den for dårlig (ikke som før nei!) eller for høy (faen, jeg blir stressa av høy musikk!). De som styrer unna dette, og istedet konsentrerer seg om seg og sitt, burde for all del få lov til å nyte sine gamle vinylskiver med god samvittighet. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Godt sagt av

Godt sagt av psykoflaggermusa!

------------------

While the Rose blows along the River Brink,
With old Khayyam and ruby vintage drink:
And when the Angel with his darker Draught
Draws up to Thee – take that, and do not shrink.

(Omar Khayyam)


<em>Illsynth</em> sitt bilete

enig med deg

når alt nytt er dårlig har ubåten vært på overflaten for siste gang...;)
det går fint an å være kritisk til mye nytt, men det er lite utforskende å stryke hele sjangre under samme kamm,(som drittmusikk)


<em>Gird_09</em> sitt bilete

både og

Jeg er stort sett enig med deg, til tross for at jeg kan være høylydt i min dissing av nyere ting.
Men jeg tror også det kan være slik at genre har høydepunkter. Å tolke meg dithen at når jeg disser Combichrist og Endzeit, eller er skuffet over laptopstøy til at jeg ikke liker noen ny musikk er å trekke en altfor rask slutning.
Selv om jeg mener at industriell musikk og støy stort sett har gått nedover de siste ti årene er ikke det noe jeg mener om musikk generelt.
Jeg liker jo tilogmed Sugababes, og det er et spor av ironi når jeg sier det.
Nelly Furtado også.
Og, det finnes naturligvis unntak både i industriell musikk og støy også (selv om mesteparten av det er obskure småband som ikke blir utgitt).
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Nelly Furtado ja

Merkelig at du skulle trekke frem akkurat henne som eksempel, for jeg liker også henne. Hun synger bra, og det er jo skikkelig snert i noen av låtene hennes. Virkelig.

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


Støy mig her støy mig der :)

Lydlandskaperne er vel det jeg kan mest om (er ikke så veldig expert på landminer)
så over i den genre er Scanner og Andrew Lagowksi/SETI, noget du kunne checke ud
Men de er vel også eldre ting.... og vel også mere sær ambient en direkte støy


<em>Gird_09</em> sitt bilete

incapacitants

Nå har jeg endelig somlet meg til å lete opp noe av incapacitants. Og det var akkurat like slemt som jeg hadde håpet!
Nå snakker vi støy gitt. Som det står på last.fm:
"It consists of Toshiji Mikawa and Fumio Kosakai, whose stated aim is to produce "pure" noise, uninfluenced by musical ideas or even human intention, using primarily feedback, vocals, and various electronics."
Nå er jeg glad. :)
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>irma vep</em> sitt bilete

Nor Noise

Og så kan du sjekke ut dokumentarfilmen Nor Noise av Tom Hovinbøle. Jeg vet ikke helt hvor lett det er å få tak i den, men kan sikkert sjekke med noen hvis det viser seg å være vanskelig :)

"Nor Noise er en dokumentarfilm om støymusikk. Filmskaperen Tom Hovinbøle har siden prosjektets start i 2001 intervjuet en rekke av de viktigste artistene innen denne sjangeren, både nasjonalt og internasjonalt. Utøverne får komme til orde med sine tanker om denne musikalske sjangeren: hva er det? Hvor kommer det fra? Hvordan arbeider man når man forkaster melodi og tradisjonell harmonikk til fordel for ren lyd? Hvilke muligheter gir lydprosessering for en musiker/komponist? Videre blir Noisen/ støymusikken satt inn i en historisk kontekst, som spenner fra futuristene og Luigi Russolo før 1. verdenskrig, gjennom eksperimenteringene med elektronsik musikk på slutten av femtitallet, avantgarde-bølgen på seksti-tallet, industri og pønk-bevegelsene på sytti-tallet, før noise etablerer seg som en egen sjanger på slutten av syttitallet i Japan. Vi får også en mengde konsertopptak av artistene."

"Unpredictable like the sun. And the rainfall"


<em>jonis</em> sitt bilete

http://www.ohmrecords.no/16oh


<em>Gird_09</em> sitt bilete

veldig informativ og fin

Selv om lyden kanskje ikke er den støeste er det en flott liten sak. :D
Den store ironien i det komplett lydløse merzbow-interviewet er jo storveis.
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


Haters

Enkelte har glemt The Haters. Jeg gir blanke, skinnende pokker i om det er gammelt.

http://performances.jupitter-larsen.com/1979-1987.html - for eksempel.

Men, some en del andre mennesker som begynner å dra på årene; tidligere kunne jeg sitte å høre på gammel Whitehouse (New Britain/Buchenwald/Total Sex/Erector etc.) i timesvis mens jeg leste bøker (og fikk med meg hva som stod i dem også!), så på nyheter uten lyd og spilte spill. Fikser ikke det like bra lenger.

@ GIRD; PS er ikke støy. Vi har "refrenger" :O - støy kan ikke ha "refrenger".

_________________
Dra meg i barten!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

gerogerigegege

Ta det opp med Gerogerigegege.
Her name is on my cock.
Det er også et refreng da! :P

___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Tror vel å putte breakcore

Tror vel å putte breakcore (som spesifik sjanger; du beskriver den godt) i samme boks som noise/powernoise blir å ta ordet "noise" vel bokstavelig.

Når dette er sagt; min personlige oppfattelse av "noise" eller "støymusikk" har vrengt seg mer og mer i retning ambient og dronemusikk. Jeg syns ikke det holder å overstyre alt bare for skøy og så kalle det "noise". For meg dreier støy seg om overmakt og *kontroll*, ikke å gi slipp på det. Når Vedisni virkelig ÅPNER Mercurious Apex-blue og du kjenner det sitrer i mellomgulvet på pur faen, det er da all lyden har en plass å være. På samme måte er György Ligetis Lux Aeterna noe jeg også vil kvalifisere som støy. Kontroll av det åpne og tilsynelatende kaotiske.

Mine favoritter, off the top of my head, siden det er det vi holder på med;

Vedisni
Deathprod
Lucisferrato
Government alpha
CCCC
Brighter death now
Deutsch nepal
Skincage
Hazard

Bråte andre jeg hører på, men disse ligger i spillelista på jobben nå om dagen, så what the hey!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

government alpha

Government alpha er flott greier.
Ikke minst er det et flott eksempel på at man kan ha høy akademisk utdannelse uten å ende opp som Maja Ratkje med lydrunking og intellektuell vattpikk-støy.
Skikkelig rett i magen. ONGPH!
___________
Now I'm breathing the breath of god,
And the cold wind cleans my mind.


Hmmmm...

Når det gjelder Deutsch Nepal svinger det mye; for eksempel, split 10tommer med Der Blutharsch = Enormt bra - mens "A Silent Siege" er et fryktelig makkverk med dårlig mastering.

Har "Loud Sounds Dopa" med C.C.C.C. og den er utrolig lite stimulerende til støy å være.

Brighter Death Now er et kapittel for seg selv. Mye bra, en del ikke så bra.

Videre bør du sjekke ut 666Volt Battery Noise "Audio Super Predator". Den holder den suspekte tittel, "eneste skiva i samlingen jeg har respekt for".

PS; enig med deg om Ligeti :).
_________________
Dra meg i barten!


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.